Toon posts:

Externe HDD aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen dus een MyBook gekocht, maar ik weet niet zeker of dit wel is wat ik wil. Nu ik meer en meer lees over eSata trekt dit mij erg aan. Daarom ben ik nu aan het zoeken naar een 500GB-1000GB externe harde schijf van rond de 100 - 140 euro. Is er misschien iemand die een dergelijke harde schijf heeft? Kun je me die aan/afraden?

Oude post:
Hallo mensen,

Ik ben van plan om een externe harde schijf aan te schaffen. Ik heb nu mijn oog op een harde schijf van 1 TB met een prijs van rond de 130 euro. Ook moet hij minstens 7200 rpm hebben.

Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik absoluut niet welke ik nou moet hebben. Ik heb een paar interessante HDDs gezien waaronder:

WD MyBook Essential Edition 1TB
Afbeeldingslocatie: http://pan8.fotovista.com/dev/8/0/00078408/l_00078408.jpg

Specificaties
Merk Western Digital
Type MyBook Essential Edition
Capaciteit 1024 GB
Rotatiesnelheid 7.200 rpm
Buffer 8 MB
Interface USB 2.0
Form factor 3,5 inch
Buffer To Host 480 MB/s
Intern nee
Extern ja
Hoogte 171 mm
Breedte 57 mm
Lengte 141 mm
Gewicht 1,3 kg
Kleur Zwart
Uitvoering Retail

Freecom 1TB Hard Drive XL USB 2.0
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/freecom04Large.jpg

* Merk: Freecom
* Type: Hard Drive XL
* Capaciteit: 1TB
* Interface: USB 2.0
* Hard Drive Type: 3.5” SATA
* Zeer geluidsarm en lag stroomverbruik
* Data Transfer Speed: tot 480Mbit/s (USB 2.0)
* Gewicht: 3200g
* Afmetingen: 245 x 165 x 48 mm
* MTBF: 50000 P.O.H.
* Meegeleverd: Freecom Hard Drive XL USB 2.0 / USB kabel / Standaard / Handleiding & software CD / Stroom adapter (EU/UK) / Installatie Handleiding / 2 jaar Fabrieksgarantie / Onbeperkte gratis helpdesk support en advies

WD 1TB,Elements
Afbeeldingslocatie: http://www.pclcomputers.nl/images/producten/26961.jpg

Specificaties
Merk Western Digital
Type Elements
Capaciteit 1024 GB
Rotatiesnelheid 7.200 rpm
Buffer 8 MB
Interface USB 2.0
Form factor 3,5 inch
Buffer To Host 480 MB/s
Intern nee
Extern ja
Uitvoering Retail

Zit er veel verschil tussen deze hardeschijven en zijn er misschien nog punten waar ik op moet letten?
Of moet ik deze types juist helemaal niet kiezen en voor iets heel anders of mss iets kleiners gaan?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 13:17 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:41
En je vraag is?
Of die schijf goed is?

Ja, die is goed. :P

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:01:
En je vraag is?
Of die schijf goed is?

Ja, die is goed. :P
Sorry, was mijn bericht nog aant afmaken maar ik klikte per ongeluk op versturen ipv bekijken... -_-'

• Fire69
Geen probleem, mijn antwoord blijft geldig. :P

Zelfde voor de andere schijven trouwens. :)
Als je niks speciaals zoekt, zoals Firewire of eSata of zo, kan je eigenlijk eender welke schijf nemen.

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-02 18:11
Ik heb een wd 500Gb elements
Zit geen aan en uitknop op maar hij gaat uit zodra je je pc afsluit en dat vink wel heel fijn.

Qua keuze maakt het eigenlijk niks uit.
Als ze allemaal usb 2.0 zijn en 7200rpm zullen verschillen qua snelheid vrij klein zijn.
Aangezien het puur opslag is zou je dan niet kijken naar een redundante oplossing?
Grab 'n Go nas of zoiets

• Noork
  • Niet online
Juh alle 3 goed. Echte Tweakers kunnen zelf kiezen.

Modbreak:En echte Tweakers moeten ook niet zinloos posten.

[ Voor 41% gewijzigd door Laurent op 12-07-2008 22:36 ]

• Fire69
Noork schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:06:
[...] Echte Tweakers kunnen zelf kiezen.
:?

Dus mag je niet meer de mening van iemand anders vragen?

