• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 21:50
He

Ik zou graag digitale televisie op mijn studentenkamer willen hebben, aangezien het analoge signaal heel lelijk is op m'n televisie. Echter huur ik via een woningbouwvereniging, dus ik betaal huur en servicekosten waarin het kabelsignaal verwerkt zit. Oftewel, ik ben niet bekend bij, in mijn geval, Ziggo. Is het voor mij toch mogelijk om digitale televisie te nemen?

Ik wil overigens geen digitenne, aangezien dat niet de kwaliteit heeft van digitale televisie van de kabel.

Ben ik verplicht om een 'echte' klant bij Ziggo te zijn, of kan ik gewoon een kastje kopen (waar zo'n kaartje bij zit) en aansluiten?

Thanks

Verwijderd

Wellicht even Ziggo bellen? Of even vermelden bij welke WBV je zit?

• rob1985
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:06:
Wellicht even Ziggo bellen? Of even vermelden bij welke WBV je zit?
De woningbouwvereniging is WonenBreburg (Tilburg en Breda). Echter, met hen heb ik al contact gehad hierover, maar zei geven aan dat het niet mogelijk is om digitaal signaal door te sturen, maar dat is mijns inziens complete onzin, aangezien het nog steeds gewoon kabel is dat wordt doorgestuurd. Dus digitaal signaal zit er ook op. Ik vermoed dat het theoretisch mogelijk is...

Verwijderd

Hangt er vanaf hoe alles in het pand geregeld is. Wat zijn je kosten per maand voor kijk en luistergeld, en hoeveel kamers worden er bewoond ? Het feit dat het niet kan zou er op kunnen duiden dat er maar 1 aansluitpunt voor het hele pand is welke intern word onderverdeeld. In dat geval zou je er bij de verhuurder op kunnen aandringen om een ordentelijk signaal te realiseren.

Hoe is het dan met internet geregeld ?

• rob1985
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:25:
Hangt er vanaf hoe alles in het pand geregeld is. Wat zijn je kosten per maand voor kijk en luistergeld, en hoeveel kamers worden er bewoond ? Het feit dat het niet kan zou er op kunnen duiden dat er maar 1 aansluitpunt voor het hele pand is welke intern word onderverdeeld. In dat geval zou je er bij de verhuurder op kunnen aandringen om een ordentelijk signaal te realiseren.

Hoe is het dan met internet geregeld ?
Kijk en luistergeld wordt niet genoemd, maar slechts signaalverstrekking...

Internet is geregeld via het universiteitsnetwerk, surfnet, ik heb dus gewoon een ethernetaansluiting op m'n kamer. Het betreft een flat van 5 verdiepingen waarbij op elke verdieping 17 studenten leven.

Maar ook al zou er maar 1 aansluitpunt zijn, wat ik vermoed, dan kan dat signaal toch niet worden opgesplitst in een tv signaal en ander signaal waarna het tv signaal alleen wordt doorgestuurd?

[ Voor 4% gewijzigd door rob1985 op 15-07-2008 23:39 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon proberen voor 40 euro kun je nooit een buil vallen , daarmee heb je 2 weken proefperiode en weet je of het werkt . (wellicht heeft iemand ander het al geprobeert)

je kan ziggo gewoon even bellen. en vragen wat de mogelijkheden zijn. als het technisch werkt moet je gewoon zorgen dat zij die kaart in stand houden, je zal zeker niet de eerste zijn.

Iperf

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Digitaal signaal zit gewoon op de kabel, ook na diverse distributie versterkers en splitters, als die maar van goede kwaliteit zijn zal de eerste de beste digitale ontvanger van Ziggo gewoon werken.

Alles kan stuk.

• rob1985
Ik hoef alleen het standaard pakket, dus hetgeen wat gratis is (volgens mij...). Maar er zit toch altijd zo'n smartcard bij?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Let op, vaak is een aangebrachte signaalversterker slechts in één richting (die naar jou toe loopt) aan het versterken, hierdoor wil dit soms wat problemen opleveren met digitale tv-tuners (bekend probleem voor bv de interactieve content van de UPC MediaBox).
Het digitale signaal is idd vaak aanwezig, maar het is dus betwijfelen of de ontvanger persé een retoursignaal nodig heeft.

