Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben op moment bezig met een Carpc Project nu ben ik van plan om een webcam in de bumper te bouwen en deze te laten functioneren als achter uit rij camera.

nu heb ik al verschillende dingen gelezen over hoe dit te realiseren.

de meeste komen op het idee om een USB webcam te kopen en de orginele behuizing te verwijderen en een nieuwe behuizing maken, nu het binnen werk van de webcam in je nieuwe behuizing te plaatsten en dan de behuizing helemaal vol te spuiten met Silicone Kit zodat deze waterdicht is...

heeft iemand nog tips voor mij? of iemand met ervaring over dit project??

Gr,

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 15:04
Lekker overbodig

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 17:36 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
reactie op overbodig

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 17:37 ]

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51
offtopic
Zelf een nieuwe behuizing maken en 'waterdicht vullen' kan heel goed. Je moet er alleen rekening mee houden dat veel van de webcams best wel wat vermogen dissiperen en dus warm worden. Dat moet zo een ding nog wel kwijt kunnen natuurlijk.

Je zou ook kunnen denken aan een PVC pijpje aan alle kanten verlijmd. Aan één kant een schroefdop met wat vaseline en waterdichte doorvoer voor een USB verlengkabel. Zo kun je redelijk makkelijk de webcam vervangen als dat nodig blijkt. Je hoeft alleen een nieuw stukje PVC pijp met dop en schroefstuk te nemen, zonder dat je je halve auto hoeft te verbouwen om een nieuwe kabel te leggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 17:37 ]

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 15:04
Nee, niet hier. Vecht het maar uit over dm
Maar, we gaan eens on-topic:
Het idee van een nieuwe behuizing vol siliconenkit lijkt mij ook een zinvolle actie, dus dat is waarschijnlijk ook de reden dat de meesten het op die manier doen.
Weet je overigens wat de kijkhoek van de camera is? De hoek van de meeste webcams lijkt mij iets te smal om hem te kunnen gebruiken als achteruitrijcamera. De kans is groot dat je alleen recht achter de auto iets kunt zien, terwijl obstakels zich natuurlijk altijd in de hoeken bevinden.
Misschien is het verstandiger om hem wat hoger te plaatsen, zoals in de achterklep, en hem naar beneden te richten.

Misschien vind je nog wat tips in dit topic:
[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

edit: Laat maar, dat topic ken je natuurlijk al lang. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 17:37 ]

Punctuality is the politeness of kings