/me Neemt aanloop en schopt..
Een tijdje geleden had ik op de rommelmarkt een Sharp XR-10S gekocht met een kapotte lamp voor €10,-.
Met het oog op dit topic dacht ik dat kan ik wel fixen..
en dat is ook deels gelukt. Na het doorverbinden van de lamp-ok-optocoupler en een 50w halogeen lamp inbouwen werkte de beamer weer maar uiteraard erg donker.
De beamer is dus nog OK.
De lamp zelf staat niks op
alleen op het alu plaatje aan de achterkant van de lamp: RLMPFA024WJ Google weet daar niet zoveel raad mee
Verder staat er nog op dat er mercury (kwik) in zit. Na wat zoekwerk kwam ik toen op een UHP lamp.
Via marktplaat heb ik toen voor 50 euro een 150W UHP lamp gekocht en ingebouwd (optocoupler weer in orginele staat). Bij het inschakelen van de beamer gaat de lamp aan en krijg ik beeld!
"bezig met opwarmen" maar dan gaat de lamp weer uit
Als ik de optocoupler doorverbind gaat de lamp helemaal niet aan, dus ik dacht hij heeft die startboost nodig, en dan sluit ik daarna zelf die lamp-ok-optocoupler wel kort.. maar ook dan gaat de lamp uit
Heeft iemand nog een suggestie?
Een tijdje geleden had ik op de rommelmarkt een Sharp XR-10S gekocht met een kapotte lamp voor €10,-.
Met het oog op dit topic dacht ik dat kan ik wel fixen..
De beamer is dus nog OK.
De lamp zelf staat niks op
Via marktplaat heb ik toen voor 50 euro een 150W UHP lamp gekocht en ingebouwd (optocoupler weer in orginele staat). Bij het inschakelen van de beamer gaat de lamp aan en krijg ik beeld!
Als ik de optocoupler doorverbind gaat de lamp helemaal niet aan, dus ik dacht hij heeft die startboost nodig, en dan sluit ik daarna zelf die lamp-ok-optocoupler wel kort.. maar ook dan gaat de lamp uit
Heeft iemand nog een suggestie?