HDD probleem(toegang geweigerd)

Pagina: 1
Acties:

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08-2025
Oke daar gaan we dan, even om heel het verhaal uit te leggen. een vriendin van mij haar windows is ''gecrashed'' ze heeft een beschadigt windows bestand toen kwam die met een melding van stop de windows cd erin en probeer repair dat heb ik dus gedaan maar hij pakt heel de windows cd niet(hij pakt hem wel op andere computers).

dus toen heb ik vervolgens de HDD in een andere computer gezet als slave om bij de bestanden te kunnen. maar nu treedt er dus een probleem op. bij het aanmaken van het account heeft ze gezegt deze bestanden alleen toegankelijk maken voor de gebruiker. dus nu ik als administrator aangemeld sta op mijn eigen computer met haar hardeschijf erin kan ik nog niet bij de bestanden komen omdat die zegt dat ik geen rechten heb. nu is mijn vraag is dit mogelijk om deze beveiliging eruit te halen zodat ik alsnog bij de bestanden kan en ze eraf kan halen.

alvast bedankt voor de reacties :)

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:29
Je moet een "take ownership" doen op de desbetrefende map. Ik quote even een post vanuit een ander topic (Justice in "[WinXP] my documents ontoegankelijk na r...") hoe je dit moet doen:
To take ownership of a file or folder

Open Windows Explorer, and then locate the file or folder you want to take ownership of.
Right-click the file or folder, click Properties, and then click the Security tab.
Click Advanced, and then click the Owner tab.
In the Change owner to box, click the new owner.
(Optional) To change the owner of all subcontainers and objects within the tree, select the Replace owner on subcontainers and objects check box.
Notes

XOX
If you are not joined to a domain and want to view the Security tab, see To display the Security tab.
You can transfer ownership in two ways:
The current owner can grant the Take ownership permission to others, allowing those users to take ownership at any time.
An administrator can take ownership of any file on the computer. However, the administrator cannot transfer ownership to others. This restriction keeps the administrator accountable.
In Windows XP Professional, the Everyone group no longer includes the Anonymous Logon group.