Geheugen er bij prikken?

Pagina: 1
Acties:
  • 648 views

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb nu 2 staafjes van beide 1 gig op 667 Mhz. Daar wil ik graag wat bij prikken.

Dus ik zag een leuke aanbieding van een kit met 4 gig op 800 Mhz, gaat dat samen? Er is genoeg ruimte, maar gaan de snelheden samen?

Anders moet ik de zelfde kit op 667 Mhz gaan aanschaffen, die is maar liefst 7 euro duurder en natuurlijk ook minder snel.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En toen je aan 't zoeken ging, wat voor sites kwam je tegen en waarom lossen die je probleem niet op?

Deze vraag staat zelf in de faq in dit subforum ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Inderdaad, namelijk hier:
Snelheden: dat is op zich logisch, je hebt de meeste kans op succes wanneer het boeltje op de snelheid en de timings van het langzaamste reepje draait.
Overigens kan 800MHz mem uiteraard terugclocken naar 667MHz, waardoor het gelijk loopt.

[ Voor 19% gewijzigd door Bitage op 21-07-2008 11:10 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

Smarron

The bend

Kun je de huidige niet gewoon wegdoen en die 4GB kit erin doen ? Ik weet niet precies voor welke doeleinden je het gaat gebruiken, maar over het algemeen is 4GB meer dan zat.

Maar zoals hierboven. Het draait prima samen, alleen op de snelheid van het langzaamste reepje. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
@TS: Hou je er ook even rekening mee dat je met een 32-bits versie van Vista niet meer dan een ~3GB kunt gebruiken? :) 4GB erbij prikken is doelloos zonder 64-bits installatie.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Xander schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:20:
@TS: Hou je er ook even rekening mee dat je met een 32-bits versie van Vista niet meer dan een ~3GB kunt gebruiken? :) 4GB erbij prikken is doelloos zonder 64-bits installatie.
Niet alleen dat; het moederbord moet aan meerdere eisen voldoen, o.a.;
-Intel P965 chipset (uit het blote hoofd, ik neem aan dat nieuwere chipsets ook goed zijn??)
-8Gb moet ondersteund worden (anders wordt er nog een deel van het geheugen gebruikt voor hardware adressering)
-Geheugen moet zover ik weet ook dual channel zijn

Kan zo 1,2,3 niet eer de pagina vinden, maar is info van Microsoft zelf...

Edit; gevonden: The system memory that is reported in the System Information dialog box in Windows Vista is less than you expect if 4 GB of RAM is installed
Workaround
Op een Windows Vista-computer met 4 GB geheugen kan alleen de volledige 4 GB worden gebruikt als de computer aan de volgende vereisten voldoet:
• De chipset moet een adresruimte van minimaal 8 GB ondersteunen. Dit geldt onder meer voor de volgende chipsets:
• Intel 975X
• Intel P965
• Intel 955X op Socket 775
• Chipsets die AMD-processors ondersteunen waarvoor socket F, socket 940, socket 939 of socket AM2 wordt gebruikt. Deze chipsets hebben omvatten elke willekeurige combinatie van AMD-socket en CPU waarbij de geheugencontroller zich in de CPU bevindt.
• De CPU moet de x64-instructieset ondersteunen. De AMD64-CPU en de Intel EM64T-CPU ondersteunen deze instructieset.
• Het BIOS moet hertoewijzing van geheugen ondersteunen. Hertoewijzing van geheugen maakt het mogelijk het systeemgeheugensegment dat eerder is overschreven door de PCI-configuratieruimte (Peripheral Component Interconnect), opnieuw toe te wijzen boven de adresregel van 4 GB. Deze functie moet worden ingeschakeld in de BIOS-configuratie op de computer. Raadpleeg de productdocumentatie bij uw computer voor instructies over het inschakelen van deze functie. Veel computers voor de consumentenmarkt bieden geen ondersteuning voor deze functie voor de hernieuwde toewijzing van geheugen. In de documentatie of in de BIOS-configuratieprogramma's voor deze functie wordt geen standaardterminologie gebruikt. Wellicht moet u daarom ook de beschrijving lezen van de verschillende beschikbare BIOS-configuratie-instellingen om na te gaan met welke instellingen u de functie voor het opnieuw toewijzen van geheugen kunt inschakelen.
• Er moet een x64-versie (64-bits) van Windows Vista worden gebruikt.

