Ik zoek me rot voor een tamper proof hex scroevendraaier. Niet zo'n grote hex, denk ongeveer hex 2.0. Met een gaatje in het midden dus (tamper proof, ook wel security hole genoemd volgensmij). Iemand idee waar ik zou kunnen kijken, zelfs op ebay wil het niet lukken.
Heb niet lang geleden bij de Praxis een stalen doosje met bitjes gekocht voor een euro of €4, waar onder andere tamper proof hex-jes inzitten.
Ook hebben sommige computershops gereedsschapssetjes waar ze wel eens tussen willen zitten.
Ook hebben sommige computershops gereedsschapssetjes waar ze wel eens tussen willen zitten.
Ik weet niet of het bestaat hoor, maar kun je niet gewoon bitjes zoeken die aan jouw eisen voldoen dan kun je ze gewoon in een overal verkrijgbare bithouderschroevendraaier doen 
offtopic:
spuit 11
spuit 11
[ Voor 8% gewijzigd door peeter123 op 11-07-2008 15:12 ]
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Hmm bitjes zal ik eens kijken dan bij de Praxis of Gamma. Heb nog nooit bitjes voor zulke kleine hex gezien maar wie weet
ik heb zo'n setje bij de lidl opgepikt. doosje vol met de meest absurde bitjes.
pech is denk ik dat je d'r maar net tegenaan moet lopen.
pech is denk ik dat je d'r maar net tegenaan moet lopen.
Anoniem: 25752
Nou hier kun je ze bestellen, als je het lief vraag (per mail) sturen ze het in een bubbeltjes envelop...
Dat is Torx, hij zoekt hex/inbus.
Of bedoeld ie zelf Torx?
Of bedoeld ie zelf Torx?
[ Voor 29% gewijzigd door debbes op 11-07-2008 16:38 ]
Inderdaad geen torx, en ook eigenlijk niet zo'n dikke bithouder want ik moet door een smal gaatje waarin het schroefje zit (ca 1,5-2 cm). Daarom zocht ik in eerste instantie ook even een schroevendraaiertje. Net bij Gamma geweest die heeft het in ieder geval niet, morgen maar even Praxis proberen.
Is deze goed : Click!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nee dat is ook torx. Ik zoek hex, inbus op zn Nederlands
Sommige website zijn ook zo lekker duidelijk met die x-delige bitsets, zetten ze er niet bij wat er in die set zit

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 112308 op 11-07-2008 16:52 ]
Met een torx schroevendraaier kan je ook een inbus-bout lossen, al zal dat wellicht niet zo goed zijn voor de schroevendraaier. Zie het als een noodoplossing.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Moet het metrisch of duims zijn? ;-)
Conrad heeft een aantal bitsets met dat type inbus:
- mooie versie: http://www.conrad.nl/goto/?product=829764
- cheapass versie: http://www.conrad.nl/goto/?product=829744
Paar maanden geleden voor 10 euro een Mannesmann setje van 100 security bits uit de rommelbak van de Praxis gevist (was de Praxis in Lochem), daar zitten ze ook bij. Kan je ook proberen.
Bij Toolstation zijn ze ook te krijgen: http://www.toolstation.nl...e[]=92461&compare[]=37470
Het is zo'n stuk gereedschap dat bijna niemand nodig heeft, veel winkels zullen het niet hebben.
Conrad heeft een aantal bitsets met dat type inbus:
- mooie versie: http://www.conrad.nl/goto/?product=829764
- cheapass versie: http://www.conrad.nl/goto/?product=829744
Paar maanden geleden voor 10 euro een Mannesmann setje van 100 security bits uit de rommelbak van de Praxis gevist (was de Praxis in Lochem), daar zitten ze ook bij. Kan je ook proberen.
Bij Toolstation zijn ze ook te krijgen: http://www.toolstation.nl...e[]=92461&compare[]=37470
Het is zo'n stuk gereedschap dat bijna niemand nodig heeft, veel winkels zullen het niet hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Cascade op 12-07-2008 00:14 . Reden: extra link ]
Zijn dat de schroefjes die in pc-speakers-sets zaten?
Die heb ik wel ens opengedraaid met een schroevendraaier die net in de hex past, en dan een sleufje in het midden ervan uitgedremeld.
Die heb ik wel ens opengedraaid met een schroevendraaier die net in de hex past, en dan een sleufje in het midden ervan uitgedremeld.
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Ik ga vandaag even naar de Praxis, kijken wat ze daar voor bitsetjes hebben. Duims of metrisch? geen idee; wat is het verschil dan? Uitdremelen dacht ik eerst ook nog even, maar omdat het nogal kleine hex is (2mm) was het nogal lastig om dat netjes te doen, straks krijg ik die hele schroef er niet meer uit. Schroefjes zitten in een Pioneer autoradio die even open moet, sterker nog 10 autoradio's.
Torx kan er volgensmij wel in inderdaad, maar ik denk inderdaad ook dat ik mijn schroevendraaier dan flink loop te vernaggelen
Torx kan er volgensmij wel in inderdaad, maar ik denk inderdaad ook dat ik mijn schroevendraaier dan flink loop te vernaggelen
Duims of metrisch was een grap. Je kan inbus in metrische maten krijgen (1,5mm, 2mm, 2,5mm) of in imperische maten/inches (1/16'', 5/64'', 3/32'' etc). Duims is dan een antieke Nederlandse maat die gelukkig niet meer gebruikt wordt....
Maar je had het al over 2 mm = metrisch. Niet om twijfel te zaaien, maar weet je zeker dat het 2mm is? Het is akelig dicht bij 5/64'', en dat verschil merk je pas als je bits er net niet of met geweld in passen. Ik zou beide maten bits zien te regelen.
Maar je had het al over 2 mm = metrisch. Niet om twijfel te zaaien, maar weet je zeker dat het 2mm is? Het is akelig dicht bij 5/64'', en dat verschil merk je pas als je bits er net niet of met geweld in passen. Ik zou beide maten bits zien te regelen.
Ik heb het gemeten met een rolmaat van 10 meter
Zal idd vast niet precies 2mm zijn maar bedankt voor het opmerken
Een schroef van 2mm meten met een rolmeter van 10m en dan er nog bij durven zetten dat het 2.0 is
. Je moet maar durven.
Een ideetje is om een autoradio ergens naar een zaak mee te nemen en vragen of ze je kunnen helpen met een schroevendraaier die er op past te zoeken? Die mensen die daar rondlopen met een jasje/trui van de zaak worden ook betaald om je te helpen
Een ideetje is om een autoradio ergens naar een zaak mee te nemen en vragen of ze je kunnen helpen met een schroevendraaier die er op past te zoeken? Die mensen die daar rondlopen met een jasje/trui van de zaak worden ook betaald om je te helpen
Tja, 1.5 en 2.5 is het ook zeker niet. Dus ik neem aan dat het hex 2.0 moet zijn
Geen tijd om naar de praxis te gaan gehad, zoeken we maandag wel even verder. En anders inderdaad maar even langs de garage langs, al zullen ze daar geen dingetjes hebben om autoradio's open te maken denk ik (wel om te monteren uiteraard).
Ik heb hem hoor
Hex 2.0 tamper proof in een bitsetje bij de Praxis zoals al werd gesuggereerd. Bedankt!
Pagina: 1