EVGA SC 8800GT wil niet worden geflasht door NVFlash..

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 00:34

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nVidia 8800GT van EVGA. Van EVGA mag ik de kaart overklokken zonder garantieverlies. Ik heb met behulp van NVFlash de stock-BIOS gesaved naar de floppy; dit gaat goed.

Maar als ik de standaard BIOS bewerk met Nibitor, en hem opsla, en wil flashen in NVFlash/DOS krijg ik alleen maar foutmeldingen. Ik heb minstens 10 verschillende BIOS-sen gemaakt. Bij de een is de frequencie hoger, bij de andere de fan-aansturing. Het wil maar niet lukken.

De foutmelding die ik krijg is:

"ERROR: Mismatch in 256 byte page-mode programming."

Ik ben moe van het zoeken naar oplossingen; op Google krijg ik niet veel hits.

Het komt volgens mij door de programma zelf; zodra ik iets open en opsla, word het orrupt ofzo. Waardoor de flash faalt. Alleen de eerste originele BIOS, die ik dus vanuit DOS heb gesaved wil worden geflashed naar de EEPROM van mijn 3D Kaart.

Wie kan me uit de brand helpen? |:(

Gulfstream G650

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 07:53
Ik heb ook een EVGA 8800GT en kan hem zonder problemen aanpassen. Ik heb hem wel eerst geupdated naar de laatste bios op de EVGA site.
De aangepaste bios (met 0,05 extra volt en andere temp fan instellingen) flash ik vervolgens in dos (via usb stick) met nvflash --index=1 newbios2.rom
p.s. je mag idd overclocken van EVGA maar bios aanpassingen zijn op eigen risico!

Update: Ik heb mijn bios eerst gesaved met GPU-Z en deze vervolgens ingelezen in nibitor

[ Voor 23% gewijzigd door luckyjan op 18-07-2008 10:40 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ikzelf heb ook de laatste BIOS-Update van EVGA.

Zie hieronder; mega-overclocked.

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/7200/gpudo5.jpg

Ikzelf denk dat deze GT de 9800GTX+ verslaat qua games; heb ik gelijk?

Ontopic; Zou je misschien de custom-.ROM naar me kunnen sturen, of liever; uploaden via Rapidshare. Dan zou ik kunnen proberen of jouw file het doet.

Gulfstream G650

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

@ TS;

Als ik het goed begrijp save jij jou Bios file in Dos naar je floppy. Deze bios edit je later in NiBiTor en als je hem dan wilt opslaan kom je in een reek fouten terecht.
Als dit juist is;

Mischien is je floppy niet helemaal lekker meer...

Een andere optie is in NiBiTor om de Bios die nu op de kaart staat uit te lezen en hem in het programma te plaatsen:

Tools -> Read Bios -> Select Device -> "Device" -> OK
Tools -> Read Bios -> Read Into NiBiTor.

Zo heb ik het echer altijd gedaan. Hierna de bios gesaved, een boot flop gemaakt, een CD gebrand met nvflash en de Bios Files. In dos bladeren naar de CD en flashen "nvflash newbios.rom" (newbios.rom was mijn bestandsnaam)

Mijn 8800GT draait (op 50Mhz op het geheugen na) op de Top snelheden van Asus.

http://www.techpowerup.com/gpuz/c2wf9/

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Pas bij het flashen in DOS zelf gaat het mis; hij erased heel de EEPROM van de 3Dkaart, en bij het schrijven gaat op het laatste moment wat mis, dan krijg ik dus die foutmelding. (zucht)

Zal jouw manier zo proberen. Ik zal het jullie laten eten.

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Vreemd, het is me nog steeds niet gelukt. :r

Ik heb nu geen floppy gebruikt, maar ene USB-stick. Hij zou het moeten doen; ook hier kan de oroginele bios worden geflasht. Alleen bewerkte biossen mislukken.

In Vista64 kan ik niet de BIOS uitlezen. -O-

Iemand nog ideeen?

Gulfstream G650

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

salimrmaf schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:29:
Vreemd, het is me nog steeds niet gelukt. :r

Ik heb nu geen floppy gebruikt, maar ene USB-stick. Hij zou het moeten doen; ook hier kan de oroginele bios worden geflasht. Alleen bewerkte biossen mislukken.