• Noork
  • Niet online
Fire69 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:07:
[...]
:?
Dus mag je niet meer de mening van iemand anders vragen?
Verschil staat boven in de tabellen en zichtbaar op de foto. Ze zijn alle 3 redelijk identiek. In de WD's zal wel hetzelfde spul zitten. In de Freecom zal ook wel een A-merk HD zitten. Wat valt er verder nog te vragen? Ik weet niet welke jij mooi vind :?

Hier nog even een redelijk generiek antwoord op een soortgelijk topic (Lacie vs. MyBook)
Fauna schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:28:
Ze zullen nauwelijks iets voor elkaar onder doen. Sterker nog, ze verschillen waarschijnlijk alleen in de intern gebruikte harde schijf. Hier zal iets verschil in zitten, maar erg noemenswaardig is dat niet. Nog minder wordt het verschil bij een relatief trage USB 2.0 aansluiting.
Als je veel gelijktijdige I/O hebt kan de 16MB versie een overweging zijn, maar is het puur dataopslag is 8MB meer dan voldoende. Het verschil in uiteindelijke datatransfer snelheid zal in ieder geval miniem zijn.
Blijven dingen als je merkvoorkeur, de kleur, vormgeving over. Dat kun je toch zelf wel bepalen.

[ Voor 71% gewijzigd door Noork op 12-07-2008 22:15 ]

• Fire69
Vind het gewoon een rare opmerking. Wat is een "echte" Tweaker? En waarom zou xXMattXx er één moeten zijn?

Verwijderd

Topicstarter
M.Koers schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:05:
Zit geen aan en uitknop op maar hij gaat uit zodra je je pc afsluit en dat vink wel heel fijn.

Qua keuze maakt het eigenlijk niks uit.
Als ze allemaal usb 2.0 zijn en 7200rpm zullen verschillen qua snelheid vrij klein zijn.
Aangezien het puur opslag is zou je dan niet kijken naar een redundante oplossing?
Grab 'n Go nas of zoiets
Voor zover ik binnen 2 minuten zie op google is Grab n Go nas niks voor mij. Het is vrij duur en ik heb een laptop..
Verschil staat boven in de tabellen en zichtbaar op de foto. Wat valt er verder nog te vragen? :?
Nou dan zou ik graag eens willen weten wat het verschil tussen de volgende twee HDDs is (behalve de prijs dan):

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/4884/hddwy8.png

Verwijderd

Ik zou er een proberen te vinden die zowel usb als e-sata ondersteund. Ik gebruik nu zelf e-sata en dat werkt super (stuk sneller dan usb). Als ik hem op een pc zonder e-sata moet aansluiten kan ik altijd nog terugvallen op de usb aansluiting.

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:17:
[...]
Nou dan zou ik graag eens willen weten wat het verschil tussen de volgende twee HDDs is (behalve de prijs dan):
[afbeelding]
Het staat gewoon bij de omschrijving! De eerste is gewoon een normale externe schijf. De 2e bevat 2 schijven, waardoor alles dubbel wordt opgeslagen (handig in geval van een crash). De 3e is wat summier omschreven maar is volgens mij gericht op het benaderen van je bestanden van het internet. Zie hier voor meer info: http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=359
Fire69 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:15:
Vind het gewoon een rare opmerking. Wat is een "echte" Tweaker? En waarom zou xXMattXx er één moeten zijn?
Omdat hij nu op tweakers een post maakt. Dan wordt er wat meer van je verwacht dan op het beginnersweb o.i.d.

Zie gewoon even de FAQ:
Tweaker? Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat:
check de specs/info op websites van desbetreffende fabrikanten
kies eventueel fabrikant(en) die je het meest aanspreekt qua naam/imago
zoek wat reviews op: www.tweakers.net en www.google.com zijn zeer handig
struin op GoT rond naar probleemgevallen/ervaringen
vergelijk de prijzen op Pricewatch
kijk eventueel bovenaan de Pricewatch lijsten welke het meest populair is
weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af
maak uiteindelijk als échte Tweaker zijnde zélf je eigen keuze

[ Voor 44% gewijzigd door Noork op 12-07-2008 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:21:
[...]

Het staat gewoon bij de omschrijving! De eerste is gewoon een normale externe schijf. De 2e bevat 2 schijven, waardoor alles dubbel wordt opgeslagen (handig in geval van een crash). De 3e is wat summier omschreven maar is volgens mij gericht op het benaderen van je bestanden van het internet. Zie hier voor meer info: http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=359

[...]

Omdat hij nu op tweakers een post maakt. Dan wordt er wat meer van je verwacht dan op het beginnersweb o.i.d.

