Hallo,
Ik ben bezig om de laatste ubuntu 8.04 op mijn machine te installeren. Nou loop ik echter tegen een probleem aan. De machine heeft een intel matrix raid 0 array van 2 schijven. Op deze raid set zijn 2 volumes aanwezig. (1 voor linux en 1 voor windows).
Ik start de ubuntu live cd op en activeer mijn fakeRaid zoals aangegeven is in verschillende tutorials. (dmraid installeren en dan dmraid -ay runnen).
Nou wil ik echter het volume partitioneren en dit gaat dus niet goed. Volgens gparted en fdisk mag ik enkel 1 primary partition hebben. Ok dan maar een extended met enkele logische partities. Na deze aangemaakt te hebben, en willen wegschrijven, zegt gparted dat extended partitions niet ondersteund worden
. Wat gaat er hier niet goed?
Wat ik gedaan heb:
gparted / parted en fdisk gebruikt voor het aanmaken van nieuwe partitities.
1 primary partitie gaat wel goed. Maar dan heb ik geen swap.
Meerdere primary partitions mag niet.
Extended mag ik wel aanmaken maar met wegschrijven mag het weer niet.
Intel ich8r is de raid controller. Met 2 200gigs maxtor er aan.
Iemand een idee wat er niet goed gaat?
Ik ben bezig om de laatste ubuntu 8.04 op mijn machine te installeren. Nou loop ik echter tegen een probleem aan. De machine heeft een intel matrix raid 0 array van 2 schijven. Op deze raid set zijn 2 volumes aanwezig. (1 voor linux en 1 voor windows).
Ik start de ubuntu live cd op en activeer mijn fakeRaid zoals aangegeven is in verschillende tutorials. (dmraid installeren en dan dmraid -ay runnen).
Nou wil ik echter het volume partitioneren en dit gaat dus niet goed. Volgens gparted en fdisk mag ik enkel 1 primary partition hebben. Ok dan maar een extended met enkele logische partities. Na deze aangemaakt te hebben, en willen wegschrijven, zegt gparted dat extended partitions niet ondersteund worden
Wat ik gedaan heb:
gparted / parted en fdisk gebruikt voor het aanmaken van nieuwe partitities.
1 primary partitie gaat wel goed. Maar dan heb ik geen swap.
Meerdere primary partitions mag niet.
Extended mag ik wel aanmaken maar met wegschrijven mag het weer niet.
Intel ich8r is de raid controller. Met 2 200gigs maxtor er aan.
Iemand een idee wat er niet goed gaat?