Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] accounts weg na chkdsk /f*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een poging middels Partition Magic mijn partities wat te veranderen kreeg ik een foutmelding waarna vervolgens de computer niet meer opstarte. Uiteindelijk chkdsk /f gedraaid wat uren duurde en waarbij alle beveiligings-ID's werden vervangen door standaard beveiligings-ID's. Computer start nu wel (zeer langzaam) op maar accounts zijn niet meer te zien, geluid is verdwenen, sommige programma's starten niet meer op, RPC server doet het niet, kortom narigheid. Is hier nog iets te redden (kan wel bij alle gegevens) of moet XP er opnieuw op. Probleem is dan we dat als ik boot met de XP CD de computer weer vastloopt met een STOP melding.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Data recoveren en opnieuw installeren.

Wat die stop error betreft bij het installeren: als je het nummer van de stop code gaat googlen moet je daar samen met de Windows XP en 2000 BSOD guide en de Windows Clients - FAQ een aardig eind richting de oplossing komen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. De STOP fout is 0x000000C5. Dat zou iets met drivers moeten zijn maar die drivers komen toch van de windows XP CD waarmee ik opstart. Volgens één persoon zou het ook kunnen liggen aan een corrupt NTFS volume. Daar kan ik me in mijn geval iets bij voorstellen. Kan ik nu het beste mijn C-schijf eerst formatteren en dan pas Windows setup draaien?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
jah eerst formateren, dan windows setup

het is trouwens goed mogelijk dat doordat alles default ntfs security heeft, het een en ander niet gevonden/geladen kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
de laatste reactie leverde veel op. Wat gegoogled met default security en toen gevonden hoe je de default security van XP kon terugzetten (secedit /configure /cfg “%systemroot%\security\templates\setup security.inf” /db waisaw.sdb /verbose). Dit gedaan en nu doet de pc al heel wat meer. Weer geluid, kan weer printen, weer accounts. Alleen worden er geen netwerkverbindingen getoond terwijl internet wel werkt. Nu nog dit zien op te lossen .....

Verwijderd

Topicstarter
wat die netwerkverbindingen betreft: in de logboeken wordt bij Toepassing steeds gebeurtenis-ID 1500 aangegeven, "Windows kan u niet aanmelden omdat uw profiel niet kan worden geladen". Enig idee hoe ik dit oplos?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je eigen userSID is waarschijnlijk ook foetsie of in ieder geval staan die niet meer op je profilefolder.
Dan zijn die bestanden niet meer van 'jou' en kunnen dan ook niet correct geladen worden.

Dat je netwerkverbindingen (en dan denk ik dat je je icoontjes van je netwerkkaart bedoelt) niet ziet kan komen omdat één van de benodigde services niet (kan) start(en).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
De netwerkverbindingen verschijnen niet in Start->Instellingen->Netwerkverbindingen. Natuurlijk verschijnt ook het ikoontje niet. Is er een manier om die UserSID te hersellen zonder Windows opnieuw te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Ben er ondertussen achter dat er in het register geen verwijzing zit naar de NetworkService en LocalService profielen. Dat zal probleem zijn. Is dit nog zonder herinstallatie te herstellen. Ik had systeem herstel uit staan en geen recente backup gemaakt van mijn register.
Pagina: 1