Zie gewoon even de FAQ:

[...]
Ok op die fiets. Dat deel over het mirroren en externe toegang via het web had ik over het hoofd gezien.. Ik vond het al zo raar!
Verder vind ik een vraag als deze niet zo heel erg raar op een website als Tweakers.
Er zijn namelijk nog veel meer dingen waar een consument op moet letten bij het aanschaffen van een HDD.
Zoals: Is de HDD in FAT32 of NTFS? En ook las ik ergens dat er mensen zijn die de Freecom HDD niet willen omdat deze geen E-Sata heeft.
Ik wist absoluut niet wat E-sata betekende (gelukkig na wat speurwerk op tweakers wel).
Verder zijn er ook mensen met ervaring met dit soort HDDs. Zo zijn er topics over de MyBook serie dat deze de USB poort gebrickt hebben. Als dit vaak voor zou komen zou iemand dat wel melden en dan zou ik hem natuurlijk niet aanschaffen.

Verder heb ik nog een vraag over E-sata. Is dat makkelijk in te bouwen in een laptop?
Ik heb een Dell inspiron 9400..

• Fire69
Noork schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:21:
[...]

Zie gewoon even de FAQ:

[...]
Volgens mij voldoet hij aan alles.
- Hij heeft zelf naar de specs gezocht
- Hij heeft zijn eisen gesteld (usb, extern, 1gb)
- Op basis van wat hier gepost wordt, kan hij zelf zijn eigen keuze maken. :)

In Nieuwe hdd in laptop is dat bvb niet echt het geval.

[ Voor 37% gewijzigd door Fire69 op 12-07-2008 22:37 ]

• Noork
  • Niet online
Nou ja, ik deel je mening niet Fire69. Ik zie geen afweging, evaluatie of vergelijking. Alleen 3 fotootjes en 3 tabellen met specs.

Ook over e-sata en laptops. Als je even gaat zoeken, dan weet je al snel dat je dat kan regelen met een Express card.
http://gathering.tweakers...laptop&where=GoT#hitstart

[ Voor 14% gewijzigd door Noork op 12-07-2008 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:40:
Nou ja, ik deel je mening niet Fire69. Ik zie geen afweging, evaluatie of vergelijking. Alleen 3 fotootjes en 3 tabellen met specs.

Ook over e-sata en laptops. Als je even gaat zoeken, dan weet je al snel dat je dat kan regelen met een Express card.
Oke.. nou vind ik het wel weer genoeg. Wat de E-sata betreft heb je gelijk, maar voor de rest vind ik het wel een beetje ver gaan. Als ik op tweakers naar de HDDs zoek kom ik allemaal rare tabellen tegen met ttemparatuur, levensspan, grafieken met prijzen en andere punten die ik zelf niet eens ken.
Verder zijn er altijd mensen die er meer vanaf weten omdat ze zich erin verdiept hebben. Daarom vraag ik het hier. Verder heb ik zeker wel naar topics gezocht op tweakers en op andere websites. Helaas kwam er niet veel naar voren en ging het vaak over 160GB - 500GB HDDs, wat toch wel een verschil maakt!

Daarbij vind ik (als ik op externe HDDs ga zoeken) ontzettend veel verschillende HDD's met de meest uiteenlopende prijzen. Zo zijn er 1TB HDD's voor 200 euro.. Dan vraag ik me af: Waarom zijn die zo duur? Is er iets wat ik over het hoofd zie/wat de verkoper achter houdt? Moet ik mss genoegen nemen met 500GB van 130 euro die dat ene punt juist wel heeft?

En je kunt jezelf natuurlijk ook een echte tweaker noemen als je een flamewar start met: "Echte Tweakers kunnen zelf kiezen." zonder ook enige informatie te geven. (ik zie nu dat er ook een modbreak bij staat..)

• Fire69
Noork schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:40:

Artec cd brander + 90+ minuten cd's

Meer zeg ik niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb ondertussen voor de MyBook Essential Edition 1TB gekozen.
Dit omdat deze goedkoop is, er goed uit ziet en een aantal interessant firmware hacks heeft.

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:52:
[...]
Daarbij vind ik (als ik op externe HDDs ga zoeken) ontzettend veel verschillende HDD's met de meest uiteenlopende prijzen. Zo zijn er 1TB HDD's voor 200 euro.. Dan vraag ik me af: Waarom zijn die zo duur? Is er iets wat ik over het hoofd zie/wat de verkoper achter houdt? Moet ik mss genoegen nemen met 500GB van 130 euro die dat ene punt juist wel heeft?
De prijzen van HD's gaan niet rechtevenredig omhoog naar het aantal GB's. Je kan zelf even uitrekenen wat de prijs per GB is, en dan kun je misschien een meer rationele keuze maken.
offtopic:
Graven in het verleden van iemand en een topic van 7 jaar geleden oprakelen is wel erg sneu. Meer zeg ik ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:13:
[...]

