Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb bij een laptop Windows Vista Business UK OEM zitten. Er zitten geen cd's bij de laptop, alleen een OEM sticker met een licentiecode op de onderkant. Nu zag ik hier een disk-kit. Zou ik hiermee windows vista kunnen installeren in het nederlands eventueel UK versie (er is ook een UK disk kit)? Is dit legaal en zou dit werken? Of kan ik gratis bij MS een oem dvd bestellen? Ik denk dat ze daar ook geld voor vragen, maar misschien goedkoper.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ieder normaal Vista schijfje werkt met die key.

[ Voor 26% gewijzigd door Snake op 15-07-2008 23:17 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Ik heb geen OEM cd dat is het probleem. Waar moet ik die dan vandaan halen? Maar als het werkt wil neit zeggen dat het legaal is. Ik kan wel een illegale dvd downloaden, maar mag dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dothan schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:44:
Ik heb geen OEM cd dat is het probleem. Waar moet ik die dan vandaan halen? Maar als het werkt wil neit zeggen dat het legaal is. Ik kan wel een illegale dvd downloaden, maar mag dat ook?
Illegale DVD bestaat niet. Je bedoeld eerder een 1:1 kopie van Windows Vista. Het wordt pas illegaal wanneer deze gekraakt is, omzeild, er al een key ingebakken bij zit die niet legaal aangeschaft is, etc. Met jouw key op een DVD van internet is geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dothan schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:44:
Er is bij Vista geen verschil tussen OEM en Retail.

En ja dat mag, zie ook dit topic: [Vista] Licentie vraag voor apparatuur met licentie-sticker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
OK ik snap het, hoe zit het met de taal? Kan ik ook zonder problemen en dat het legaal is switchen naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Vaak zit er op een laptop waar geen CD's bij worden geleverd een software pakketje waarmee je zelf de zogenaamde recovery CD's/DVD's moet branden. Dat is dan tevens je Vista installatie CD/DVD.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dothan schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:53:
OK ik snap het, hoe zit het met de taal? Kan ik ook zonder problemen en dat het legaal is switchen naar NL?
Geen probleem, keys zijn nu niet meer taal / 32-bit / 64-bit / oem / retail gebonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
In dat topic waar naar verwezen werd staat wel dat het wel uitmaakt of je een oem of retail dvd van vista gebruikt. Ik weet dat bij windows xp het niet gaat werken. Bij mijn laptop zit geen dvd. Er wordt ook in dat topic gezegd dat je die kan nabestellen bij microsoft voor een paar euro dus zonder licentie. Is dit waar. Ik begrijp dat een gedownloade dvd gaat werken, maar de vraag is of dit legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Ik begrijp het dat ik gewoon Vista Business kan installeren zonder problemen, maar nu wil ik er eigenlijk XP op hebben.

Nu heb ik gezocht op het forum en ik begrijp dat die vista licentie hetzelfde is als voor xp volgens de downgrade rights. Hoe kan ik er dan xp op installeren? In die documentatie staat dat ik zelf voor een cd moet zorgen. Nu heb ik hier een XP pro OEM cd, maar ik kan deze dus niet installeren met die vista key.
Waar kan ik die downgrade aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dothan schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 01:39:
Waar kan ik die downgrade aanvragen?
Begin eens met Microsoft te bellen, die moeten je dat zo kunnen vertellen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Wat dacht je van MS bellen ?
Pagina: 1