Antec Sonata II EC/MT 450Watt | AMD Athlon 64 3700+ s754 | Asus K8N4-E Deluxe | 2X512MB Kingston DDR PC3200|Maxtor 250Gig 16MB cache | Asus EN6600GT 128 MB PCI-E | MX500
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ja ik heb windows Vista wat is een Prefetch
Automatisch defragmentatie is op de achtergrond maar na de herinstallatie deed ie weer maar daarna deed me pc het wel weer normaal omdat ik vermoed dat ie van zelf klaar was maar ik had toen ook de stekker eruit gehaald erin gedaan maar heb ik nu weer gedaan en nu heeft het geen zin maar ik heb nu ook gelijk de pc afgesloten en dat vaak herhaalt. En het gebeurde elke keer over paar dagen OPEENS dus van zelf. Dus toen ik pc had gekocht over 1 week ging die OPEENS traag en na format weer na 1 week opeens.Welk proces zie je dan in taakbeheer? Want na een herinstallatie komt zo'n taak niet zomaar terug. Heb je misschien virusscanners draaien die bezig zijn?
Antec Sonata II EC/MT 450Watt | AMD Athlon 64 3700+ s754 | Asus K8N4-E Deluxe | 2X512MB Kingston DDR PC3200|Maxtor 250Gig 16MB cache | Asus EN6600GT 128 MB PCI-E | MX500
Het is Superfetch, zie Wikipedia: SuperFetch. Dergelijke termen kun je natuurlijk ook zelf zoeken, ipv ze hier te vragen, een beetje inzet wordt wel verwachtNara Shikamaru schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:19:
Ja ik heb windows Vista wat is een Prefetch?
Heb je je beveiliging wel op orde, dwz antivirus/spyware/firewall?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
"nee want ik heb toch nooit virussen enzo"gambieter schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:22:
Heb je je beveiliging wel op orde, dwz antivirus/spyware/firewall?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Aantal services zijn uit te zetten. Je hebt ook nog automatische malware scanner in Vista.
Zoek en je kunt misschien alles uitzetten, echter superfetch kan je systeem wel sneller maken.
En daar heeft iemand ook gezegd zoals jullie ; SuperFetch uitschakelen.
Maar ik ben erg nieuw met Vista normaal ben ik een XP gebruiker, kan iemand a.u.b de moeite nemen om mij ermee te helpen
Kun je zelf de moeite nemen om het uit te zoeken? Weet je hoe simpel dit te vinden is?Nara Shikamaru schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:51:
kan iemand a.u.b de moeite nemen om mij ermee te helpen?
Alle 3 zijn met kleine zoekwerk zo uit te schakelen (tip, kijk bij services), je kan ook via taakbeheer->broncontrole kijken welk proces er de meeste IO op het moment heeft.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
1. Druk op de Startknop.
2. Typ bij Zoekopdracht starten de volgende tekst: Services.
3. Nu komt er de optie Services in het lijstje te staan.
4. Druk op Services of op Enter.
5. Zoek in het scherm naar Superfetch.
6. Druk 2x snel op Superfetch met de linker muisknop.
7. Kies bij het uitrol menu Opstarttype voor Uitgeschakeld.
8. Druk vervolgens op Stoppen om direct geheugen vrij te maken.
9. Druk op OK.
10. Sluit het venster van Services af.
En nu is de afgesloten alleen ik weet niet of het over is. Ik ga even opnieuw starten dan hoort u van mij. Bedankt voor hulp.
1e keer pc geformateerd deed die het goed voor paar dagen daarna gebeurde het nog een keer toen ging ik gewoon door had ik stekker van modem eruit getrokken en weer erin gedaan opnieuw gestart en deed ie het weer snel en deze keer helpt het niet tenminste formateren ga ik nog niet doen want er moet wel een oplossing zijn
Dit is de specificatie trouwens van mijn pc;
Mainboard : Asus NARRA3
Chipset : nVidia 6100V
Processor : AMD Phenom 9500 @ 2200 MHz
Physical Memory : 3072 MB
Video Card : Nvidia Corp GeForce 8600 GT
Hard Disk : ST375063 (750 GB)
DVD-Rom Drive : TSSTcorp CDDVDW TS-H653N SCSI CdRom Device
Monitor Type : Samsung SyncMaster - 22 inches
Operating System : Windows Vista (TM) Home Premium Home Edition 6.00.6000
DirectX : Version 10.00
Windows Performance Index : 2.6
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De hoogste is normaal en dat is System van Firefox en het veranderd steeds ik heb niet echt verstand van broncontrole maar de I/O zijn Normaal en Achtergrond.SinergyX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:37:
Heb je al gekeken bij de broncontrole?
Move OH -> WOS
Overigens goede kans dat het topic daar ook wegens te weinig eigen inzet dichtgaat, maar dat is voor de moderatoren ter plekke om te bepalen
Oslik blyat! Oslik!
Ik doe Broncontrole -> Schijf en dan zie ik opeens op dit moment 2%/10% meest actieve tijd terwijl het gister en vanochtend 100% wasSinergyX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:33:
Bij broncontrole kan je ook kijken wat de hoeveelheid hardschijf IO is. Het gaat dus niet om prioriteit, maar om gebruik. (tabje schijftoegang).