De prijzen van HD's gaan niet rechtevenredig omhoog naar het aantal GB's. Je kan zelf even uitrekenen wat de prijs per GB is, en dan kun je misschien een meer rationele keuze maken.

[...]

offtopic:
Graven in het verleden van iemand en een topic van 7 jaar geleden oprakelen is wel erg sneu. Meer zeg ik ook niet.
Ik bedoelde de performance, temparatuur, het geluid, stroomverbruik etc. maar laat maar zitten.
Ik heb ondertussen al een keuze gemaakt en dit topic wordt alleen nog maar gebruikt om te flamen..
Ik denk dat deze mss beter op slot kan o.i.d.

• Fire69
Noork schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:13:
[...]

[...]

offtopic:
Dus jij mag 7 jaar geleden "niet-tweaker"-topics starten, maar iemand anders niet? Gewoon omdat het 7 jaar geleden is?
Ik "graaf" (search op topicstarter, 2 sec werk) normaal niet in iemands topics, maar ik wilde hier gewoon even aantonen dat iedereen hier met zo'n topics begint.
Moest jij niet die "tweakers-onwaardige" reply gedaan hebben, was deze discussie er nooit geweest. ;)

Laten we er maar gewoon mee stoppen, voegt toch niks meer toe aan het topic...

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De Mybook Essential heeft een vreselijke irritante spindown na 15min! En die kan je (naar mijn weten) niet uitschakelen.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:21:
Ik zou er een proberen te vinden die zowel usb als e-sata ondersteund. Ik gebruik nu zelf e-sata en dat werkt super (stuk sneller dan usb).
Goed punt, dan kun je hem meenemen naar je volgende systeem die waarschijnlijk wel esata heeft.

USB is eigenlijk veel te traag voor een harddisk. Je kunt er, bij wijze van spreken, net zo goed een 2.5" 5400rpm aanhangen want USB is de bottleneck, niet je schijf.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
MyBook essential heeft bij mij geen spindown :? Ledjes kunnen irritant zijn, maar zijn wel strak want er zitten er 2 boven elkaar :) Hij is erg stil en wordt niet heet.

Let wel dat er geen 1024GB in zit maar 1TB = ~930GB

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Modbreak:Nou nou, wat een sfeer mensen. Zullen we eventjes ophouden met de idioterie over wat wèl en wat niet een "echte" Tweaker is? Echte Tweakers houden zich niet zo letterlijk bezig met zulke onbenullige zaken. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 13-07-2008 23:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen dus een MyBook gekocht, maar ik weet niet zeker of dit wel is wat ik wil. Nu ik meer en meer lees over eSata trekt dit mij erg aan. Daarom ben ik nu aan het zoeken naar een 500GB-1000GB externe harde schijf van rond de 100 - 140 euro. Is er misschien iemand die een dergelijke harde schijf heeft? Kun je me die aan/afraden?

• Noork
  • Niet online
Je kan ook gewoon een esata externe behuizing aanschaffen en een losse sata harde schijf. Behuizing kost zo rond de 30 a 40 euro geloof ik, blijft de rest van je budget over voor een harde schijf.

Volgens mij zijn de AC Ryan Alubox behuizingen wel aan te raden.

Zie b.v. deze topics voor ervaringen:
ervaringen met AC Ryan ACR-HD50138 AluBox HD behuizing
[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

en de pricewatch voor een overzicht van alle esata behuizingen, http://tweakers.net/pricewatch/cat/686
Hier kun je sorteren op esata, en 3.5 inch.

Je kan het ook compleet kopen uiteraard. Zie de pricewatch voor een overzicht (weer even sorteren/filteren op eSata) http://tweakers.net/pricewatch/cat/334. Hier vind je ook weer de standaard merken terug: Western Digital MyBook, Freecom, Lacie, Conceptronic enz.

[ Voor 17% gewijzigd door Noork op 15-07-2008 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
De pricewatch had ik inderdaad al gevonden, toch is het erg moeilijk kiezen omdat er maar 2 harde schijven in de buurt komen van mijn verwachtingen die ook nog eens gerevieuwt zijn.

Nou heb ik dus begrepen dat wanneer ik een eSata poort in mijn laptop inbouw, dat er dan een vrij lompe eSata ingang uit mijn laptop steekt. Dit idee vind ik niet helemaal geweldig. Weet je misschien of firewire een betere oplossing zou zijn voor USB en toch een beetje in de buurt komt van eSata? Ik heb op google gezocht naar de snelheid van Firefire en vergelijkingen met firewire en usb, maar de meeste website hebben er niet echt een vast antwoord op. (Zo lees ik hier en daar dat een usb poort niet sneller kan dan 12 MB/s, wat volgens mij echt grote onzin is..)

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:34:
De pricewatch had ik inderdaad al gevonden, toch is het erg moeilijk kiezen omdat er maar 2 harde schijven in de buurt komen van mijn verwachtingen die ook nog eens gerevieuwt zijn.

Nou heb ik dus begrepen dat wanneer ik een eSata poort in mijn laptop inbouw, dat er dan een vrij lompe eSata ingang uit mijn laptop steekt. Dit idee vind ik niet helemaal geweldig. Weet je misschien of firewire een betere oplossing zou zijn voor USB en toch een beetje in de buurt komt van eSata? Ik heb op google gezocht naar de snelheid van Firefire en vergelijkingen met firewire en usb, maar de meeste website hebben er niet echt een vast antwoord op. (Zo lees ik hier en daar dat een usb poort niet sneller kan dan 12 MB/s, wat volgens mij echt grote onzin is..)
Firewire is iets sneller dan USB volgens mij. Er is echt genoeg over de snelheid van USB en firewire op Got en de rest van internet te vinden. Van Wikipedia: USB 2.0: 480 Mbit/s (high speed) (= 60MBps (Megabyte per seconde)) Firewire schijnt iets sneller te zijn, maar het haalt bij lange na niet de snelheid van eSata.

Bijvoorbeeld:
Terw_Dan schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:23:
De theoretische snelheid van USB (480Mb/s) haal je nooit. Dit omdat je die 480Mb moet delen met alle USB apparaten. Dat is de reden dat ik zelf de voorkeur geef aan firewire, is welliswaar iets trager in theorie (400Mb/s) maar de snelheid ligt in de praktijk veel hoger.
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2004 @ 15:27:
ATA 133 haalt gemiddeld 55 à 65 MB/s
USB 2.0 (480 mbit/s) haalt bij mij nooit boven de 25MB/sec
Sick Nick schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:13:
Ik heb 2 Maxtor OneTouch schijven, deze hebben zowel USB2 als firewire400. Via firewire halen deze schijven 30 MB/sec en over USB2 slechts 20MB/sec.

[ Voor 18% gewijzigd door Noork op 15-07-2008 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat bedoelde ik dus, op verschillende websites staat de USB snelheid en dat firewire hoger is. Ik kon alleen nergens vinden hoe snel het nou echt was. Maar als het echt niet de moeite is in vergelijking met eSata heb je me goed geholpen! Ik ga toch maar weer verder met mijn eSata speurwerk.

De tip van een aparte behuizing en losse hdd was ook erg goed! Ik ben nu een beetje rond aan het kijken en het ziet er allemaal goed uit! Bedankt hiervoor!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Een ander belangrijk verschil tussen USB en Firewire is dat Firewire veeel minder CPU belasting veroorzaaakt.

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-11-2025
Vraagje, mijn moederbord GigaByte GA-M55S-S3 ondersteunt geen Esata, maar met zo'n externe behuizing kan je ondanks dat alsnog ESata aansluiten?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:45
Met een pci kaartje kun je dat prima aansluiten ja :)

één is geen, twee is één

• roger1984
Ik volg het verhaal niet helemaal meer.

Met die externe behuizing heb je alsnog een aansluiting van ESata op je moederbord nodig?
En ook nog een losse externe harde schijf?

Dus die 2 dingen en dan nog een PCI Esata kaart om in te bouwen.

Ik wil namelijk een western digital elements desktop (1tb/usb2.0) kopen, maar met usb 2.0 schiet het niet op.