Anders wordt het DVB-T, oftewel Digitenne, daar heb je geen kabelaansluiting voor nodig.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mijn ziggo heeft geen retoursingaal nodig hier (voormalig casema)

ach als je alleen standaard wil, gewoon doen (als het singaal nog fatsoenlijk is dan he)
je meld hem aan (je smartcard).. ze vragen om je adres en postcode. die geef je, zij noemen een naam, je zegt ja. en ze activeren hem.

maar kijk ook eens je eigen kabeltjes na ...

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 16-07-2008 00:10 ]

Iperf

• remco_k

remco_k

Volgens mij sturen de digitale ontvangers van Ziggo niets retour. Het basis digitale abbo is gratis als je een abbo hebt voor de analoge kanalen, je hebt er wel een smartcard bij nodig. Gewoon zo'n kitje bestellen bij Ziggo en proberen?

De kwaliteit van DVB-T is om te janken, maar wellicht wel een heel stuk beter dan de kwaliteit die de TS nu beschrijft.

Alles kan stuk.

• rob1985
remco_k schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:09:
Volgens mij sturen de digitale ontvangers van Ziggo niets retour. Het basis digitale abbo is gratis als je een abbo hebt voor de analoge kanalen, je hebt er wel een smartcard bij nodig. Gewoon zo'n kitje bestellen bij Ziggo en proberen?

De kwaliteit van DVB-T is om te janken, maar wellicht wel een heel stuk beter dan de kwaliteit die de TS nu beschrijft.
Analoog is echt zeer slecht, maar digitenne vind ik het niet waard om voor te gaan betalen.

Ik zal morgen Ziggo wel eens even bellen om te kijken in hoeverre dingen mogelijk zijn in mijn situatie...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vergeet deze niet ! Televisie via de satelliet: DVB-S

Iperf

• mace
  • Laatst online: 22:32

mace

Sapere Aude

-Het digitale signaal zit er gewoon op, altijd en overal, ze hoeven dat dus ook niet te "activeren" o.i.d.
-Het gaat gewoon werken, mits je signaal niet al te slecht is.
-Je versterkers hoeven absoluut niet retourgeschikt te zijn.
-Geloof niet altijd wat de ziggo helpdesk zegt, het zijn een stelletje idioten, vooral na de fusie.

De digitale zenders van ziggo worden gewoon doorgegeven via het kabelnet op de voor analoge TV ongebruikte frequenties. Je krijgt dus altijd een digitaal signaal binnen. Je kan gebruik maken van dat signaal met een digitale ontvanger (DVB-C).

Het abonnement werkt als volgt:
Je krijgt een ontvanger en een smartcard.
De digitale data waar de zenders in zitten is versleuteld met de Irdeto2 encryptie.
Deze data kan ontsleuteld worden met de juiste keys.
Die keys staan op je smartcard en veranderen steeds.
Zolang je betaald krijg je steeds nieuwe keys opgestuurd op je kaartje, deze communicatie is éénrichting, dus je hoeft geen retourgeschikte versterker ofzo.
Als je niet meer betaalt, dan krijg je geen nieuwe keys en kan je geen TV meer kijken (beeld gaat "op zwart" )

Je smartcard is dus verbonden met je abonnement en heeft niks te maken met je medestudenten of met de huisbaas of woningcorporatie of de IB groep of je schoonmoeder of de loodgieter. :+

Het enige struikelblok is de kwaliteit van het signaal, als dat te laag is gaan er fouten optreden en krijg je blokjes in beeld of onderbrekingen.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 16-07-2008 00:53 ]

Verwijderd

robvanpraat schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:38:
[...]

Kijk en luistergeld wordt niet genoemd, maar slechts signaalverstrekking...

Internet is geregeld via het universiteitsnetwerk, surfnet, ik heb dus gewoon een ethernetaansluiting op m'n kamer. Het betreft een flat van 5 verdiepingen waarbij op elke verdieping 17 studenten leven.

