[Ervaringen] Acer Aspire 5920G - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Dries86 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:17:
Hey,

de grafische kaart in mijn laptop blijkt kapot te zijn.
Ik heb de keuze tussen 3 opties:

- U geeft Acer de toestemming om de herstelling uit te voeren. Totaalkost voor herstelling (dus beeldkaart, werkuren en transportkosten) is 252.91 EUR excl. Btw 21% in België)

- U wilt het toestel onhersteld terug ontvangen, dit kost u 90 EUR incl. btw (onderzoeks en transportkosten)

- U doet afstand van het toestel (toestel blijft ginder, geen kosten).

Iemand een suggestie?
Weet niet of dit het wel waard is. Was welgeteld 6 dagen buiten garantie trouwens.

Thx
€253 voor een grafische kaart is overdreven. Op eBay kosten die dingen €80-100. Het is niet zo moeilijk die zelf in te bouwen. Ik heb nog een 8600M GT liggen, ook uit een Aspire 5920G.
Daarbij zou ik mijn laptop nooit aan Acer toevertrouwen, je riskeert hem terug te krijgen met krassen en een paar schroefjes minder. Ook zal bvb de koelpasta weer onzorgvuldig toegepast zijn, en er zal van dat goedkoop spul gebruikt worden. Dus als je hem hersteld terugkrijgt moet je hem toch weer open maken om dat in orde te brengen, net zoals bij de meeste nieuwe laptops moet gebeuren.

• Flipside
Skire schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:47:
Sinds een week of 3 maakt de ventilator van mijn Acer 5920g een kabaal. Hij maakt het geluid alsof hij aanloopt, het is een ongelofelijk irritant geluid. Als hij op volle toeren draait voel je de laptop zelfs een trillen als je je hand erop legt.

Ik heb hem al open gehad aangezien ik dacht dat er stof of iets dergelijks in zou zitten. Dit was echter niet het geval. Ook loopt hij verder niet aan. De temperatuur van de kaart is ook op zijn normale waarde, en hij koelt nog steeds even goed als voorheen. Ik vermoed dus dat de ventilator gewoon op is, alhoewel je dat na 2 jaar toch niet mag verwachten.

Heeft iemand enig idee of de ventilator van de 5920g makkelijk te vervangen is?
De ventilator is misschien moeilijk te krijgen maar zeer eenvoudig te vervangen. Dat zul je zelf toch ook wel gezien hebben toen je de klep aan de onderkant openmaakte?
Mijn ventilator doet het nog prima na 3 jaar.

• Dries86
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 08:51
Kan het niet zijn dat die grafische kaart is ingebouwd op het moederbord en daarom zelf niet te vervangen? Zelfs al zou het gaan denk ik niet dat ik zelf aan mijn laptop zou beginnen prutsen, zelfs al is het idd wel echt veel geld maar gewoon weggooien is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
Dries86 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:19:
Kan het niet zijn dat die grafische kaart is ingebouwd op het moederbord en daarom zelf niet te vervangen? Zelfs al zou het gaan denk ik niet dat ik zelf aan mijn laptop zou beginnen prutsen, zelfs al is het idd wel echt veel geld maar gewoon weggooien is zonde.
Nee, de Aspire 5920G is juist een van de weinige 15" laptops met een aparte grafische kaart, en nog wel een standaardformaat namelijk MXM-II.
Zie hier: http://forum.notebookrevi...cer-mxm-models-cards.html
Ik heb zo een grafische kaart te koop (en de rest van het moederbord zit er echt niet bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries86
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipside schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:22:
[...]

Nee, de Aspire 5920G is juist een van de weinige 15" laptops met een aparte grafische kaart, en nog wel een standaardformaat namelijk MXM-II.
Zie hier: http://forum.notebookrevi...cer-mxm-models-cards.html
Ik heb zo een grafische kaart te koop (en de rest van het moederbord zit er echt niet bij)
flipside,

ik heb wel interesse in die grafische kaart. zou je me hier een dm over willen sturen.

knexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen90
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:01
Flipside schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:23:
[...]

€253 voor een grafische kaart is overdreven. Op eBay kosten die dingen €80-100. Het is niet zo moeilijk die zelf in te bouwen. Ik heb nog een 8600M GT liggen, ook uit een Aspire 5920G.
Daarbij zou ik mijn laptop nooit aan Acer toevertrouwen, je riskeert hem terug te krijgen met krassen en een paar schroefjes minder. Ook zal bvb de koelpasta weer onzorgvuldig toegepast zijn, en er zal van dat goedkoop spul gebruikt worden. Dus als je hem hersteld terugkrijgt moet je hem toch weer open maken om dat in orde te brengen, net zoals bij de meeste nieuwe laptops moet gebeuren.
Ik zou ook de kaart niet door Acer laten vervangen vanwege de prijs. Dat heb ik wel gedaan, maar ik had nog net garantie waarmee ik hem gratis na twee weken terug had. Ze hebben bij mij de kaart vervangen met een andere 8600M GT, deze heeft een kleine flikkering soms en gaat vanwege een frabrieksfout waarschijnlijk ook weer een keer kapot. Daarom heb ik een ATI Mobility Radeon HD 3650 gekocht voor ongeveer €80 op marktplaats, maar nog niet geïnstalleerd ook al heb ik het benodigde koperplaatje ( http://metaloffcuts.co.uk...orbs-electronic-heat.html ) en de koelpasta Arctic Silver 5 al.

