Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows updates.

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een probleem op het netwerk dat de updates van windows/microsoft.
Niet automatische geinstaleerd werden, ik heb onze systeembeheerder daar op aangesproken, en kon mij dit vertellen, wat is waar en wat is onzin.

Volgens Microsoft zelf is dit een essentieel onderdeel. Echter staat er op de server een firewall geïnstalleerd die indringers buiten houdt. Tevens zorgen de updates van Microsoft niet voor significante verbeteringen of veranderingen voor de computer.

De reden dat Microsoft deze updates essentieel acht, is voor thuisgebruikers zonder goede firewall of antivirus beveiliging. Het schoolnetwerk is verder goed beveiligd en zijn de essentiële updates van Windows niet perse nodig

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het schoolnetwerk is verder goed beveiligd en zijn de essentiële updates van Windows niet perse nodig

Feit of mening ?

Updates zijn er niet voor niks en ze noemen het niet voor niets Critical Security updates.
Mischien beschermt die firewall je wel van buiten naar binnen maar beschermt die ook intern , vooral op scholen ?

En anders kan je altijd nog vragen of ze beschikken over een (w)SUS server

[ Voor 10% gewijzigd door LuckY op 10-07-2008 09:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik had er ook al vraag tekens bij.
Ze konden vertellen als ik die updates wou het zelf handmatig moet uitvoeren op + - 60 computers.

Ik ging daar weer op in en kreeg toen de reactie terug.

Verdere correspondentie over dit onderwerp wordt niet verder in behandeling genomen.

Verwijderd

Updates & virusscanners zijn nodig ook voor computers achter een firewall omdat er op die machines gebruikertjes werken die heel goed zijn in vage sites bezoeken, CDtjes of USB sticks in de computer stoppen die alsnog virussen of andere zooi kunnen bevatten.

PUNT

Die lui meteen ontslaan lijkt mij de beste oplossing ? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 09:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt niet verkeerd maar dat is niet van mij.
Ik ga straks maar een brief versturen naar de baas dat er stappen ondernomen moeten worden.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb het verhaal 4 keer doorgelezen, en snap er nog steeds niets van.... Maak eens wat duidelijkere zinnen!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:31:
Ik heb het verhaal 4 keer doorgelezen, en snap er nog steeds niets van.... Maak eens wat duidelijkere zinnen!
Systeembeheerders installeren geen belangrijke Windows updates omdat het netwerk achter een firewall zit en dat is veilig genoeg.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:21:

Die lui meteen ontslaan lijkt mij de beste oplossing ? :+
Als dat het nivo gaat worden gooi ik er wel een slotje tegenaan.

Hoe en waarom van updates kun je ook hier lezen: Thematopic: Security updates

Ook daar kun je vinden waarom Servers & Workstations niet automagisch net als je thuisPC worden ge-update.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.