Maar ook al zou er maar 1 aansluitpunt zijn, wat ik vermoed, dan kan dat signaal toch niet worden opgesplitst in een tv signaal en ander signaal waarna het tv signaal alleen wordt doorgestuurd?
Als ik het dus goed begrijp zijn er dus 85 aansluitingen in het pand, voor iedere student 1. Dan is het toch wel handig om even te vragen bij de overige hoe daar het signaal is en eventueel indien mogelijk even je eigen signaal te controleren of even door het hele pand overal te doen.

Als alles word gesplitst vanaf de toegangsader heb je best kans dat er veel signaal verlies optreed en dan is het maar de vraag of een digitale decoder gaat helpen, al dan niet dat je analoge signaal gewoon goed werkt en je geen digitaal nodig hebt :) In dat geval dient de verhuurder gewoon te zorgen voor een goed signaal en die kun je anders daar op aanspreken ;)

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
mace schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:22:
Je smartcard is dus verbonden met je abonnement en heeft niks te maken met je medestudenten of met de huisbaas of woningcorporatie of de IB groep of je schoonmoeder of de loodgieter. :+
Dat abonnement is nu juist het probleem. De topic starter heeft zelf geen abonnement bij Ziggo. Er staat geen kabelaansluiting op zijn naam geregistreerd bij Ziggo waaraan de smartcard gekoppeld kan worden. Er worden dan ook geen updates naar zijn smartcard verzonden zodat na de twee weken preview periode zo goed als alle kanalen op zwart gaan.

• mace

mace

Sapere Aude

ArChie schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:30:
[...]

Dat abonnement is nu juist het probleem. De topic starter heeft zelf geen abonnement bij Ziggo. Er staat geen kabelaansluiting op zijn naam geregistreerd bij Ziggo waaraan de smartcard gekoppeld kan worden. Er worden dan ook geen updates naar zijn smartcard verzonden zodat na de twee weken preview periode zo goed als alle kanalen op zwart gaan.
Oh zo.

Nou dan registreer je die kaart toch bij een bekende in hetzelfde gebied. :)

• ArChie
  • Niet online
mace schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:46:
Nou dan registreer je die kaart toch bij een bekende in hetzelfde gebied. :)
Dat kan een oplossing zijn, maar het kan ook als misbruik van de smartcard worden aangemerkt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ArChie schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:00:
[...]

Dat kan een oplossing zijn, maar het kan ook als misbruik van de smartcard worden aangemerkt.
tuurlijk niet ... je betaald gewoon voor wat je te zien krijgt

Iperf

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33
fish schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:18:
[...]

tuurlijk niet ... je betaald gewoon voor wat je te zien krijgt
Nee, basis is gratis omdat je het voor analoog al betaald, de kaart hoort dan dus bij een ander analoog abonnement en dus is het misbruik.

De rekening van 10 euro per jaar gaat op het moment naar de woningbouwvereniging (die betaald voor de kabel). Ik zou dit gewoon met de woningbouwvereniging proberen te regelen dat hun die 10 euro per jaar betalen en dat jij dat weer aan hun betaald dan.

Maar als ik het zo hoor krijg je op digitaal ook meer zwart dan iets anders. Als je teveel ruis hebt dan krijg je bij digitaal juist helemaal niets.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• libie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 09:50
Ik heb een soortgelijke situatie, zit in een apartement van mijn werkgever en hij betaald de kabeltelevisie.
Ik heb een starterskit van Ziggo gehaald en deze geregistreerd op mijn naam. Op het aanvraagformulier kan je je eigen rekeningnummer opgeven en bij mij wordt nu netjes de 10 euro per maand afgeschreven van de keuzepaketten die ik erbij heb.

Je hoeft dus geen kabelaansluiting op je naam te hebben.

• mace

mace

Sapere Aude

Ohja, ik was het helemaal vergeten, ik zit in een vergelijkbare situatie!

Ik woon nog thuis, en de digitale TV staat op mijn naam terwijl het analoge abonnement op mijn moeders naam staat. En ik heb een andere achternaam. :)

• rob1985
Ik ben er aan uit.

Ik heb een aantal keer contact gehad met Ziggo over het onderwerp. En uiteindelijk maar naar de winkel gegaan om even na te vragen. Die man kon mij garanderen dat wanneer ik analoog signaal zou krijgen dat ik dan ook digitaal zou krijgen (anders kon ik komen ruilen). Dus ik heb even zo'n starterspakket gekocht en het werkte direct!

