Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] Bootsector verdwenen, onmogelijk te starten

Pagina: 1
Acties:

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11
oke, het probleem: na wat gestuntel met partities is mijn vista niet meer in staat om op te starten. Het probleem zit hem erin dat de harde schijf niet meer herkend wordt. Het lijkt erop alsof de informatie over de bootsector verdwenen is waardoor hij niet meer weet wat voor partitie het is :(

systeeminfo: sony vaio FZ21M met alleen vista home premium

Al geprobeerd:
-alle opties in het F8 menu
-vista DVD (opstartherstel, maar deze ziet de partitie niet om te herstellen omdat de info mist)
-vista install op een andere partitie, maar deze is te klein
-intstall geprobeerd op USB drive
-heel de morgen googlen etc. etc. :(

Omdat er zeer belangrijke informatie opstaat wil ik de partitie niet gebruiken om een nieuwe install op te doen. Als ik de gegevens toegankelijk kan krijgen om te backupen naar mijn externe hdd zou dat ook genoeg zijn, dan kan ik later een clean install doen.

Hopelijk weet iemand hier iets :D bedankt alvast!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Definieer even "gestuntel met partities" kortom, wat heb je precies gedaan waardoor het niet meer werkt.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Rene
BastiaanN schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:47:
Definieer even "gestuntel met partities" kortom, wat heb je precies gedaan waardoor het niet meer werkt.
Oke, ik heb bij deze pc een externe harde schijf van 400gb welke niet meer herkend werd. Vervolgens met partitionmagic geprobeerd om de fouten eruit te halen. Tijdens het opstarten van dit programma kwamen er meldingen dat er iets gedaan moest worden, op OK gedrukt. Vervolgens kwam er een menu naar boven waarin mijn schijven stonden. Mijn hoofdpartitie met vista erop had nu opeens het kenmerk BAD. Bij de volgende reboot van het systeem was het niet meer mogelijk door te starten...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Linux live-cd booten, deze kan NTFS lezen.

Echter aangezien vista boot van dvd de partitie niet herkent geef ik je niet heel veel kans.

verder:
OM FAQ / Beleid
"Hoe krijg ik verloren gegane data terug?"

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Rene
leuk_he schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:51:
Linux live-cd booten, deze kan NTFS lezen.

Echter aangezien vista boot van dvd de partitie niet herkent geef ik je niet heel veel kans.

verder:
OM FAQ / Beleid
"Hoe krijg ik verloren gegane data terug?"
oke bedankt, ik ga me even in de tekst verdiepen >:) , ikzelf begin ook de hoop te verliezen... :(

Als het niet werkt, kan ik dan de HDD uitbouwen en op een andere PC fixen? ik heb namelijk een kastje waar ik de 2,5" drive van mijn vorige laptop in hebt zitten. Heb namelijk nog een PC hier beschikbaar...

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk is de data er nog wel maar is alleen de partitie beschadigd. Je kunt het beste even proberen om testdisk te gebruiken (http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk).

Ik heb zelf ooit eens gehad dat ik met OS-X aan het spelen was op een niet OS-X machine, perongeluk al mijn parties weggegooid! daarna gewoon met een linux cdtje via fdisk de exact zelfde eigenschappen van de vorige ntfs partitie ingevuld en ik kon gewoon weer booten :) zal in jou situatie wat lastiger zijn omdat je meerdere partities hebt, probeer het eerst maar eens met testdisk ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

titelfix.
Het is geen Vista probleem maar een (ab)User probleem wat dit veroorzaakt heeft :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rene
BastiaanN schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:20:
Waarschijnlijk is de data er nog wel maar is alleen de partitie beschadigd. Je kunt het beste even proberen om testdisk te gebruiken (http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk).

Ik heb zelf ooit eens gehad dat ik met OS-X aan het spelen was op een niet OS-X machine, perongeluk al mijn parties weggegooid! daarna gewoon met een linux cdtje via fdisk de exact zelfde eigenschappen van de vorige ntfs partitie ingevuld en ik kon gewoon weer booten :) zal in jou situatie wat lastiger zijn omdat je meerdere partities hebt, probeer het eerst maar eens met testdisk ;)
1000x bedankt, voor de geintresseerden wat de oplossing was. Linux liveCD met TestDisk gebrand. De optie force VESA driver gekozen omdat het anders niet werkte. vervolgens testdisk gedraaid en een nieuwe MBR op de beschadigde (in andere programma's niet herkenbare) partitie laten schrijven, en de partitie hersteld.

Vervolgens kreeg ik de fout bij het opstarten MBR ontbreekt, maar na vorige stappen was er nu wel een herkenbare partitie in de Vista opstartherstel. Laten repareren en alles is weer als voorheen!!!

nogmaals bedankt en er kan en slotje op wat mij betreft!! :D

Pagina: 1