Iemand nog ideeen?
Heb je je kaart al eens in een ander systeem gedrukt, daar de bios in windows uitgelezen met NiBiTor en vervolgens ook op dat moederbord de bios geflashed?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

met welke commando flash je de kaart?

nVflash -4 -5 -6 bios.rom neem ik aan?

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

gewoon nvflash biosnaam.rom

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik zou het doen zoals Sayko het zegt, dan overrule je alle instellingen etc. die er voor zorgen dat je bios niet flasht, met die -4 -5 -6 er in flash je koste wat kost je grafische kaart naar de bios die er na komt.

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

doe daar maar eens -4 -5 -6 tussen

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Dat heb ik ook al gedaan. Alle combinaties dus. :(

C:/NVFLASH -4 -5 -6 1.ROM

Dan wist die de BIOS, en mislukt die weer. |:( Telkens weer, tenzij het een originele BIOS-file isl; die word wel succesvol geflasht.

Kan iemand misschien met een EVGA 8800GT SC zijn bios bewerken en online zetten (rapidshare?) Wel overclockt natuurlijk naar 700/1800/2000. :>

Ik heb even geen toegang tot een andere PC , helaas. De meeste vrienden van mij hebben een laptop, of oude rommel. :(

Heb ook -4 -5 , -5 -6 etc geprobeert; weer de fout..

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/7435/afb217xv1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door SalimRMAF op 21-07-2008 00:12 ]

Gulfstream G650

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Is de aangepaste fw op de byte net zo groot als het origineel? Het lijkt erop dat de bestandsgrootte van de aangepaste fw niet overeenkomt met het origineel.

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Eventjes snel gekeken op google, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hier word aangegeven, probeer hem de flashen met een CD-Rom :)

http://www.overclock.net/...bios-ssc.html#post4044855

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
De bestandsgrootte is gelijk; de CD-ROM geeft ook geen uitsluitsel..

:)

Gulfstream G650

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Voor dat ik begon met flashen van mijn kaart heb ik de nodige fora doorgelezen en er zijn ook mensen die een bios van een andere fabrikant op hun kaart hebben geflashed. Misschien is dit een poging waard. Momenteel ben ik met vakantie maar er is een communitie die op hun site biossen verzameld van allerlei kaarten, types en merken. Misschien is er hier iemand die het zo kan ophoesten, anders PM ik je na zondag :) Succes.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
CDAAbeltje schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:53:
Voor dat ik begon met flashen van mijn kaart heb ik de nodige fora doorgelezen en er zijn ook mensen die een bios van een andere fabrikant op hun kaart hebben geflashed. Misschien is dit een poging waard. Momenteel ben ik met vakantie maar er is een communitie die op hun site biossen verzameld van allerlei kaarten, types en merken. Misschien is er hier iemand die het zo kan ophoesten, anders PM ik je na zondag :) Succes.
:) Ik ken MKVTech alleen.

Maar als ik die bios pak, laat zeggen van de SSC, dan kan ik hem eigenlijk niet flashen.

EVGA 8800GT 's ID: 801
EVGA 8800GT SC : 802
EVGA 8800GT KO: 803
EVGA 8800GT SSC: 804.

Zoals je op de screenshot hierboven kan zien^ (3 posts terug zie je "C802". Dat wilt zeggen dat nVFlash ook de ID checkt; als die niet klopt, wordt de flash-actie geannuleerd.

Ik zal proberen een SSC-BIOS te pakken en via nibittor de ID te veranderen.. maar dan bewerk ik hem dus weer, en sla m op.. laat dat nou het stukje zijn waar alles misgaat. O-) |:( 8)7

Gulfstream G650

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

salimrmaf schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:13:
Ikzelf heb ook de laatste BIOS-Update van EVGA.

Zie hieronder; mega-overclocked.

[afbeelding]

Ikzelf denk dat deze GT de 9800GTX+ verslaat qua games; heb ik gelijk?
Niet dat het iets uitmaakt maar kijk maar eens naar mijn specs, is een "gewone" 9800GTX en die versla je niet, je hebt sowieso al 16 shaders minder en dat maakt al een verschil, maar das geheel off-topic :P ..

