Gigabit netwerkkaart voor PCI bus

Pagina: 1
Acties:

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-03 17:17
Hallo,

Ik heb deze week mijn lokale netwerk omgebouwd naar een gigabit lan. Nieuwe gigabit switch (Netgear GS108) en CAT6 kabels gekocht en aangesloten. Al mijn PC's hebben al een onboard gigabit netwerkkaart, echter mijn DELL Dimension 4600 nog niet.

Nu ben ik voor mijn DELL op zoek naar een PCI gigabit netwerkkaart. Hedenavond heb ik al de FAQ in dit topic gelezen. Tevens heb ik het internet doorzocht, maar kom er niet echt uit. Zoveel verschillende merken en typen varieerend van 9 tot b.v. 90 euro.

Ook ergens in dit topic las ik een soortgelijke vraag.

Waar moet ik nu op letten als ik een externe gigabit kaart wil aanschaffen.

Ik las ergens dat de netwerkkaart een eigen processor moest hebben ?, maar hebben ze dat niet allemaal ?

Mijn dank reeds nu,

Johan

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Intel staat goed aangeschreven qua netwerkkaarten, kijk eens naar de Intel Pro 1000GT

Overigens is het handig de pricewatch voor dit soort dingen te gebruiken: hier staan specificaties en prijzen overzichtelijk gesorteerd binnen productgroepen: zo had je in de categorie netwerkkaarten kunnen kijken naar gigabit kaartjes met een pci interface.

Verwijderd

Heeft die Dell ook PCI-e? In dat geval kan je namelijk beter zo'n kaartje kopen (sowieso Intel i.d.d.). De PCI bus is 1 van de grootste beperkingen als je echt de volle 1 Gbps wil halen.

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-03 17:17
Nee, ik ben net al op zoek geweest naar de specificaties mijn mijn DELL computer, maar heeft volgens mij geen PCI-E bus.

Johan

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-03 18:00

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica