E-mail van Wilbert de Vries m.b.t. onderzoek?

Pagina: 1
Acties:

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Ik zag zojuist in mijn mailbox een mailtje van Wilbert de Vries, met daarin een link naar een onderzoek van de Erasmus Universiteit (volgens de mail ontvangen slechts een beperkt aantal mensen deze mail, dus ga niet hier miepen als je niets hebt ontvangen :p). Nu wil ik best aan dit onderzoek meedoen, maar ik twijfel aan de echtheid van dit mailtje, ook omdat de link naar de universiteit toegaat, en niet naar een pagina vanaf het t.net domein. Dus, is dit mailtje echt of spam?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Echt.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Met TheZeroorez ^^

☻/
/▌
/ \

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niet iedereen heeft de mail gekregen, maar een selecte groep tweakers. Daaronder vallen ook crewleden - ik heb de mail ook gekregen. De mail is echt van ons afkomstig, waarvan de resultaten later ook op Tweakers.net verschijnen :)

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Dan weet ik genoeg :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Oh hehe ik heb eigenlijk geen seconde getwijfeld aan de echtheid ervan :D
Wie gaat er nou uit Wilbert's naam spammailtjes sturen? :P

Saved by the buoyancy of citrus

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Beetje tweaker kijkt naar de headers, en dan zie je dat ze onmiskenbaar vanaf achelois komen :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Had ik ook gedaan, maar wie weet hoe ver spammers zijn in het versturen van echt-lijkend spam? De naam Wilbert de Vries kan je hier zo vinden, ook dat hij hoofdredacteur is, en mijn naam is ook gemakkelijk te vinden. Dat en omdat de URL er een beetje vreemd uitzag (3uu.de) ten eerste de domeinnaam en dan ook nog in Duitsland? Dit was toch van de (Nederlandse) Erasmus universiteit? Dan maar even een topicje hier openen voor de zekerheid, straks moet ik een topic aanmaken in Windows Clients hoe ik mijn Windows installatie weer kan fixen :p

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik heb er bewust voor gekozen de mail vanuit mijn naam te verzenden om het persoonlijker te maken. De url was niet al te herkenbaar en verzenden vanaf een mailserver buiten Tweakers.net en uit een andere naam, had dan een stuk minder goed bevallen gok ik zo.

Bovendien houden we door de mail zelf te verzenden de regie in handen over op welke manier de Erasmus Universiteit de gegevens ontvangt. In dit geval is er een lijst met codes gegenereerd die Tweakers.net aan de geselecteerde mailadressen heeft gekoppeld. De Erasmus ziet dus alleen het id dat in de uitnodiging stond en kan dus nimmer herleiden wie de gebruiker is.

Verwijderd

Miep miep miep miep

Blijkbaar ben ik niet selectief genoeg :'(

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:53:
Ik heb er bewust voor gekozen de mail vanuit mijn naam te verzenden om het persoonlijker te maken. De url was niet al te herkenbaar en verzenden vanaf een mailserver buiten Tweakers.net en uit een andere naam, had dan een stuk minder goed bevallen gok ik zo.
Dat was mij duidelijk, anders was het vrijwel meteen gedelete denk ik :p 't Was vooral de url wat mij deed twijfelen, leek net zo'n spammersadres.
Wilbert de Vries schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:53:
Bovendien houden we door de mail zelf te verzenden de regie in handen over op welke manier de Erasmus Universiteit de gegevens ontvangt. In dit geval is er een lijst met codes gegenereerd die Tweakers.net aan de geselecteerde mailadressen heeft gekoppeld. De Erasmus ziet dus alleen het id dat in de uitnodiging stond en kan dus nimmer herleiden wie de gebruiker is.
Dat vind ik helemaal top! Ik ben blij dat er zo over gedacht word, daarom houd ik zo van Tweakers.net! _/-\o_ d:)b

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 18:49

dread

Sluwe vlaming

Ik heb em wel gekregen. En ik post zo goed als niets op de frontpage. Maar die mensen zullen ook belangrijk zijn . ;)

De lijst is naar eer en geweten ingevuld. Ik snapte alleen de link niet zo goed tussen het posten van reakties op de FP en een of andere financiële kant daaraan.

Maar goed we horen het wel.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dread schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:47:
Ik heb em wel gekregen. En ik post zo goed als niets op de frontpage. Maar die mensen zullen ook belangrijk zijn . ;)

De lijst is naar eer en geweten ingevuld. Ik snapte alleen de link niet zo goed tussen het posten van reakties op de FP en een of andere financiële kant daaraan.

Zelfde hier. Ook inactief op de FP en toch gekozen. Ach ja, iemand moet de uitbijter zijn :P

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-02 06:32

Scott

Ik ben, dus ik tweak

dread schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:47:

Begreep ik ook niet, maar ik ging maar uit van het hypothetische geval van dat je zou moeten betalen voor het mogen plaatsen van reacties.

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
ScottB schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 03:03:
[...]

Begreep ik ook niet, maar ik ging maar uit van het hypothetische geval van dat je zou moeten betalen voor het mogen plaatsen van reacties.
Oh, ik ging er zelf vanuit over dat je betaald zou worden voor het plaatsen van reacties. Iig vond ik het op sommige punten wel vaag, dat heb ik ook in het 'opmerkingen' veld gezet op het laatst.

Verwijderd

Hallo!

Het is nu bijna een jaar verder: zijn de resultaten van dit onderzoek al bekend ? Ben best wel benieuwd eigenlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 16:58 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:56:
Hallo!

Het is nu bijna een jaar verder: zijn de resultaten van dit onderzoek al bekend ? Ben best wel benieuwd eigenlijk.
Daar is Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! uit voortgekomen (zie ook NMe in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT,...").

Wat de resultaten betreft zie zeef in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT,...".

Edit: mijn fout.

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Nvm. Dat zal hetzelfde onderzoek dus wel zijn of toch niet? Ik heb het over het onderzoek die ik via de e-mail kreeg over de motivering om op nieuwsberichten te reageren icm Erasmus Uni - en dus niet echt over de tevredenheid van heel GoT/Tweakers.

Wilbert de Vries in "Tevredenheidsonderzoek"

Er waren destijds 2 onderzoeken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 18:40 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik heb al wel wat resultaten gezien van de Erasmus Universiteit, maar de paper die door de onderzoekers zou worden geschreven is voor zover ik weet nog niet gereed. Sterker nog, de laatste keer dat ik contact met ze had (enkele weken geleden) waren ze opnieuw de data aan het processen en analyseren voor een dubbelcheck.

Verwijderd

Wilbert de Vries schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:58:
Ik heb al wel wat resultaten gezien van de Erasmus Universiteit, maar de paper die door de onderzoekers zou worden geschreven is voor zover ik weet nog niet gereed. Sterker nog, de laatste keer dat ik contact met ze had (enkele weken geleden) waren ze opnieuw de data aan het processen en analyseren voor een dubbelcheck.
Okee, we blijven afwachten! Wel benieuwd namelijk na het invullen van de enquete naar de resultaten, kijken of ik met het gemiddelde mee ben gegaan :)
Pagina: 1