14 dagen niet tevreden garantie. Kosten?

Pagina: 1
Acties:

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb sinds vrijdag mijn iMac aangekregen. En hij zoemt een beetje, maar het vervelendste is die dode pixel in het midden van het scherm. (zwart en pixelfixer apps werken niet) Ik heb reeds naar de support gebeld en die hadden voorgesteld om hem te ruilen maar daarvoor moest ik naar de store zelf bellen. (maar die is reeds om 6h dicht) Nu is mijn vraag simpel.
Als ik hem laat ophalen en een nieuwe laat komen. Heb ik daar dan nog kosten aan? Of is dit volledig kostenloos? Het word niet aanzien als een mankement maar als ik er niet tevreden van was dan kon ik het op deze manier regelen.

2e vraagje, als ik nu weer een slecht model zou aankrijgen, kan ik hem dan weer terug sturen? :P

Bedankt

Ps: ik vraag het hier omdat ik graag vandaag nog een antwoord had.

It's dark but I don't want to find the light

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantievragen horen in het Shopping Forum, dus ik verplaats 'm daarheen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
In principe zou ik zeggen als leek dat je de transportkosten moet betalen.

Iets uitproberen is ok, maar het bedrijf hoeft daar geen verlies ( in de vorm van transportkosten ) bij te maken. Daarom mag je hem ook kosteloos bij de store omruilen.

Opsturen en alle kosten / risico's van dien die hierbij zitten lijken mij voor jouw rekening...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je noemt in de topictitel specifiek een 14 dagen niet tevreden garantie. Zoiets bestaat niet wettelijk, dus lijkt het me dat je zo'n regeling/afspraak met de winkel hebt. Dan zullen zij ook de exacte voorwaarden op papier hebben staan. Daar zal ook vast in staan hoe het retourneren in z'n werk gaat.

Overigens bestaat er ook de Wet koop op afstand waarop je mogelijk aanspraak kunt maken.
ik vraag het hier omdat ik graag vandaag nog een antwoord had.
Dat probleem herken ik met vele dingen maar soms is een dag geduld hebben toch verstandiger :P

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:24

Eris

-

Mits besteld online kan je hem gratis terug sturen.

Verwijderd

eris schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:20:
Niet echt, dan betaal je namelijk de kosten voor het retour sturen.

Bij een DOA vergoed de winkel meestal alles, bij een RMA moet je soms de verzendkosten om het op te sturen zelf betalen... Bij garantie willen ze ook nog wel eens vanuit de fabrikant een bedrijf zoals UPS inschakelen, wat het apparaat komt ophalen en vervolgens ook weer komt afleveren (dat allemaal gratis)

TS geeft verder weinig informatie, het zou kunnen dat hem de verzendkosten eenmalig in rekening worden gebracht maar dat wordt dan meestal wel aangegeven. Nu verwacht ik dat Apple de kosten wel op zich neemt aangezien deze een naam hoog te houden hebben, maar dit zal TS toch echt moeten informeren zodat hij achteraf niet voor verrassingen komt te staan.
2e vraagje, als ik nu weer een slecht model zou aankrijgen, kan ik hem dan weer terug sturen?
Als we het over garantie hebben dan moet je de winkel 2 of 3 reparatiemogelijkheden aanbieden en daarna kan je eisen dat je een ander product krijgt (dus wel hetzelfde, maar ander serienummer bijvoorbeeld) of kan je de koop ongedaan maken

Verwijderd

eris schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:20:
Kortzichtige en ongefundeerde opmerking. TS ik zou dit negeren. De winkel is niet verplicht het artikel terug te nemen maar ik zou het proberen op een coulance regeling te gooien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:38:
[...]

Kortzichtige en ongefundeerde opmerking. TS ik zou dit negeren. De winkel is niet verplicht het artikel terug te nemen maar ik zou het proberen op een coulance regeling te gooien.
En je bent bekend met de wet koop op afstand, die zelfs een paar posts terug is aangehaald? (natuurlijk zijn de retourkosten voor jezelf bij koop op afstand). Ik zie in je gallery en topics dat je in de RMA zit, maar als je op een dergelijk stellige manier al zegt dat dingen ongefundeerd zijn terwijl je er zelf naast zit hoop ik nooit bij het bedrijf waar je werkt wat aan te schaffen... :/

Misschien dat je werkgever je dit verteld heeft of dat het bij jullie de policy is, maar de wet werkt wel degelijk zo. Je zou zelfs kunnen lezen dat jullie dan moedwillig de wet overtreden omdat lang niet iedereen die recht heeft er ook toe bereid is dat recht te halen.

