HD probleem

Pagina: 1
Acties:

• Schapie123
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06-2021
Ik heb een laptop met windows vista, en ik heb een probleem met een partitie op de harde schijf. Bij het afspelen van een bepaalde iso image liep mijn systeem vast. In eerste instantie reageerde nog wel het een en ander, maar het leek of geen enkel programma nog disk access kon krijgen.
Toen heb ik besloten om verder op onderzoek te gaan. Ik heb scandisk gestart inclu de oppervlaktecontrole, maar deze liep onherroepelijk vast. Toen heb ik een ubuntu live-cd gestart, en heb badblocks gebruikt om de harde schijf te controleren. Over een bepaald gebied deed hij tergend lang (zo ongeveer 10 seconden per block), maar hij heeft geen bad blocks gevonden. Ik heb badblocks ook met '-n' (non-destructive read/write test) gedraaid op het probleemgebied; dit duurde pas echt lang, maar nog steeds geen fouten gevonden.
Wie o wie weet wat er aan de hand is? Ik heb nog garantie op mijn laptop, maar wil hem niet tijdelijk kwijt zijn als er iets aan de hand is wat ik zelf op kan lossen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Test je schijf eens met het testprogramma van de fabrikant van je schijf. Als de schijf defect is komt dat onherroepelijk daar naar voren.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:25

The Third Man

The Third Jellyfish