Externe Hard Disk formateren

Pagina: 1
Acties:

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-01 20:45
Hoi hoi,

Ik heb een externe hard disk gekocht. Deze stond in FAT32 geformatteerd, dus wilde ik die overzetten naar NTFS..

Nu zijn er verschillende manieren om te formateren, ook gewoon via windows ingebouwd.
Maar telkens zegt hij 'Kan formateren niet voltooien'. Nu staat er dat hij helemaal niet meer is geformateerd (ook niet als FAT32)..
Heb het ook al via opdrachtpromp geprobeerd, maar dan zegt ie dat die functie niet geldig is ofzo.

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

[ Voor 22% gewijzigd door Patavorene op 18-07-2008 17:08 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Doe het eens via schijfbeheer.

• Patavorene
Al gedaan..
Configuratiescherm --> Systeem beheer --> Computer beheer en dan schijfbeheer.. vanuit daar heb ik al geprobeerd..

Zou het kunnen zijn dat ik eerst iets anders moet doen voordat ik kan formatteren?

[ Voor 25% gewijzigd door Patavorene op 18-07-2008 17:14 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Patavorene schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:12:
Al gedaan..
Configuratiescherm --> Systeem beheer --> Computer beheer en dan schijfbeheer.. vanuit daar heb ik al geprobeerd..

Zou het kunnen zijn dat ik eerst iets anders moet doen voordat ik kan formatteren?
Heb je al gereboot ? Misschien dat ie dan opnieuw gezien wordt en het wel werkt. Beetje vaag wat er aan de hand is.

Maakt de HDD geen vreemde geluiden zoals tikken ?

• Patavorene
Nope alleen als hij zich eigen inschakeld zeg maar, dan hoor je wel dat ie weer actief is..

Maarja het is idd raar want ben nu weer een poging aan het wagen:

"bezig met formatteren 3%'
Als hij bij de 100 is zegt ie dat hij het station niet kan formatteren..

[ Voor 48% gewijzigd door Patavorene op 18-07-2008 17:18 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wellicht heeft hij schrijffouten gehad tijdens het formateren en is in de war geraakt.

met schijfbeheer/fdisk de partitie weggooien en weer aanmaken.

Maak ik i google op de foutmelding dan gaat dat ook niet lukken.

Dus een andere tool gebruiken om de disk te clearen. (partition magic, live live cd fdisk versie)

Als het uiteindelijk gelukt is eerst goed testen. (veel bestanden erop en vergelijken, eventviewer in de gaten houden)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Patavorene
Als ik bij schijfbeheer partitie verwijderen doe kan ik hem daarna gewoon weer aanmaken daar dan?
Anders ga ik dat zo eens proberen..

Moet je de partitie ook niet zoiets als activeren? Want dat stond ook ergens, maarja weet niet wat ik wel of niet moet doen op dit moment :P

• Patavorene
-verwijderd- foutje..

(verwijder dit bericht maar)

Ik ga zo eerst reboot doen en kijk dan ff of er antwoord is

[ Voor 93% gewijzigd door Patavorene op 18-07-2008 17:23 ]

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 18:50
Patavorene schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:19:
Als ik bij schijfbeheer partitie verwijderen doe kan ik hem daarna gewoon weer aanmaken daar dan?
Anders ga ik dat zo eens proberen..

Moet je de partitie ook niet zoiets als activeren? Want dat stond ook ergens, maarja weet niet wat ik wel of niet moet doen op dit moment :P
Het activeren is alleen maar nodig als je er vanaf opstart (dus een besturingssysteem opstart).

En inderdaad je kan je partitie in schijfbeheer verwijderen en weer aan maken en formateren op NTFS.

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Patavorene
Hmmm partitie verwijderd --> aangemaakt --> geformatteerd en geeft nu NTSF aan bij de andere computer waar ik hem geformatteerd had..

Nu sluit ik hem weer op deze pc aan en kan ie hem niet laden bij deze computer lijkt wel :S..
Je ziet hem wel maar als je wil verkennen geeft ie foutmelding..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Neem aan dat dat de pc's waar je hem op aansluit wel beiden ntfs (en zelfde versies) aankan ?

• Patavorene
Jep beide NTFS schijven die er in zitten..

Op PC 1 (eigen pc) probeerde ik het eerst maar ging het dus mis.. Daarna even partitie verwijderd op PC 2 (pc van broer) en daar formatteerde ik zonder foutmelding.
Nu sluit ik hem weer aan op PC 1 en geeft ie aan dat ie niet geformatteerd is :S ..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

slecht gelezen

[ Voor 88% gewijzigd door Fish op 18-07-2008 23:28 ]

Iperf

• Patavorene
Misschien is dit ook handig om te weten:

Op PC 2 had ik de schijf V: genoemd
en hier op PC 1 ziet hij de schijf nog steeds al L: (Zoals voor het formatteren was)..

Bij Partition Magic geeft hij aan dat er 0 GB vrij is op de externe harde schijf en alles in gebruik is..

[ Voor 24% gewijzigd door Patavorene op 18-07-2008 23:40 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

HDD probleem(toegang geweigerd) ? op de andere pc?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Patavorene
Heh sorry? die snap ik niet...

Nouja wat ik kan proberen:
Ik was volgende week toch al van plan om windows overnieuw op de pc te zetten. Daarna kan ik proberen of het nu wel lukt om de EXTERNE HD de formatteren op deze PC (PC 1)..

Op PC 2 was het al wel gelukt om hem te formatteren (Naam V gegeven) en gaf ook aan dat hij NTFS was. Maar toen ik hem daarna op PC 1 aansloot kreeg ik weer niks te zien hoe de bestandsindeling was.. en had hij weer de naam als voorheen, namelijk L..

[ Voor 7% gewijzigd door Patavorene op 19-07-2008 17:57 ]

• Patavorene
Is er nog iemand die me kan helpen??

Op PC 2 kan ik bestanden er op zetten en daarna weer gebruiken op die PC..
Maar als ik de HD op mijn eigen PC aan sluit dan kan hij hem niet openen en ziet hij hem niet als geformatteerde schijf etc.

Ik denk zelf dat ik ergens de HD (geschiedenis) uit het geheugen van deze PC moet verwijderen, omdat hij hem nu nog steeds ziet als eerst. Terwijl hij wel geformatteerd is.

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
tja, werkte hij wel als Fat32 schijf op je eigen computer?

wat je bv nog kunt proberen is de schijf een andere letter geven:
via: computerbeheer, schijfbeheer, stationsletter en paden wijzigen...

heb je virtuele schijven op je eigen pc met dezelfde driveletter

succes i.i.g...

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat zijn de OS-sen op beide PCs?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Ik weet niet of het hetzelfde geval is, maar ik had zelf ooit eens een MP3-speler die ik had geformatteerd. Haalde ik hem uit m'n pc en deed ik hem er opnieuw in, wist hij niet welk apperaat het was. De drivers oid waren van de USB stick verwijderd. Misschien is dit bij je schijf ook wel gebeurd.

• dribibu
ja hoe groot is die schijf en wat voor windows versie heb je? als het xp sp1 is zou dat het ook kunnen zijn...

• Patavorene
Tukk schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:29:
Wat zijn de OS-sen op beide PCs?
ja hoe groot is die schijf en wat voor windows versie heb je? als het xp sp1 is zou dat het ook kunnen zijn...
Windows XP Home en Windows XP Prof beide nieuwste SP..
Schfijgrootte is 500 gb (partitiegrootte heb ik nu veranderd naar 300gb ofzo)

• dribibu
het helpt misschien als je de specs van je eigen pc vermeld, is het een oud beestje? misschien is de voeding niet krachtig genoeg om de externe schijf ook van stroom te voorzien, het kan aan zo veel dingen liggen...

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Was XP home niet zonder NTFS ondersteuning?

• Patavorene
PC 1 (eigen pc):

AMD 3500+
2 gb geheugen
MSI Diamond moederbord
450 watt voeding
XP Prof

PC 2 (waar HD het wel op doet)

Pentium 4 (2,4 ghz)
512 mb geheugen
voeding weet ik niet, maar zal niet meer zijn
Moederbord is een ASUS P4P800
XP HOME

XP Home is met NTFS ondersteuning want daar doet hij het juist..
Maar het probleem is dat hij bij PC 1 de HD nog als oude HD ziet zoals hij eerst was voor het formatteren..

Want bij formatteren op PC 2 heb ik hem letter V: gegeven met naam Externe HD en op PC 1 ziet hij hem nog steeds als 'station' met letter L (zoals voor het formatteren)

[ Voor 30% gewijzigd door Patavorene op 21-07-2008 14:26 ]

• dribibu
Nou de naam van de driveletter wisselt per pc, kun je de naam wel veranderen, of dat ook niet. Misschien moet je in de bios iets veranderen bij de instellingen van je usb-schijf (hoe de computer hem moet zien, floppie, harddisk, auto) of misschien heb je toch te veel andere apparatuur in de pc waardoor de schijf niet genoeg voeding krijgt.
Wat je nog kunt proberen is booten van een windows xp prof cd, en dan kijken hoe windows de externe schijf ziet (nieuwe installatie kiezen en dan kijken of de externe schijf erbij staat). Met bv Hiren's bootcd of andere bootcd kun je hem ook proberen te formatteren...

[ Voor 7% gewijzigd door dribibu op 21-07-2008 15:00 ]

Pagina: 1