[ Voor 18% gewijzigd door roger1984 op 27-07-2008 13:14 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Nee dus, je hebt alleen een sata to e-sata bracket nodig ; (~ 8€) ;)
plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.firewire-1394.com/images/dual-esata-bracket.jpg

Als je nog sata connectors op je mainboard vrij hebt natuurlijk...
roger1984 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:13:
Ik wil namelijk een western digital elements desktop (1tb/usb2.0) kopen, maar met usb 2.0 schiet het niet op.
Kijk eens voor de Western Digital My Book Studio Edition , die heeft ook een e-sata aansluiting.
pricewatch: Western Digital My Book Studio WDH1Q10000E, 1TB

[ Voor 111% gewijzigd door Henk007 op 27-07-2008 14:08 ]

• roger1984
Thanks Henk007
Word 1 van deze 2:

western digital my book studio edition 1tb

western digital my book home edition 1tb

Alleen er staat bij de eerste Interne data transfer rate 480 Mb/s. Dat is dus niet de maximale snelheid van ESata.
En bij de 2e staat helemaal geen max snelheid vermeld.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik denk dat die 480 Mbps slaat op de USB 2.0 snelheid. Hoewel dat de maximale transferrate is voor USB, dus 480/8=60MB/s haal je in de praktijk meestal zo'n 25 to 30 MB/s
Als je hem via e-Sata aansluit is de schijf net zo snel, als dat je hem intern zou aansluiten. Ik weet niet welke schijf er precies inzit, maar als heel grove schatting denk ik dat je rond de 80MB/s zou moeten kunnen halen.

Verwijderd

Megamind schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:40:
MyBook essential heeft bij mij geen spindown :? Ledjes kunnen irritant zijn, maar zijn wel strak want er zitten er 2 boven elkaar :) Hij is erg stil en wordt niet heet.

Let wel dat er geen 1024GB in zit maar 1TB = ~930GB
Hoi :)
Vraag me eigenlijk af , zit er een aan en uit knop op de MyBook essential 1GB ?
Of gaat de MyBook essential 1GB vanzelf uit na ongeveer 1 kwartier als je hem niet gebruikt ?
Ik zou graag deze Mybook willen kopen , maar als ik achter de computer zit gebruik ik hem maar
af en toe ,vandaar mijn vraag ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:32:
[...]

Of gaat de MyBook essential 1GB vanzelf uit na ongeveer 1 kwartier als je hem niet gebruikt ?
Ik zou graag deze Mybook willen kopen , maar als ik achter de computer zit gebruik ik hem maar
De mijne heeft geen knop en gaat niet uit...
Behalve dat het stroom kost maakt het me niets uit..
En als ik hem niet nodig heb trek ik de stekker eruit ;)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:32:
[...]

Mijne heeft dus wel spindown :P Na 15 minuten gaat hij vanzelf op standby en als je iets wilt doen start ie weer op, ideaal als je hem weinig gebruikt.

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Seagate heeft ook externe schijven met e-sata. Met 5 jaar garantie. pricewatch: Seagate FreeAgent Pro 750GB (7200rpm, USB 2.0/eSATA, 16MB) Seagate heeft volgens hun site ook een 1 TB externe schijf maar die is uit een andere serie (freeagent desktop) en staat voor zover ik kan zien niet in de pricewatch.

Ik heb zelf enige tijd geleden een 2,5" externe schijf gekocht van Seagate omdat WD's volgens de verhalen niet zo degelijk zouden zijn. Deze Seagate is dat wel, of wekt iig die indruk. De stroomvoorziening is wel problematisch (met 2 usb stekkers), hij doet het namelijk op lang niet alle PC's. Ik zal dan ook niet zo snel meer een externe schijf kopen zonder aparte stroomvoorziening. Dat is voor dit topic verder irrelevant natuurlijk.

[ Voor 56% gewijzigd door fckgw op 08-08-2008 15:19 ]

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Je kunt ook een behuizing kopen met eSATA. A.C. Ryan heeft een paar hele mooie voor om en nabij de 25 euro. Daar krijg je ook een eSATA bracket bij. Werkt erg lekker dat eSATA!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:34:
[...]

Mijne heeft dus wel spindown :P Na 15 minuten gaat hij vanzelf op standby en als je iets wilt doen start ie weer op, ideaal als je hem weinig gebruikt.
Oh dat zou ook kunnen, maar ik merk er niet veel van :P

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:43
M.Koers schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:05:
Ik vind een aan/uit knop zelf wel erg prettig, maar heb nog geen (budget) externe hdd van 1TB kunnen vinden die dat heeft. Ben ze een beetje afgegaan via Pricewatch, maar vaak is het al lastig om een foto van de achterkant te vinden |:(
Weet iemand toevallig zo een hdd die dit wel heeft?

EDIT:
Schijnbaar heeft de Freecom dit wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Zero op 21-10-2008 17:02 ]

Pagina: 1