Ontopic:
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.tomshardware.c...ation-flash-restore-guide
en gebruik je ook cwsdpmi.exe.
Ik gebruikte die nl eerst ook niet en flashen werkte toen ook niet.
Zie mijn topic over flashen van een NVidia kaart:
Bios 9800 GTX flashen wil niet
Succes :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaLoona op 23-07-2008 08:10 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm,

Kom net van een vriend; op zijn PC lukte het ook al niet; zelfde error. :X

Hij had geen floppy; een osptart CD maken lukte niet, en via de SD/USB kreeg ik dus dezelfde error.

Ik denk toch echt dat het aan de manier van Bootable maken van een schijf de oorzaak is.

Ik weet alleen niet hoe ik een CD opstartbaar maak. Ik zal het proberen met een XP CD i.c.m. Magiciso.

EDIT! HET IS GELUKT!

Pff, na lang speuren, ben ik op een forum gekomenw aar iemand hetzelfde probleem had. Hij had de command: "-R" gebruikt, wat betekend Remove Protection.

Einndelijk! Hier een screenshot van mijn huidige setting;

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/8176/naamloosvp0.jpg

Maar hoe kan ik weten wat de huidige voltage van mijn 3d kaart is? Ik heb hem ingesteld op 3D:1,1 Volt, en 2D: 0,95 volt, maar de videokaart schakelt zichzelf niet terug wanneer ik niet game.

Dus:

C:\NVflash -r 1.rom was het. :7

Bedankt voor jullie hulp. :>

[ Voor 57% gewijzigd door SalimRMAF op 23-07-2008 19:47 ]

Gulfstream G650

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

De huidige kaarten maken geen gebruik meer van het 2D gebeuren. Hier hoef je dus ook niets aan te veranderen.

Dan nog even een vraagje van mijn kant, heb je 1 van de eerste 8800GT's of een latere revisie ?
De 1e revisie draait op 1 Volt, met een flash was het wel aan te raden om dit te verhogen. De latere kaarten zijn standaard op 1,1 Volt geleverd en een voltage verhoging heeft weinig zin omdat dit hardware matig word tegen gehouden.
Ik zie dat jou geheugen op 1020 (2040 Mhz) draait ? Over de 2Ghz grenz van het geheugen werd veel gespeculeerd, is het goed voor het geheugen... Wat doet het op de langere termijn....
Ik ben er daarom wat onder gaan zitten (1950 Mhz).
Waar heb je btw de shaders op geclocked ?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

CDAAbeltje schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:08:
Dan nog even een vraagje van mijn kant, heb je 1 van de eerste 8800GT's of een latere revisie ?
De 1e revisie draait op 1 Volt, met een flash was het wel aan te raden om dit te verhogen. De latere kaarten zijn standaard op 1,1 Volt geleverd en een voltage verhoging heeft weinig zin omdat dit hardware matig word tegen gehouden.
De eerste revisie met singleslots koeler draait met 1,05V op de core. Een biosflash met voltage verhoging heeft wel degelijk nut. Op 1,05V wou m'n core niet verder dan 675MHz, nu met 1,1V op de core gaat hij makkelijk naar de 720MHz, en de shaders naar 1890MHz.
Ik zie dat jou geheugen op 1020 (2040 Mhz) draait ? Over de 2Ghz grenx van het geheugen werd veel gespeculeerd, is het goed voor het geheugen... Wat doet het op de langere termijn....
Het hangt van de batch geheugenmodules af op welke snelheden ze artifacts gaan vertonen.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
CDAAbeltje schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:08:
De huidige kaarten maken geen gebruik meer van het 2D gebeuren. Hier hoef je dus ook niets aan te veranderen.

Ik zie dat jou geheugen op 1020 (2040 Mhz) draait ? Over de 2Ghz grenz van het geheugen werd veel gespeculeerd, is het goed voor het geheugen... Wat doet het op de langere termijn....
Waar heb je btw de shaders op geclocked ?
Ikheb de tweede revisie. Die met een grote fan, dus.

Ik wist niet dat de 3D kaart standaard dus al met 1,1 volt kwam, want voor de updates kwam k ook niet hoger dan 720/1890/1030 ofzo. Dat zijn mijn huidige settings. En over de 2Ghz-grens; alleen de eerste generaties hadden waarschijnlijk dit probleem.. Ik zou me er niet druk om maken; 8800GT's kosten nog maar een euro of 120.

Gulfstream G650

Pagina: 1