Data ''weg'' ext. HD(maxtor,160gb.)

Pagina: 1
Acties:

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2025
Gister ging ik vista er maar eens opnieuw opzetten en de hd opnieuw indelen. Dus heb ik even alle data op een ext hd gezet. Nu wou ik vandaag deze data terugzetten, en toe begon het probleem. Hij ziet de schijf wel in windows, maar ik kan er niet inkomen. Hij geeft dan de melding: I:\toegang geweigerd

Bij eigenschappen kan ik wel die ''ronde taart'' zien, die geeft aan : 0 bytes in gebruik en 0 bytes over.

Bestaat er nog een mogelijkheid om de data terug te krijgen?

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59
Probeer eerst eens een andere pc, om uit te sluiten dat het niet aan de pc ligt.
Daarna eventueel chkdsk over de schijf draaien, misschien heb je mazzel en valt het te fixen.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Heb je de software van die externe hdd wel geïnstalleerd?
Ik weet niet wat voor 1 je hebt, maar bij degene die ik heb zit software bij en zonder software is deze niet benaderbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door In Search of Sunrise op 10-07-2008 23:00 ]

specs

• crimescene
sarcast schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:58:
Probeer eerst eens een andere pc, om uit te sluiten dat het niet aan de pc ligt.
Daarna eventueel chkdsk over de schijf draaien, misschien heb je mazzel en valt het te fixen.
Andere pc is uiteraard al geprobeerd. Ik heb hem ook al uit de behuizing gehaald, en direct in de pc aangeloten. chkdsk zal ik morgen ook nog maar proberen ja.

• crimescene
In Search of Sunrise schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:59:
Heb je de software van die externe hdd wel geïnstalleerd?
Ik weet niet wat voor 1 je hebt, maar bij degene die ik heb zit software bij en zonder software is deze niet benaderbaar.
Is bij deze niet nodig, kan hem zo aan iedere pc hangen.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hdd uit zijn behuizing halen en direct in de PC aansluiten.

En dan eventueel recovery software eroverheen als er nog niets gezien wordt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• crimescene
memphis schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:07:
Hdd uit zijn behuizing halen en direct in de PC aansluiten.

En dan eventueel recovery software eroverheen als er nog niets gezien wordt.
Dat eerste heb ik al geprobeerd, maakte geen verschil. Die software, waar is die te vinden, of mag ik dat hier niet vragen?

• memphis

memphis

Als je googled kan je misschien een trial versie of een shareware versie vinden.

Op mijn werk gebruiken we Easy Recovery Pro en dat werkt heerlijk maar kost ook wat.....

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07

Verwijderd

Probeer anders eens een Rescue & Repair live distro, bv RIP (recovery is possible).

• crimescene
Ik ga morgen eens het een en ander proberen, meer suggesties zijn altijd welkom. Nu eerst lekker slapen, de wekker gaat straks weer

• memphis

memphis

Leuk maar dan moet je als "simpele user" nog steeds een map zien en de hoeveelheid data die de map in neemt. Hier in dit geval wordt de hele HDD als leeg gezien en heeft het niets met NTFS rechten te maken....

• crimescene
memphis schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:03:
[...]

Leuk maar dan moet je als "simpele user" nog steeds een map zien en de hoeveelheid data die de map in neemt. Hier in dit geval wordt de hele HDD als leeg gezien en heeft het niets met NTFS rechten te maken....
Klopt ja, hij ziet hem met een grootte van 0 bytes. En dat dan alleen nog bij eigenschappen, want ik de schij zelf kan ik niet komen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

crimescene schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:10:
[...]

Dat eerste heb ik al geprobeerd, maakte geen verschil. Die software, waar is die te vinden, of mag ik dat hier niet vragen?
Staat ook gewoon in de FAQ ;)
OM FAQ / Beleid - Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Rail Away!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
memphis schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:03:
[...]

Wat ik erbij had moeten zetten is dat je net als over een map op de schijf, ook over de hele schijf zelf ownership kan nemen. Ook de eigenschappen van de hele schijf heeft een "beveiliging" tabblad.

Als je nog geen rechten tot de schijf hebt zal er inderdaad 0bytes staan. Dat zal anders zijn als je deze rechten wel hebt.

De eerste stap van jezelf deze rechten geven is meestal het eigendom van de schijf/map overnemen.

[ Voor 17% gewijzigd door JasperE op 11-07-2008 11:13 ]

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Je moet inderdaad de beveiliging en machtiging aanpassen, dit heb ik al zo vaak moeten doen bij mijn externe harde schijf. Aangezien de machtigingen van je vorige installatie bewaard zijn gebleven. Je user account zal waarschijnlijk dezelfde naam hebben, maar het id wat daarachter hangt niet, en zal dan onder beveiliging wel als Onbekende gebruiker <random nummer> staan.

• crimescene
Peeetr schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:59:
Je moet inderdaad de beveiliging en machtiging aanpassen, dit heb ik al zo vaak moeten doen bij mijn externe harde schijf. Aangezien de machtigingen van je vorige installatie bewaard zijn gebleven. Je user account zal waarschijnlijk dezelfde naam hebben, maar het id wat daarachter hangt niet, en zal dan onder beveiliging wel als Onbekende gebruiker <random nummer> staan.
Dat tabblad van beveiliging is niet aanwezig als ik met de muis op de schijf ga staan, en op rechtermuis>eigenschappen klik. Wat bij mijn andere hd wel het geval is. Dit staat is de bovenste regel erbij: beveiliging-Quota-Aanpassen. Deze regel ontbreekt bij die ''ext'''schijf, die nu overigens gewoon direct in de pc zit aangesloten.

• crimescene
De schijf word momenteel gerecoverd met file scavenger 3.2 .Wel heb ik een volledige licentie moeten ''kopen'' , omdat de demo alleen bestanden tot 64 kb kon recoveren, en daar heb ik niks aan natuurlijk.

• crimescene
Ben ik ff blij, alles is weer terug. Zeer bedankt voor de hulp en aanwijzingen.
Pagina: 1