[iPhone 3G] Tips 'n Tricks voor de iPhone 3G original

Pagina: 1
Acties:
  • 6.138 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl//iphone/tweakers.jpg

In dit topic wil ik voor alle iPhone 3G gebruikers wat tips met betrekking tot het gebruik van het toestel samenbrengen.

Dit topic is wel puur en alleen bedoeld voor originele niet gejailbreakte toestellen. Dit omdat er heel veel tips voor iPhone's te vinden zijn op internet, got en andere fora maar deze vereisen een jailbreak. Op dit moment is dat nog niet mogelijk voor de iPhone 3G en veel mensen willen hier zowiezo niet aan beginnen om zo de stabiliteit te waarborgen. Tips waarvoor een jailbreak of andere hack voor vereist is zijn daarom ook niet welkom in dit topic.

Omdat de iPhone voor veel mensen het 1e Apple produkt is kunnen er een aantal zaken onduidelijk zijn.
Het feit dat je niet eens een handleiding meegeleverd krijg alleen een snelstartgids helpt hier natuurlijk niet aan mee.

Dus om te beginnen.
De nederlandse handleiding is te downloaden op:
Apple iPhone handleiding

Installeren en registreren van je iPhone
Als je je iPhone voor de 1e keer aanzet krijg je na het opstarten en ingeven van je pincode het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/TS1558/TS1558_1.jpg

Hiermee bedoelt apple dat je je telefoon aan je pc of mac dient te koppellen en via iTunes dient aan te melden.
Mocht je iTunes nog niet geinstalleerd hebben kun je deze downloaden via:
iTunes Download pagina

Hierna is je iPhone actief en kun je bellen en alle andere dingen die mogelijk zijn met een iPhone.

Ik heb geen creditcard en wil toch registreren om mijn iPhone te kunnen gebruiken.
Je kunt in het registratiescherm ook kiezen voor de optie:
Geen - aanschaffen van betaalde applicaties is niet mogelijk
Click 'n Buy - voor aanschaffen via je afschrijving van je bankrekening.

Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/iphone/settings.jpg
Wil je zelf een ringtone instellen dan kan dit op meerdere manieren.
Voor Mac gebruikers kunnen zij dit het makkelijkst doen via het programmapakket iLife 08 van apple zelf waarin het programma garageband zit. Hiermee kun je een willekeurig audiobestand selecteren bewerken en omzetten naar het juiste formaat zodat je iPhone hem accepteert als beltoon.
Voor Windows gebruikers is er het programma iPhone Ringtone Maker van Efiko Software. Je kunt daarvan een demo downloaden welke je 3 ringtones laat maken. Vanuit dit programma wordt het direct toegevoegd aan je ringtone collectie in iTunes 7.7. Logischerwijs dien je op de Mac en PC nog wel even te synchroniseren en daarna via het instellingen menu je ringtone in te stellen.

Wil je apps uit de store via je pc installeren op je iPhone maar heb je daar geen rechten toe volgens iTunes?
Probeer in bovenaan in de werkbalk van itunes het volgende in te stellen:
Store -> Computer Machtigen met dank aan Erulezz

Apps verwijderen welke via de iPhone zijn geinstalleerd
- Houd uw vinger op een willekeurig programmasymbool op het beginscherm tot de
symbolen gaan bewegen.
- Tik op het kruisje in de hoek van het programma dat u wilt verwijderen.
- Tik op 'Verwijder' en druk vervolgens op de thuisknop om de wijziging te bewaren.

Springboard organiseren
- Houd uw vinger op een willekeurig programmasymbool op het beginscherm tot de
symbolen gaan bewegen.
- Sleep het icoontje naar de gewenste plaats.druk vervolgens op de thuisknop om de wijziging te bewaren.

Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/iphone/ipod.jpg
Ik heb een filmpje en wil deze op mijn iPhone zetten
Mits hij aan de goede voorwaarden voldoet kun je hem via iTunes zo overzetten. Mocht je een afwijkend bestandsformaat hebben kun je gebruik maken van:
- Handbrake (windows & Mac variant)
- Super © (windows)

Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/iphone/maps.jpg
Google Maps geeft heeft een grote blauwe pulserende ring om mijn locatie
Deze ring geeft aan hoeveel "afwijking" er is op dat moment.

Ik kan niet navigeren
Dit klopt google maps is een locatiebepalend programma met routeplan mogelijkheden.
Gesproken navigatie is nog niet mogelijk alhoewel er al een werkende Tomtom is geshowed door TomTom en Telenav ook al navigatie officieel heeft aangekondigd zie ook nieuws: Telenav kondigt navigatie voor iPhone 3G aan

Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/iphone/safari.jpg
Tabbladen tijdens internetbrowsing.
Het onderste icoontje (de twee kleine venstertjes achter elkaar) eenmaal aanklikken en je kunt met meerdere vensters/tabbladen internetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/iphone/calculator.jpg
Ik kan de Scientific calculator niet vinden alleen de standaard
Kantel je iPhone eens op zijn kant en dan schakelt de calculator ook om naar de uitgebreide variant.

Hoe maak ik een screenshot op de iPhone :?
Houd de home-knop ingedrukt en druk één maal op de aan/uit-knop. Je screenshot word nu in de foto-rol geplaatst (zelfde locatie als de foto's van de camera).

De screenshots worden opgeslagen als PNG's. Bestandsgrote is ongeveer 50-100 KB :)
Met dank aan Good Fella

Dit is pas een kleine verzameling van de dingen waar je tegen aan kunt lopen. Mocht je andere problemen hebben of gewoon een nuttige tip hebben dan post hier een reactie. Laten we het topic overzichtelijk houden dus slowchat of ander geneuzel hoort hier niet thuis. Post alle andere zaken met betrekking tot de iPhone in de juiste topic

- Dit is mijn 1e startpost sinds lange tijd dus ik probeer er het beste van te maken.
- de iPhone is ook mijn 1e apple produkt en bezit dus ook geen mac, dus mocht ik daarin ergens een fout in maken wijs me er dan op dan zal ik het zsm corrigeren.
- Op en of aanmerkingen kan altijd via DM of via email.