Ik zou proberen iets te regelen met die onderzoeks- en transportkosten, omdat zij meteen wisten wat er mee was (het is een heel erg veelvoorkomend probleem), het een fabrieksfout is en Acer in tegenstelling tot andere bedrijven niet aan gratis vervanging doet. Maar ik heb geen idee of dit mogelijk is.

Hier is alles te vinden over vervanging met een 3650:
http://www.theacerguy.com...ire-5920-gpu-swapupgrade/

Koop een 3650:
http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories

Of een 4670 (nu uitverkocht):
http://www.mxm-upgrade.com/5920G.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries86
ja de kerel van de winkel vond het ook te duur. We gaan laptop gewoon trgvragen en hopelijk voor minder dan 90euro. Ik heb ook zeker interesse in een grafische kaart voor een 5920G. Als er kandidaten zijn om hem te installeren wil ik dit zeker overwegen. Thx voor de links allesinds. 130euro is ook niet mis maar toch al minder.

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Hallo ik heb sinds 3 jaar een Acer Aspire 5920G-602G25HN nooit problemen mee gehad
tot gisteren toen ik mn acer wou opstarten kreeg ik inplaats van het opstartscherm alleen grijs beeld het was niet een egaal grijs beeld maar alsof er een sluier overheen hing , ik dacht zal wel iets niet helemaal goed zijn gegaan met het opstarten, dus heb ik hem maar via mn aan/uit knop (5 sec ingedrukt houden) uit gezet en vervolgens weer aangedaan, toen starte die dus wel weer normaal op en kon gewoon weer alles doen, totdat binnen een minut of 5 ,toen ik internet explorer opgestart had en op een forum aan het kijken was het beeld veranderede in allemaal blokjes , heb toen weer de laptop uitgeschakeld en vervolgens weer aan gezet maar nu komt ie niet verder dan de ene keer alleen het ,grijse, beeld , en het andere keer hele fele en donkere zwart/grijse verticale strepen , ik hoor ook het opstart geluid van vista niet , dus ik neem aan dat windows ook dus niet meer opstart, heeft iemand ook dit probleem gehad en waar zou dit aan kunnen liggen

ik heb uiteraard het forum doorlezen, en je zou denken het ligt aan de videokaart maar klopt het dan dat windows ook niet meer opstart of is het toch een ander probleem

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen90
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:01
Je zou het hier http://forum.notebookreview.com/acer/ kunnen vragen , daar zitten wat meer 5920 experts.

Als blijkt dat je grafische kaart kapot is, zou je ook op zoek kunnen gaan naar een ATI HD 3650.

http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories

[ Voor 48% gewijzigd door Koen90 op 17-12-2010 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Gister (op vrijdag de 13e :P) heeft mijn 8600M GT het begeven. Het hing natuurlijk al een tijdje in de lucht met de welbekende G84/G86 productiefout.

Mijn beeld werd opeens heel erg wazig. Ik heb direct mijn laptop afgesloten, af laten koelen en daarna opnieuw proberen te booten. Dat mocht helaas niet baten, ik krijg 2 piepjes en verder zwart beeld.

Ik heb vervolgens mijn videokaart 10 minuten op 200 graden in de oven gelegd en nu gaat hij weer als een trein. Dit is natuurlijk slechts een tijdelijke oplossing aangezien hij het vroeg of laat weer zal begeven.

Op eBay heb ik direct de volgende kaart gekocht:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OU:NL:1123

Voor 50 euro inclusief verzendkosten is hij gister op de post gegaan.

De grote gok is echter of de 5920G (met 3811 bios) deze videokaart gaat herkennen. Ik weet dat er 5920's zijn die deze videokaart ook erin hebben zitten. Maar het gaat om de BIOS die op de videokaart zelf zit. En dit is verder nergens terug te vinden op eBay.

Op techpowerup heb ik wel een Acer vBios gevonden voor die kaart: http://www.techpowerup.co...0Mobility.256.080506.html

Volgens mij is dit exact dezelfde videokaart.

De grootste vraag die ik nu nog heb: Als mijn laptop deze kaart niet herkent (en dus geen beeld geeft? of geeft hij alsnog beeld in je BIOS?) kan ik dan de gok nemen om de vBios te flashen? En wanneer dit misgaat, kan ik dan nog de backup terugzetten of is alles dan gebricked?

