Toon posts:

ruis op Logitech X-240 speakerset. Z-serie op herhaling??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een logitech X-240 speakerset als vervanger voor m'n oude philips setje. Mijn oog viel op het bovengenoemde setje voor 29 euro. Bij aansluiting bleek dat het setje nogal ''bromde''. Volgends de verkoper kwam dat wel eens voor dus ik heb hem vandaag omgeruild voor een nieuwe. Er leek niks aan de hand maar na een liedje draaien begon het zelfde type setje weer te brommen! Ik heb het zowel als op mijn laptop als op mijn pc geprobeerd. Het valt op dat als ik het stekkertje eruit trek en opnieuw erin doe er niks aan de hand is maar zodra ik muziek opzet hoor de brom door de muziek heen. Logitech beweert dat dit kan door polarisatie (dat hebben we toch niet in nederland?) van het stroomnet. Hun advies : probeer het anders even bij de buren! Alsof ik even het stroomschema van m'n huis overhoop gooi of stroom kan lenen bij de buren. Na onderzoek op internet en op GOT lees ik dat wel meer types van logitech dit probleem hebben maar daar wordt niks over gezegd bij de X-240. Moet ik het setje gewoon terug brengen en een ander merk nemen. Logitech is toch geen slecht spul lijkt me? Of zou een isolatiemantel om de stroomkabel misschien helpen?

Bedankt voor jullie reacties

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09
Het kan ook zijn dat je geluidskaart de uitgang dicht zet als er geen geluid uit moet komen. Zo krijg je op papier namelijk een hoge signaal/ruis verhouding. Speel je iets af, gaat de uitgang open en heb je een brom. In dat geval zijn het niet de speakers maar zit het ergens anders.

Verdere problemen met een brom ken ik vooral van aardlussen. Maar dat is dan altijd aanwezig, niet enkel als je iets afspeelt.
Wat betreft logitech, naar mijn weten staat ze bekend om hun problemen met speakers, plopjes, kraakjes, etc etc. De service daarentegen schijnt wel weer goed te zijn, je kunt hun spul bijna oneindig omruilen als er problemen mee zijn. Maar dat heeft kennelijk wel een reden :)

Mijn Home Cinema in aanbouw