Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Backup map lijkt leeg, hoe data terughalen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste computer freaks,

Ik zit met een vreemd geval.
Mijn kennis van comptuters is redelijk, maar voor het probleem wat ik hieronder ga beschrijven kon ik geen oplossing vinden. Ook via Google kwam ik niet verder.

Ik heb een back up gemaakt van mijn gehele C schijf. (incl. program files (windows)
etc.) De map is 50 gigabyte.
Opnieuw windows geinstal. en draait prima.

Wanneer ik de map op mijn externe harde schijf bekijk, dan geeft hij wel aan dat hij uit 50 gig bestaat, maar bij het open klikken staat er niets in?????? :?
Ik heb al bij de eigenschappen gekeken, en daar staat alles prima. :)

Ik ben benieuwd of hier een antwoord voor is.

Alvast bedankt voor de moeite,

Groeten,

Kees

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat het toevallig allemaal als verborgen bestanden die je niet zichtbaar hebt?
Het zou kunnen zijn dat de partitie waar het opstaat corrupt is waardoor je niets meer ziet. Laat er eens een recovery progje op los en kijk wat die nog terug vindt.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je de optie "verborgen bestanden tonen" aanstaan
Heb je hem al aan een andere computer gehangen

offtopic:
groeten hoeft niet

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Map is leeg????????????
Je toetsenbord is stuk. Ik haal even die irritante vraagtekens uit de titel. Ajb de volgende keer minder schreeuwerig en meer informatief :)

Inhoudelijk: welk OS (voor en na formateren) en hoe heb je de backup gemaakt? Als gewoon kopieren: rechten en encryptie zijn geen probleem? Zo niet: idd verborgen bestanden tonen en vooral recovery tools proberen. <-- natuurlijk wel readonly, niets naar die HDD schrijven!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de (snelle) reacties.

De back up heb ik gemaakt met de backup software van LaCie.
Deze back up heb ik voor de zekerheid gemaakt, ik dacht dat het handig zou zijn omdat ik niets zou missen. (gehele C-schijf)

Gelukkig heb ik ook een backup van :mijn documenten, en die is wel prima gelukt.

Heb je de optie "verborgen bestanden tonen" aanstaan
Heb je hem al aan een andere computer gehangen

Kun je dit iets duidelijker uitleggen?

Staat het toevallig allemaal als verborgen bestanden die je niet zichtbaar hebt?
Het zou kunnen zijn dat de partitie waar het opstaat corrupt is waardoor je niets meer ziet. Laat er eens een recovery progje op los en kijk wat die nog terug vindt.

Idd er wordt niets zichtbaar, en de map bevat wel 50 gig.
Zou je mij kunnen vertellen waar ik zo'n recovery progje kan downloaden.

Kees

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:16:

Idd er wordt niets zichtbaar, en de map bevat wel 50 gig.
Zou je mij kunnen vertellen waar ik zo'n recovery progje kan downloaden.

Kijk hier eens OM FAQ / Beleid. Zelf heb ik goede ervaring met ontrack easy datarecovery. Redelijk betaalbaar en tot nu toe heb ik alles er mee terug weten te krijgen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:16:
De back up heb ik gemaakt met de backup software van LaCie.
En de restore-software van LaCie ziet ook niets? <-- ik ken die software niet maar het zal geen 1-op-1 kopie zijn die je middels de verkenner kan terughalen lijkt me.

Anders idd recovery software, die in de OM- maar ook in de Client Software Algemeen staan. Downloaden zonder betalen is er alleen niet bij: de goede tools zijn (AFAIK) niet gratis.

offtopic:
In elke reactie groeten / je naam noemen is in e-mail wel zo beleefd maar op dit forum niet echt handig: daa rhebben we nicknames, ondertitels en handtekeningen voor die het lezen niet zo verstoren. Je naam noemen doe je in het echt gesprek toch ook niet elke keer als je aan het woord bent geweest? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 20-07-2008 11:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1