Ik hoop dat iemand meer kennis hierover heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:24
Skire schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:24:
Gister (op vrijdag de 13e :P) heeft mijn 8600M GT het begeven. Het hing natuurlijk al een tijdje in de lucht met de welbekende G84/G86 productiefout.

Mijn beeld werd opeens heel erg wazig. Ik heb direct mijn laptop afgesloten, af laten koelen en daarna opnieuw proberen te booten. Dat mocht helaas niet baten, ik krijg 2 piepjes en verder zwart beeld.

Ik heb vervolgens mijn videokaart 10 minuten op 200 graden in de oven gelegd en nu gaat hij weer als een trein. Dit is natuurlijk slechts een tijdelijke oplossing aangezien hij het vroeg of laat weer zal begeven.

Op eBay heb ik direct de volgende kaart gekocht:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OU:NL:1123

Voor 50 euro inclusief verzendkosten is hij gister op de post gegaan.

De grote gok is echter of de 5920G (met 3811 bios) deze videokaart gaat herkennen. Ik weet dat er 5920's zijn die deze videokaart ook erin hebben zitten. Maar het gaat om de BIOS die op de videokaart zelf zit. En dit is verder nergens terug te vinden op eBay.

Op techpowerup heb ik wel een Acer vBios gevonden voor die kaart: http://www.techpowerup.co...0Mobility.256.080506.html

Volgens mij is dit exact dezelfde videokaart.

De grootste vraag die ik nu nog heb: Als mijn laptop deze kaart niet herkent (en dus geen beeld geeft? of geeft hij alsnog beeld in je BIOS?) kan ik dan de gok nemen om de vBios te flashen? En wanneer dit misgaat, kan ik dan nog de backup terugzetten of is alles dan gebricked?

Ik hoop dat iemand meer kennis hierover heeft.
Ik heb geen antwoorden op jouw vragen over het BIOS helaas, want daar heb ik geen verstand van..
Maar ik vraag me nu wel af of het uiteindelijk gelukt is? Mijn videokaart doet de laatste tijd ook gek (zelfde als die van jou, 8600m GT). Af en toe wordt heel het beeld wazig op een kleine strook van 3 centimeter na helemaal rechts in beeld. Alleen opnieuw opstarten helpt dan. Dus ik denk dat mijn grafische kaart binnenkort ook gaat overlijden:P

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 12:34
Hopelijk kijken er no mensen naar deze thread. Ik wil mijn 5920G als mediacentre gaan gebruiken. Natuurlijk wil ik hem dan ook met mn Harmony 900 gaan bedienen. Dit bedienen gaat goed (met xbmc) via de ingebouwde IR poort. Maar hij moet natuurlijk ook opstarten met de afstandsbediening. Nu heb ik gezien dat dit kan met een IR-kaartje die een wake on lan pakketje kan versturen.

Maar eerst probeer ik dus wake on lan te testen, en dat wil dus niet lukken... In het bios kan ik ook niet echt de optie vinden om dit aan te zetten. Alleen netwerkboot, maar das volgens mij om van het netwerk af te booten.

In de configuratie van de netwerkkaart vind ik alleen WOL-snelheid, die heb ik op automatisch gewerkt. Maar heeft iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Basskicker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 18:43
Aaaargh onze : Acer Aspire 5920G is overleden..... Viel uit tijdens het werken en gaat nu in het geheel niet meer aan. LED op de adapter knippert nadat je hem geprobeerd hem aan te zetten (ook zonder accu erin)

Ik vermoed dat dit aan het "Powerboard" ofwel DC/DC board ligt, nu de vraag is die los te vervangen bij de 5920G of moet er een nieuw mobo in ? In het laatste geval heb ik dus wat parts te koop voor de liefhebber... :( (waaronder de 8600GT die het volgens mij nog gewoon goed doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 12:34
Nou, is niet gewoon je adapter stuk? Heb je niet toevallig een andere liggen waar je dat mee kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 16:49
Wellicht de cmos battery. Zijn al aardig wat draadjes over te vinden. Heb hetzelfde probleem. Ik ga proberen om het ding te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Hier ook een 5920 die de geest heeft gegeven, 8600m GT's gaan bij bosjes. Ga hem bakken, maarja blijft natuurlijk een tijdbom. Bedankt Nvidia :O

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een erg vreemd probleem met mijn 5920G.
Ik draai windows 7, linux mint 9 en 12 op de laptop. Gisteren zette ik hem in hibernation vanuit mint 12. Bij het eruit halen wilde hij mn wachtwoord niet slikken dus heb ik hem (met de knop) uitgezet.