@Haan; |:( je hebt gelijk ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Raging_Trancer op 21-07-2008 11:39 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Raging_Trancer schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:33:
-Geheugen moet zover ik weet ook dual channel zijn
Geheugen is niet wel-of-niet dual channel, maar de chipset ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

-8Gb moet ondersteund worden (anders wordt er nog een deel van het geheugen gebruikt voor hardware adressering)
Hij heeft al het dubbele erin en dat werkt ook. ;)

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:39:
[...]

Hij heeft al het dubbele erin en dat werkt ook. ;)
Hij heeft 2x1Gb... Dat werkt hoe dan ook ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Raging_Trancer schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:42:
[...]

Hij heeft 2x1Gb... Dat werkt hoe dan ook ;)
Nee hij heeft 2x1GB , dat is toch wel iets anders ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• GWTommy
Gb = gigabit
GB = gigabyte

Kan ik die van 667 niet overclocken naar 800?

Ik heb een legale OEM versie van Vista, die is geloof ik 32 bits. Maar ik heb een processortje van 32 bits geloof ik. Dus het is waarschijnlijk dat ik er gaan 64 bits versie op kan installeren of niet?

Ik zal eens wat belangrijke spects hier neer zetten.

Intel Core2 Duo E6750 @ 2.66 Ghz
2 GB 667 Mhz DDR2 RAM (2 slots vrij)
Mobo: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO, LTD Model: MS-7502
Chipset: Intel X38
Bij chipset width (?) staat: 64-bit (betekend dat dat ik Vistax64 kan installeren?
Andere info nodig?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 23:11
Een Intel Core 2 Duo heeft de EM64T instructieset, dus die ondersteund gewoon 64-bit.

Windows zal je dan wel opnieuw moeten installeren, een upgrade volstaat al niet omdat je van 32-bit naar 64-bit gaat. Met een OEM versie mag je officieel geen x64 draaien helaas. Met een retail mag dat wel.

Er zit een echter verschil tussen mogen volgens de licentie en hoe de software (windows in dit geval) mee omgaat.

• GWTommy
Dus als ik Vista x64 ergens 'vandaan tover', dan maakt het niet uit? Dan gaat het gewoon?

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
GWTommy schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:45:
Dus als ik Vista x64 ergens 'vandaan tover', dan maakt het niet uit? Dan gaat het gewoon?
Ja dan werkt je 4GB gewoon.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• GWTommy
En stel dat ik OSx op m'n pc heb, kan ik daar wel gewoon die 4 gig bij prikken? OSx pakt die wel meteen?

• GENETX
Als je Mac OS X bedoelt dan hangt het er van af. Mac OS X heeft vanaf 10.5.x "Leopard" 64-bit ondersteuning. Ook heeft Mac OS X volgens mij wel trucjes om er toch gebruik van te maken, net als enkele (niet Vista) edities van Windows.

Maar je gaat nu helemaal de illegale kant op! Hulp bij het hacken/upgraden van Mac OS X op een niet Apple PC is ten strengste verboden hier op GoT. Daar kan ik je niet mee helpen. Een DM sturen hierover heeft ook GEEN nut. Dat zul je dus zelf moeten uitzoeken!

[ Voor 21% gewijzigd door GENETX op 21-07-2008 14:24 ]

• GWTommy
Ik heb Leopard al op m'n pc staan hier.

• GENETX
Ik zou je willen adviseren om: Het algemeen beleid eens te lezen voordat je een ban riskeert. Mij lijkt mijn post hierboven vrij duidelijk dat je daar beter niet over kan beginnen op GoT, daar zijn wel andere websites voor op het web.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Dit staat letterlijk in de RAM FAQ dus dat had je gewoon moeten doorlezen B)

anyway check je mail

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.