De helpdesk van Ziggo adviseerde mij dit ook een beetje, maar ik zou dan eerst moeten testen met een ander kastje (dat mijn ouders thuis al hebben, maar dat duurde mij te lang).

Een helpdeskmedewerker van Ziggo vertelde zelfs dat ik het dan gewoon maar op naam van m'n ouders moest zetten als extra digitale ontvanger, zodat het kaartje erkend zou worden. Ikvroeg nog of dat fraude was, maar dat was niet zo, vertelde hij mij.

Dus morgen briefje richting Ziggo en 'gratis' digitale televisie :)

• remco_k

remco_k

robvanpraat schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:10:Een helpdeskmedewerker van Ziggo vertelde zelfs dat ik het dan gewoon maar op naam van m'n ouders moest zetten als extra digitale ontvanger, zodat het kaartje erkend zou worden. Ikvroeg nog of dat fraude was, maar dat was niet zo, vertelde hij mij.
Hee! Dat is mooi!
Kan je dat zwart op wit krijgen? Want dat bied natuurlijk mogelijkheden.
1 Persoon sluit een digitaal abbo af, compleet met HDTV en de hele zooi, de hele buurt haalt ergens zo'n ontvanger en vraagt extra kaartjes aan van het abbo van die persoon. :+
Hoeven mensen ook niet meer zo moeilijk te doen om cardsharing op te zetten. :+

Dat iemand van Ziggo zegt dat het geen fraude is, wil ik wel geloven. Maar dat het heel dom is om te zeggen, is nog zacht uitgedrukt.
Ik snap natuurlijk ook wel dat hij jouw probeerd van dienst te zijn, maar ergens klopt dat natuurlijk niet.

Je hebt het toch over het digitale TV basis pakket van 0,- extra per maand? In dat geval is het natuurlijk niet erg om te doen zoals Ziggo je voorsteld. Maar het blijft vreemd.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 24-07-2008 22:05 ]

Alles kan stuk.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja je kan dus geen extra kaartjes op één adres krijgen. je betaald per kaartje

ik wou dat dus volstrekt legaal, een 2e decoder kopen en dan op beide het totaal abo. maar dat wilden ze mooi niet doen he ..

het normale digitale abbo is gratis omdat je per definitie moet betalen voor een standaard aansluiting, daar dupeer je niemand mee.

als je de algemene voorwaarden leest zul je lezen dat het niet mag -> illegaal dus
ik kanme voorstellen dat het wordt gedoogd. omdat niemand er door gedupeert word. sterker nog de meeste willen wel een totaal pakket dus het brengt extra geld in het laadje. je zou gek zijn als je daar moeilijk over doet toch ?

[ Voor 94% gewijzigd door Fish op 24-07-2008 22:19 ]

Iperf

• rob1985
Ik wilde inderdaad gewoon het standaard pakket, dus daarom was het geen probleem. Maar het verhaal dat de hele buurt mee gaat doen is dus onmogelijk, omdat elk kaartje een nummer heeft waar een betaling bij hoort indien er extra zenders gekeken wordt.

In mijn situatie is niemand de dupe, daarom gaf de helpdeskmedewerker het ook aan. Misbruik is mijns inziens vrijwel onmogelijk, aangezien elke smartcard wordt gecontroleerd.

Ik ben in ieder geval dik tevreden. Zeker nu ik ook heb gezien dat mijn kabelsignaal een ontvangstkwaliteit van maar 44% heeft en ik er digitaal dus wel flink op vooruit ga :) (hoewel ik ook wel begrijp dat 100% ontvangst onmogelijk is, maar ik neem aan dat 44% niet bepaald hoog is).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die percentages zijn sowieso vage dingen. Het zijn pogingen om de downstream power levels (CM Rx Power, uitgedrukt in dBmV of dBuV) en downstream noise levels (CM Rx SNR, uitgedrukt in dB) in iets om te zetten wat de leek gebruikt. Helaas wordt de gebruikte omzetting nooit helder gemaakt waardoor je niet echt veel erover kunt zeggen dan "0% is slecht" en "100% is goed" :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik werk bij T for Telecom (ook ziggo dealer....) en zover mij bekendgemaakt is een digitaal pakket niets anders dan een decoder die het digitale signaal oppikt.
De standaardzenders (Z1) zijn gratis digitaal te kijken. Dit omdat er al voor betaald wordt. Door wie is van ondergeschikt belang, want als het niet betaald zou worden word het afgesloten.