Bedankt
EDIT: Oh sorry, de percentage is zo laag omdat ik toen niks deed maar zodra ik Firefox open of IE of ander prog is het gelijk 100% meest actieve tijd en begint ie traag te doen en ratelende geluiden van systeemkast.
Wat raar zeg ik speelde net online spel SilkRoad Online and ik hoorde de geluiden niet meer alleen heel af en toe maar hij moet ook laden natuurlijk het spel deed soepel maar wanneer ik hem afsluit en weer in Windows bent begint gelijk de geluiden weer en doet het beetje traag
[ Voor 37% gewijzigd door Nara Shikamaru op 18-07-2008 15:26 ]
Buiten superfetch, heb je de search indexing ook al uitgezet? Shadow copy uitschakelen kan wat riskant zijn (je bent systeemherstel kwijt), maar ook dat werkte bij mij als 'schijflaad-verminderd'.
Bij de broncontrole heb je ook 2 kolomen met byte schrijven en lezen. Veelal zal hier je oorzaak wel tussen te vinden zijn. (search index wordt afaik enkel gestart als je PC idle draait, mogelijk dus de oorzaak).
Ik heb de automatisch geinstaleerde Norton + phising filter + symentec live update en al die rotzooi maar die ik verwijder ik nu want ik hoor nu vaker dat ie vertraging veroorzaakt. Maar als dit de oorzaak was dan horen jullie het gauw van mij.SinergyX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:24:
Tussendoor, welke virusscanner heb je? Norton securities, heb ik ervaren, maakte IE enorm traag en veel laden. Dat terzijde.
Buiten superfetch, heb je de search indexing ook al uitgezet? Shadow copy uitschakelen kan wat riskant zijn (je bent systeemherstel kwijt), maar ook dat werkte bij mij als 'schijflaad-verminderd'.
Bij de broncontrole heb je ook 2 kolomen met byte schrijven en lezen. Veelal zal hier je oorzaak wel tussen te vinden zijn. (search index wordt afaik enkel gestart als je PC idle draait, mogelijk dus de oorzaak).
Als na dit nog niet overs na het verwijderen van Norton dan zal ik kijken of ik search index kan uitzetten.
Wat ik wel nu weet is als ik spel speel in dit geval SRO online spel dan hoor je die rare harde geluiden niet meer van systeemkast alleen af en toe maar dat hoort erbij en alles draait goed maar wanneer ik het spel afsluit begint alles. Dus mij neef heeft hierop gezegd dat komt omdat sommige services worden afgesloten tijdens spelmode en weer geactiveerd worden na afsluiten iemand verstand hiervan?SinergyX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:10:
Zorg in iedergeval wel dat je een AV hebt draaien, zelf gebruik ik AVG8 onder Vista en dat werkt goed. Maar zoals ik het lees, grote kans dat het Norton is geweest (gokje op live-scan).
Ik ben op dit moment norton aan het verwijderen wat nog steeds aan het werken is als het afgelopen is laat ik het jullie weten.
P.S. Superfetch had ik weer ingeschakeld omdat het nog niet over was maar Norton is zeker dan apart van SuperFetch dus het moet iets anders dan SuperFetch zijn dat het veroorzaakt dus heb ik hem weer ingeschakeld. Is er veel verschil als je hem afsluit?
@SinergyX
Stel dat het aan Norton lag wat zou dan de reden zijn dat het pas na paar dagen de vertaging veroorzaakte of was dit ook het geval bij jouw toen jouw IE langzaam ging of was direct bij jouw ?
[ Voor 8% gewijzigd door Nara Shikamaru op 18-07-2008 17:28 ]
Verwijderd
Teveel om op te noemen maar er zijn genoeg informatieve sites op het internet die je wegwijs kunnen maken. En een harde schijf die pruttelt is helemaal niet erg, afhankelijk van hoeveel lawaai die maakt, verschilt per merk. Een kale Vista install doet nu eenmaal veel aan indexering en het is aan de gebruiker hoe hij/zij met de pc omgaat en instellingen aan/uit zet.
Ik heb Norton verwijderd deed ie weer goed maar nu is die weer sloom geworden opeens het is tijdelijk maar ik weet niet wat het veroorzaakt ik denk dat ik het maar terug naar de fabrikant breng.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:35:
Je kan veel dingen proberen om te kijken waar het aan ligt. In wat voor modus draait je harde schijf, laat er een diagnostische tool van je harde schijf fabrikant op los, hoe staat je swapfile ingesteld, hoe groot is je windows partitie etc etc.
Teveel om op te noemen maar er zijn genoeg informatieve sites op het internet die je wegwijs kunnen maken. En een harde schijf die pruttelt is helemaal niet erg, afhankelijk van hoeveel lawaai die maakt, verschilt per merk. Een kale Vista install doet nu eenmaal veel aan indexering en het is aan de gebruiker hoe hij/zij met de pc omgaat en instellingen aan/uit zet.
Ik had wel mijn pc geformateerd heeft dat invloed op de garantie?
[ Voor 32% gewijzigd door Nara Shikamaru op 28-07-2008 12:42 ]