[Vista] inruilen voor [XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het bedrijf waar ik werk heeft een aantal systemen gekocht bij een winkel. Het zijn Packard Bell's (niet zeiken) en daar zit Vista Home op voorgeinstalleerd. Maar dat wil ik natuurlijk niet als systeembeheerder aangezien ik soms nog de 'domste' vragen krijg over XP. Weet iemand ook of er een manier is om deze Vista om te ruilen met een XP. Als ik de systemen terug doe naar de winkel dan krijg er systemen van voor oktober vorig jaar met XP erop maar dat wil ik dus niet, want ik kan nu geen systemen missen.

Heeft iemand een oplossing of suggestie voor mij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Volgens mij niet...
Als je een duurdere versie van Vista had gehad, bijvoorbeeld de Business versie, had je automagisch het recht gehad om XP Pro te installeren. Volgens mij geld dat niet voor de Home versies.

(Even opzoeken...)
Nee dus:
There are no downgrade rights granted for Microsoft Windows Vista Home Basic or Home Premium.
http://download.microsoft...1/VL_downgrade_rights.doc

[ Voor 33% gewijzigd door highking op 27-06-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Misschien een hele domme hoor, maar... licenties aanschaffen en installeren maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
ben benieuwd wat voor bedrijf je werkt?

En ik denk ook niet dat het gaat lukken ivm oem versies enz. Maar ik denk dat je beter even contact op kunt nemen met packerd bell.

En natuurlijk die optie hierboven.

[ Voor 15% gewijzigd door andreict op 27-06-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
VLK aanvragen bij microsft en XP installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Hij vraagt om 'omruilen', niet om 'nieuwe licenties kopen' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie doet daar de inkopen als ik vragen mag? Die spoort duidelijk niet. Hebben ze geen domain daar?
Een PC met Home erop is bedoelt voor thuisgebruikers, dat snapt een ijsmummie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja wie wat waar heeft gekocht doet er nu niet toe. Ik dacht zelf ook al aan om een aparte VLK's te kopen maar ik hoopte stiekem dat ik een soort inruilactie of downgrade-actie kon doen. Zon voorgeinstalleerde Vista moet toch ook een licentie hebben neem ik aan? Ik heb er namelijk geen installatie-cd/dvd van gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:15:
Ja wie wat waar heeft gekocht doet er nu niet toe. Ik dacht zelf ook al aan om een aparte VLK's te kopen maar ik hoopte stiekem dat ik een soort inruilactie of downgrade-actie kon doen. Zon voorgeinstalleerde Vista moet toch ook een licentie hebben neem ik aan? Ik heb er namelijk geen installatie-cd/dvd van gekregen.
Ja een oem licensie heb je, en die kan alleen op dat systeem wat je hebt. Zo'n cd zou je er bij moeten krijgen. mocht je die niet gehad hebben neem dan contact op men je leverancier of packerd bell.

Maar is het maar een klein "bedrijfje" of wat is de rede om dit zo te doen en er niet beter over na te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat onder klein valt maar ik heb daar iets van 20 PC's. Die aanschaf van die 4 PC's met Vista was een impuls inkoopje door iemand die er te weinig verstand van had en een beetje voor de charmes van de verkoper is gevallen. Voor de rest hebben alle systemen wel een officiele windows-licentie enzo. Kan iemand mij aanraden wat de beste oplossing zou zijn voor een bedrijf zo klein/groot als deze??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
XP VLK, die licentie;s zijn VISTA OEM licentie's en dus alleen legaal op die pc's ...

code opschrijven en dan zelf lekker home premium hebben kan wel, maar is niet legaal ;-)

mocht op de andere pc's xp retail staan, kan je natuurlijk die wel verkopen (mits ze niet OEM zijn...) (als je een XP vlk koopt)

[ Voor 27% gewijzigd door Dutch2007 op 27-06-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:26:
Ik weet niet wat onder klein valt maar ik heb daar iets van 20 PC's. Die aanschaf van die 4 PC's met Vista was een impuls inkoopje door iemand die er te weinig verstand van had en een beetje voor de charmes van de verkoper is gevallen. Voor de rest hebben alle systemen wel een officiele windows-licentie enzo. Kan iemand mij aanraden wat de beste oplossing zou zijn voor een bedrijf zo klein/groot als deze??
De oplossing is al een paar keer gegeven...je zal toch echt Windows XP Pro aan moeten schaffen. Wat is daar eigenlijk het probleem van ? Heb je zelf al iets gedaan, bijvoorbeeld contact opnemen met Microsoft of PB ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een Open License niet een betere optie met het oog dat later je later geen systemen meer kan kopen met OEM XP Professional erop??? Want dat lees ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:37:
Is een Open License niet een betere optie met het oog dat later je later geen systemen meer kan kopen met OEM XP Professional erop??? Want dat lees ik hier.
Wie anders dan jij kan daar het beste antwoord op geven ?
Let wel, het betreft hier de OEM versie...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar met de Open License geldt het toch zo dat je een (vijftal) key's koopt en die kunt gebruiken met XP-cd's die je toch al bezit of begrijp ik dat nou verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:15:
Een Windows CD is heel wat anders dan een licentie. Een licentie komt in de vorm van een sticker op de PC's.

Waar je naar kan kijken is Windows anytime upgrade. Misschien kan je op die manier goedkoop je Vista's upgraden naar Business waardoor je meteen XP licenties hebt.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:18:
Maar met de Open License geldt het toch zo dat je een (vijftal) key's koopt en die kunt gebruiken met XP-cd's die je toch al bezit of begrijp ik dat nou verkeerd??
OEM CD's slikken geen VLK codes. Maar die CD's zijn het probleem niet.

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 27-06-2007 15:22 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fsfikke schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:21:
Waar je naar kan kijken is Windows anytime upgrade. Misschien kan je op die manier goedkoop je Vista's upgraden naar Business waardoor je meteen XP licenties hebt.
Kijk dan wel eerst even op http://www.microsoft.com/...ytimeupgrade/default.mspx voor de beschikbare upgrade paden.

Home > Business is niet een bestaand Upgrade pad.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 4 x Home Premium en als ik die dus upgrade dan krijg ik Ultimate maar dat kost 202 euro en als ik een XP Professional koop dan ben ik rond de 140 euro kwijt dus dan heb ik mijn keuze wel gemaakt. Dank voor al jullie input.
Pagina: 1