De extra pakketten betaald men dan ook PER decoder, echter is het mogelijk om korting te krijgen op de pakketten van de 2de decoder als je al een abo op je naam hebt.

De exacte korting ligt aan het aantal pakketten.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 08:54
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:15:
Ik werk bij T for Telecom (ook ziggo dealer....) en zover mij bekendgemaakt is een digitaal pakket niets anders dan een decoder die het digitale signaal oppikt.
De standaardzenders (Z1) zijn gratis digitaal te kijken. Dit omdat er al voor betaald wordt. Door wie is van ondergeschikt belang, want als het niet betaald zou worden word het afgesloten.
Dus heb je hier geen kaartje voor nodig?

Die site van Ziggo is echt een HELL, ik kan nergens vinden hoe je nu digitale tv kan bestellen als je al analoge tv hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door GrooV op 26-07-2008 14:54 ]

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
GrooV schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:29:
Die site van Ziggo is echt een HELL, ik kan nergens vinden hoe je nu digitale tv kan bestellen als je al analoge tv hebt.
ga naar www.ziggo.nl
klik bovenin op Televisie
klik op de "Bestel"-knop

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met de digitale ontvanger van Ziggo. Vandaag gekocht bij de Mediamarkt voor 39,95. Ik heb een zwart Samsung kastje met typenummer DCB-B270R.

Wanneer ik alles aansluit en het kastje aanzet dan kom ik in het menu enzo terecht. Allemaal frequencies enzo invoeren, klaar. Maar als ik op OK druk om te gaan scannen is hij binnen 2 seconden klaar en zegt hij doodleuk dat de installatie gelukt is en dat hij 0 zenders heeft gevonden en 0 radio kanalen.

Ik woon in een studentenflat en volgens Ziggo hebben we geen abonnement daar ( wist ik niet ) maar dit maakt volgens mij helemaal niets uit.

Iemand een idee waarom dat ding niet scant?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je wel normaal singaal van ziggo dan ?

Iperf

Verwijderd

fish schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:29:
heb je wel normaal singaal van ziggo dan ?
Mijn normale kabel signaal werkt normaal en daar heb ik geen problemen mee.

Even een linkje naar een screenshot:

http://i76.photobucket.co...9/tripandfox/DSC01663.jpg

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:40
Beetje erg lage signaalstatus... is je analoge tv wel om aan te zien? Lijkt me dat daar erg veel ruis in moet zitten...

Verwijderd

Mr Magic schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:28:
Beetje erg lage signaalstatus... is je analoge tv wel om aan te zien? Lijkt me dat daar erg veel ruis in moet zitten...
Dit is mijn analoge televisie:

http://i76.photobucket.co...9/tripandfox/DSC01664.jpg

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vraag mij iets af voor de situatie van de topicstarter. Hij stuurt het kaartje op met zijn naam/adres etc. Ziggo controleert dat en ziet dat de naam niet overeenkomt (basis staat immers op naam van de huisbaas/-vereniging). Gaat Ziggo daar in de praktijk ook moeilijk over doen? Want volgens mij kunnen ze je kaartje wel deactiveren.

Wilde zelf ook wel es digitaal nemen op mn studentenkamer, maar omdat het op naam van mn huisbaas staat leek me dit problemen op gaan leveren. Mede omdat Ziggo dan misschien andere facturen ook op mijn naam gaat zetten (internet? tv-basis? die nu ook via ziggo gaan).

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 31-07-2008 22:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:35:
Ik heb ook een probleem met de digitale ontvanger van Ziggo. Vandaag gekocht bij de Mediamarkt voor 39,95. Ik heb een zwart Samsung kastje met typenummer DCB-B270R.