Sorry als dit wat fel overkomt, hoor. Het is helemaal niet erg als iemand niet weet hoe het in elkaar steekt, maar als je in het vak zit en dan ook nog op RMA dan begint er bij mij een meer dan lichte irritatie te ontstaan over de brutaliteit waarmee sommige winkels opereren.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 15:53 ]

Verwijderd

Beste Floppus,

Laat een ding voorop staan; ik vertegenwoordig met mijn post absoluut niet het bedrijf waarbij ik werkzaam ben. En naar mijn weten werk de wet koop op afstand tot 8 dagen na levering (belangrijk feit, dus niet na aankoop) en in de topicpost (die ik tot mijn grote spijt) niet goed heb doorgelezen ging ik ervan uit dat dit 14 dagen na aanschaf was.

Daarbij komend geef ik al aan het op coulance te gooien bij de shop van aanschaf wat toch duidelijk moet maken dat ik niet de moeilijkste ben ;)

Ik hoop hier het één en ander mee recht gezet te hebben. Zoniet zie ik graag een PM van je tegemoet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:33:Laat een ding voorop staan; ik vertegenwoordig met mijn post absoluut niet het bedrijf waarbij ik werkzaam ben. En naar mijn weten werk de wet koop op afstand tot 8 dagen na levering (belangrijk feit, dus niet na aankoop) en in de topicpost (die ik tot mijn grote spijt) niet goed heb doorgelezen ging ik ervan uit dat dit 14 dagen na aanschaf was.
Het gaat om 7 werkdagen. . Doordat er een weekend bij komt zal dit dus al snel zeker 9 'gewone' dagen zijn. Daarbij gaat het ook op het moment dat je als consument contact opneemt met het bedrijf via bijvoorbeeld mail, dus niet het moment dat je als consument een mail terug krijgt ofzo.

offtopic:
Dat je niet je bedrijf vertegenwoordig vind ik logisch, miss niet netjes van Floppus om dat bij zijn post te betrekken maar dat zijn wss frustraties aangezien veel bedrijven moeilijk doen over het hele 'koop op afstand' gebeuren terwijl dat gewoon een bedrijfsrisico is: of je het er nou mee eens bent of niet. Vat zijn post dan ook niet als een aanval op ;)

Verwijderd

Ik ben het helemaal eens met de wet koop op afstand. Het is wel jammer dat hier door veel mensen misbruik van word gemaakt maar ik vind tevens dat de consument (iets dat ikzelf een groot gedeelte van de tijd ook ben) ook in bescherming genomen moet worden.

Het is moeilijk om zijn post niet als directe aanval te beschouwen want dat is het wel. Echter snap ik de frustraties vanuit zijn kant (waarschijnlijk slechte ervaringen met andere bedrijven) dus zal ik het maar niet persoonlijk op pakken.

Maar mijn invulling van de wet koop op afstand was dus op één dag na dermate goed ;)

ps: Uit verdediging van mijn bedrijf tweakers.net is er al jaren een tevreden klant :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 16:48 ]

Verwijderd

Het gaat me er niet om dat je je bedrijf al dan niet vertegenwoordigt, maar als jij als RMA persoon daar zoals het leek zo omgaat met koop op afstand, dan is dat uiteindelijk wel de conclusie ja. Ik begrijp dat er een misverstand was vanwege de TS, wat erg jammer is; zoiets kan maar zo tot gevolg hebben dat iemand een onjuiste beslissing neemt.

Maar het is me duidelijk dat je wel op de hoogte bent, en aangezien het misverstand uit de wereld is, kijk ik er ook anders naar.

Verwijderd

Overigens zit ik alweer een behoorlijk tijd niet meer op RMA (pak van je hart ? ;) )

Maar misverstand uit de wereld, even goede vrienden. Nu weer on topic ? :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
Pagina: 1