[iPhone 3G] Importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.072 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/9872/iphoneheaderao1.png

Zoals uit verschillende topics blijkt zal het importeren van een iPhone een wat duurdere aangelegenheid worden dan bij de eerste versie. Dit komt omdat het toestel in principe alleen verkocht wordt in combinatie met een abonnement.
  1. Een prepaid telefoon kopen
  2. Een abonnement afsluiten in een ander land en deze voortijdig beindigen
Deze mogelijkheden wil ik in dit topic onder de aandacht brengen.

Een iPhone vanuit een prepaid pakket importeren
Omdat de iPhone in veel meer landen beschikbaar is gesteld dan de eerste iPhone en sommige landen helemaal gewend zijn aan prepaid telefoons is vanaf de intruductie van de iPhone 3G deze ook in verschillende landen als een prepaid pakket te koop.
Dit wordt waarschijnlijk de meest gebruikte methode voor ons Nederlanders (en misschien ook Belgen) om aan een iPhone zonder abonnement te komen.
In verschillende landen wordt de iPhone in een prepaid pakket aangeboden. Dit betekent dat je zonder abonnement een iPhone kunt bemachtigen. In sommige gevallen zijn deze toestellen simlockvrij , in andere gevallen niet. Onderstaand schema kan misschien wat duidelijkheid brengen.

LandAanbiederPlanSchengenUnlockedPrijs 8GB Prijs 16GB
BelgiëMobistar losse verkoopJaJa*, NL sim werkt 525 euro 615 euro
ZwitserlandSwisscomNATEL easy liberty unoNee Nee +/- 320 euro +/- 382 euro
ItaliëVodafoneRicaricabiliJa Ja 499 euro 569 euro
TIMPrepagatoJa Ja 499 euro 569 euro
FrankrijkOrangeJa Nee 509 euro 609 euro
PortugalVodafoneSem vinculação Ja Onbekend 499,90 euro 599,90 euro
OptimusPré-Pago Ja Onbekend 499,90 euro 599,90 euro
FinlandSoneraMinun Sonera Ja Onbekend 429 euro 519 euro
AustraliëOptusPre-Paid Mobile Nee Onbekend +/- 445 euro +/- 519 euro

* Dit is vernomen uit secundaire bronnen, een sterk gerucht of een gebruiker die meldt dat het werkt. Zodra er officieel iets bekend is, post het in dit topic.

Uiteraard is deze info verre van compleet. Als mensen meer info hebben, post het hier en ik zal het bericht aanpassen.
Er komen ook prepaid opties in Engeland aan. Ook vanuit Amerika hoor ik berichten over no commitment iPhones. Meer info is altijd welkom.

Belangrijk om te weten is dat de iPhone 3G tot op heden nog niet is te unlocken door middel van tools.
Als je bijvoorbeeld in Zwitserland een iPhone 3G koopt, neem je de gok dat er in de toekomst tools beschikbaar komen om deze te unlocken. Dit is vooralsnog niet het geval.

Een abonnement afsluiten in een ander land en deze voortijdig beindigen
Het is belangrijk te weten dat deze optie bestaat maar dieper wil ik er niet op ingaan. Je hebt hiervoor een Amerikaans Social Security Number nodig en een Amerikaans adres. Voor de gemiddelde toerist is dit dus niet van toepassing.
Is er toch behoefte aan om dit verder uitgewerkt te zien, post de info in dit topic en het kan worden toegevoegd. Ik heb deze info zelf namelijk niet.

Nogmaals, alle info is welkom :)

[ Voor 11% gewijzigd door Apache4u op 14-07-2008 17:51 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Je hebt een beetje dubbel werk gedaan, er is namelijk al een topic hierover (met betere TS): [iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Muthas schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:44:
Je hebt een beetje dubbel werk gedaan, er is namelijk al een topic hierover (met betere TS): [iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? ...
Ach, je moet iets he..niks te doen op je werk en ik zag een verzoek van Hoedje ;)
En over je bijdehandte opmerking over de TS, dit is mijn eerste echte topic wat ik open en ik zit op mijn werk...dus cut me some slack ;)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Deze gaat op slot. Het is heel zonde. Maar daarom vragen we altijd even contact op te nemen met een moderator. Dan kunnen we het afstemmen en voorkomen dat er niet twee topics over hetzelfde onderwerp geopend worden. Ik wil niet zeggen dat het ene topic, beter is dan het andere topic. Maar [iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? was er eerder. Dus daar mag het verder :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Dit topic is gesloten.