De algemene discussie over de iPhone is het algmeeen kan in:
[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 9

De algmene discussie over de abonnementen kan natuurlijk in :
[iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 3

Wil je meer info over het jailbraken van je iPhone kun je terecht in:
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken

[ Voor 22% gewijzigd door harley op 13-07-2008 00:09 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ehm, ik weet niet of dit topic in overleg is gemaakt maar volgens mij is dit topic namelijk een beetje overbodig.

Van Hoedje weet ik dat ze een Installer topic willen maken, daar kan dus alles over gejailbreakte apps in, er is al een jailbreak topic, hoe App Store werkt kan in het App Store topic en hoe activatie nou moet kan gewoon in het normale iPhone 3G topic. Dus waar gaan we het hier over hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Dit topic is dus ook niet bedoeld voor applicaties maar meer om gewoon de normale standaard dingen met je iphone te kunnen doen. Zowiezo niet voor alles waarvoor een jailbreak voor nodig is.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik MPEG streamclip om video's iPhoneklaar te maken vanaf mijn Mac.

Je kan het hier gratis downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

harley schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:56:
Dit topic is dus ook niet bedoeld voor applicaties maar meer om gewoon de normale standaard dingen met je iphone te kunnen doen. Zowiezo niet voor alles waarvoor een jailbreak voor nodig is.
Mja, mensen met een iPhone uit een ander land kunnen nog steeds een ringtone in stellen, video's op hun iPhone zetten, een cirkel om hun positie zien, met tabladen browsen - dat kan allemaal gewoon in het normale iPhone topic, dat is wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Hoe maak ik een screenshot op de iPhone :?
Houd de home-knop ingedrukt en druk één maal op de aan/uit-knop. Je screenshot word nu in de foto-rol geplaatst (zelfde locatie als de foto's van de camera).

De screenshots worden opgeslagen als PNG's. Bestandsgrote is ongeveer 50-100 KB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Muthas schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:59:
[...]

Mja, mensen met een iPhone uit een ander land kunnen nog steeds een ringtone in stellen, video's op hun iPhone zetten, een cirkel om hun positie zien, met tabladen browsen - dat kan allemaal gewoon in het normale iPhone topic, dat is wat ik bedoel :)
Er worden nogal veel dezelfde vragen gesteld in de twee 'massatopics'. Dit topic lijkt me een ideale plek om ze te verzamelen (hoewel de TS van het ervaringtopic ook zeer geschikt is, natuurlijk). Sommige dingen zijn zelfs zovaak langsgekomen dat ik, als niet-iPhonebezitter, de antwoorden zo kan opdreunen, ondanks het feit dat ik de meeste specifieke dingen geen aandacht geef...

[ Voor 13% gewijzigd door Punksmurf op 12-07-2008 23:39 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:47
offtopic:
Handbrake is er ook voor Mac OS en werkt super, wellicht kan dit aangepast worden in de TS

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Overigens kun je met QuickTime Pro ook gewoon een hoop formaten omgooien :)

Hoe zorg ik er voor dat mijn website een mooi WebClip icoon krijgt :?
Maak een PNG van 158x158 en sla deze op als apple-touch-icon.png, deze gooi je dan in de root van je server en klaar is kees. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet werken, dan kun je hem ook gewoon aanroepen met een link-atribuut: <link rel="apple-touch-icon" href="apple-touch-icon.png"/> (dit werkt met alle bestandsformaten).

De gloss aan de bovenkant word automatisch toegevoegd, houd daar dus rekening mee.

--

Overigens gebruik apple zelf 129x129:

http://www.apple.com/apple-touch-icon.png

[ Voor 88% gewijzigd door MoietyMe op 13-07-2008 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Ook ik ben nu een happy user van de G3.
Waar ik niet uitkom is kan ik eigen films of muzie van mijn HD (en die geconverteerd zijn) overzetten naar mijn G3? Via importfunctie van iTunes werkt het dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
ik neem aan dat je 3g bedoeld want een g3 is een Mac. Naar welk formaat heb je geconcerteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

3G :o film naar mp4 maar muziekclips gewoon mp3 en op import drukken toch? dan zal iTunes deze toch automatisch omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 16:26
Good Fella schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:02:
Overigens kun je met QuickTime Pro ook gewoon een hoop formaten omgooien :)

Hoe zorg ik er voor dat mijn website een mooi WebClip icoon krijgt :?
Maak een PNG van 158x158 en sla deze op als apple-touch-icon.png, deze gooi je dan in de root van je server en klaar is kees. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet werken, dan kun je hem ook gewoon aanroepen met een link-atribuut: <link rel="apple-touch-icon" href="apple-touch-icon.png"/> (dit werkt met alle bestandsformaten).

De gloss aan de bovenkant word automatisch toegevoegd, houd daar dus rekening mee.

--

Overigens gebruik apple zelf 129x129:

http://www.apple.com/apple-touch-icon.png
Uit de 'iPhone Human Interface Guidelines':

To ensure that your icon can take advantage of these visual enhancements, provide an image in PNG format that:
  • Measures 57 x 57 pixels, with 90 degree corners (if the image measures other than this size, iPhone OS scales it)
  • Does not have any shine or gloss
Rounded corners, drop shadow en reflective shine worden inderdaad automatisch toegevoegd.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:14
Dicht voor overleg :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.