Wanneer ik alles aansluit en het kastje aanzet dan kom ik in het menu enzo terecht. Allemaal frequencies enzo invoeren, klaar. Maar als ik op OK druk om te gaan scannen is hij binnen 2 seconden klaar en zegt hij doodleuk dat de installatie gelukt is en dat hij 0 zenders heeft gevonden en 0 radio kanalen.

Ik woon in een studentenflat en volgens Ziggo hebben we geen abonnement daar ( wist ik niet ) maar dit maakt volgens mij helemaal niets uit.

Iemand met een praktische oplossing? Of teruggaan en een nieuw kastje halen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:35:

ok even een paar feitjes naast elkaat leggen

1) ziggo zegt dat ze geen singaal leveren
2) je decoder doet het niet ...

Ontvang je wel een mozaik kanaal oid van ziggo?
of heeft de flat zijn eigen voorzieningen gebouwd

Iperf

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 20:15
Even dit topic omhoog kicken,

Ik woon nu in een studentenhuis in Breda (ziggo gebied), maar ik ga verhuizen naar een ander studentenhuis waar ook ziggo ook als provider dient. Op dit moment heb ik digitale tv op mijn kamer, de rest van het huis kijkt gewoon analoog.

Wat ik me afvroeg, als ik nu ga verhuizen veranderd er in principe in de abonnementen niks, aangezien de eigenaar van beide huizen de tv gelden betaald. Maar werkt mijn digitale tv nog wel op mijne nieuwe adres? Voor zover het mij logisch lijkt is de digitale tv niet op het adres actief maar op de smartcard. Dus zou ik in principe niks hoeven door te geven omdat mijn smartcard al actief staat? kan iemand dat bevestigen?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Klopt, in de smartcard is opgeslagen tot welke kanalen je toegang hebt. Maakt niet uit waar je je mediabox aansluit.

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 20:15
ah das mooi, dan hoef ik dus niks te doen daaraan!! Thx

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:19
Ik zou eerst van je woningbouw vereniging eisen dat ze iets doen aan het slechte signaal naar je kamer. Voor digitale televisie heb je namelijk een redelijk tot goed signaal nodig.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bergen schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:00:
Klopt, in de smartcard is opgeslagen tot welke kanalen je toegang hebt. Maakt niet uit waar je je mediabox aansluit.
kleine correctie, afhankelijk van het gebied maakt het wel uit, dit heb ik namelijk in het begin gehad per gebied zijn (of waren) er andere smartcards in omloop waardoor je niet elke smartcard overal kan gebruiken
(of er mee uitscheid na een paar dagen ;) )
dus als je verhuisd in de zelfde stad is het wel ok, maar als je naar een ander stad verhuisd, kon dat wel een problemen opleveren

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 22-03-2009 17:03 ]

Iperf

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm... Tja ik ken de details van het Conditional Access System (CAS) van Ziggo niet echt, maar het zou kunnen dat de CAS-codes op de smartcards verlopen na een bepaalde tijd... en dat de updates voor jouw smartcard alleen worden verstuurd binnen het netwerkgedeelte van NL waar jij volgens Ziggo woont. Hangt er vanaf hoe Ziggo hun CAS heeft ingericht.

Nouja, het is sowieso gebruikelijk om naar alle bedrijven waarbij je bent aangesloten even een verhuisberichtje te sturen... dus dan moet alles goed komen.

• ArChie
  • Niet online
Bij Ziggo is er tegenwoordig sprake van twee gescheiden kabelnetwerken, namelijk Ziggo West waar het voormalige Casema en Multikabel ondervallen en Ziggo Oost waar het voormalige @Home ondervalt. Zolang je niet van Oost naar West of vice versa verhuist zal er niet veel wijzigen qua signaal en qua Conditional Access System (CAS). De smartcard wordt namelijk in één van de CAS'sen geregistreerd afhankelijk van je adres op het moment van registratie. Een oranje Ziggo smartcard kan worden gebruikt door de Ziggo/@Home en Ziggo/Multikabel abonnees, maar kan na registratie niet worden uitgewisseld tussen beide Ziggo gebieden. De blauwe Ziggo smartcard kan alleen door Ziggo/Casema abonnees gebruikt worden. Een lekker verwarrend verhaal dus.
Pagina: 1