Ik heb ondertussen dus een MyBook gekocht, maar ik weet niet zeker of dit wel is wat ik wil. Nu ik meer en meer lees over eSata trekt dit mij erg aan. Daarom ben ik nu aan het zoeken naar een 500GB-1000GB externe harde schijf van rond de 100 - 140 euro. Is er misschien iemand die een dergelijke harde schijf heeft? Kun je me die aan/afraden?
Oude post:
Oude post:
Hallo mensen,
Ik ben van plan om een externe harde schijf aan te schaffen. Ik heb nu mijn oog op een harde schijf van 1 TB met een prijs van rond de 130 euro. Ook moet hij minstens 7200 rpm hebben.
Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik absoluut niet welke ik nou moet hebben. Ik heb een paar interessante HDDs gezien waaronder:
WD MyBook Essential Edition 1TB
Specificaties Merk Western Digital Type MyBook Essential Edition Capaciteit 1024 GB Rotatiesnelheid 7.200 rpm Buffer 8 MB Interface USB 2.0 Form factor 3,5 inch Buffer To Host 480 MB/s Intern nee Extern ja Hoogte 171 mm Breedte 57 mm Lengte 141 mm Gewicht 1,3 kg Kleur Zwart Uitvoering Retail
Freecom 1TB Hard Drive XL USB 2.0
* Merk: Freecom * Type: Hard Drive XL * Capaciteit: 1TB * Interface: USB 2.0 * Hard Drive Type: 3.5” SATA * Zeer geluidsarm en lag stroomverbruik * Data Transfer Speed: tot 480Mbit/s (USB 2.0) * Gewicht: 3200g * Afmetingen: 245 x 165 x 48 mm * MTBF: 50000 P.O.H. * Meegeleverd: Freecom Hard Drive XL USB 2.0 / USB kabel / Standaard / Handleiding & software CD / Stroom adapter (EU/UK) / Installatie Handleiding / 2 jaar Fabrieksgarantie / Onbeperkte gratis helpdesk support en advies
WD 1TB,Elements
Specificaties Merk Western Digital Type Elements Capaciteit 1024 GB Rotatiesnelheid 7.200 rpm Buffer 8 MB Interface USB 2.0 Form factor 3,5 inch Buffer To Host 480 MB/s Intern nee Extern ja Uitvoering Retail
Zit er veel verschil tussen deze hardeschijven en zijn er misschien nog punten waar ik op moet letten?
Of moet ik deze types juist helemaal niet kiezen en voor iets heel anders of mss iets kleiners gaan?
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 13:17 ]