Het probleem is dat als ik hem nu aanzet, blijft mijn scherm uit. Niet alleen zwart, echt uit (geen backlight). Ik zie dus geen POST informatie en bios schermpjes. Ik kan dus ook de grub bootloader niet zien. Het idiote is echter dat hij windows 7 wel gewoon opstart en tegen het einde van het bootproces gaat het laptopscherm ook gewoon aan! Alles werkt dan gewoon...Als ik linux probeer te booten blijft het scherm helaas uit, totdat ik X handmatig start. Het scherm gaat dan wel aan, maar is witachtig met vage streepjes. Als klap op de vuurpijl doet een extern eraan gehangen monitor (vga) en tv (hdmi) het wel gewoon! Daar zie ik dus het hele bootproces langskomen en kan ik in de bios komen. Linux mint gaat helaas vervolgens proberen op het laptopscherm een beeld te toveren en gooit dan het externe scherm eruit zodat ik nu niet meer in Linux kan werken...' Ook een ctrl-alt-f1 tm f6 geeft me geen terminal op het laptopscherm. (wel op het externe scherm)

Ik heb de bios al geflashed met de laatste versie. Ook de vga bios (8600m GT) heb ik geflashed met die "fix" voor windows 7 maar dit levert niets op. Batterij en voeding verwijderd en dan de powerknop 30 sec indrukken levert evenmin iets op. :?
Hebben jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 15:39
Ben in het bezit van deze laptop (Aspire 5920G-302G16N) maar zit met een probleem

Heb mijn standaard 2x 1gb verkocht en dacht daarna bestel ik gewoon 2x 2gb kingston terug.
Laptop doet helemaal niks, alleen zwart beeld :-(
Prik ik er een oude 1gb module erin, gewoon starten.

2x2gb kingston terug gestuurd en een andere set besteld, welke volgens de verkoper gesupport word, precies het zelfde verhaal.

Laatste bios geinstalleerd 1.3813, ook 3811 en 37xx geprobeerd.

Heeft deze laptop moeite met 2x2gb of is er nog iets wat ik kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10
Ik heb hier dezelfde laptop al jaren draaien met 4GB geheugen (2x 2GB) van Kingston. Gewoon het Valueram dualchannel kitje. Nog nooit problemen gehad.

Bij mij iig plug and play om maar zo te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
Bij mij ook geen enkel probleem met 2 x 2GB Kingston HyperX.
Welke geheugen is het? Het moet wel DDR2 zijn van 333MHz. 400MHz kan ook maar zal maar op 333MHz werken. 266 werkt ook maar is natuurlijk jammer van de snelheid. Ik heb al alle 3 de snelheden geprobeerd en het heeft altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonwe38
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-01-2019
Ook bij mij heeft inmiddels de videokaart het begeven en is het scherm volledig zwart bij het opstarten.

Ik heb diverse bedrijven gebeld, maar krijg bij alle bedrijven een verschillende uitleg.

• Zo hoor ik dat het wel een afzonderlijke videokaart is, maar dat deze gesoldeerd is op het moederbord en dat het daarom niet zo 1-2-3 vervangen kan worden. Klopt dit?
• De andere geeft aan dat het moederbord van Acer HET probleem is en dat deze onvoldoende gekoeld wordt en dat daardoor de videokaart het begeeft? Het is zover ik overal kan lezen toch echt het probleem van de videokaart en niet andersom?
• Het moederbord kan door de defecte videokaart aangetast zijn. Klopt dit en indien ja, hoe kan ik dit controleren?

Nu lees ik op dit forum ook het e.e.a. over een andere videokaart te weten ATI HD 3650.
Ik ben bereid deze te bestellen, maar tot nu toe heb ik nog geen reacties van mensen gezien dat deze ook daadwerkelijk werkt.
Nu ben ik wel redelijk handig met computers, maar dan niet in het uitvinden maar ik het opvolgen van instructies. ;) Ik lees ook dingen over andere video bios en thermal grease. Wie kan mij hierover meer vertellen, heb nl geen idee wat dit betekent.

Mijn vraag is daarom dan ook heeft iemand of kan iemand die deze kaart ingebouwd heeft (en die hem uiteraard werkend heeft) een korte manual maken hoe ik het beste te werk kan gaan?

Alvast bedankt voor een eventuele reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10
Bij mij is het een losse insteekkaart, en heb er nog geen problemen mee gehad. Dat Acer het probleem zou zijn, is niet het probleem. Het probleem zit in de soldering van de chip op de videokaart, deze laat los/maakt slecht contact door warm worden en afkoelen. Dit is de 8600M GT in een 5920G dan iig.

Is redelijk makkelijk te bekijken door je laptop aan de onderkant te openen. Een losse kaart zit in een slot geklikt. Onboard is een vaste chip. Als het goed is "ligt" de losse insteekkaart op het koelblok.

Vaak helpt het bakken van de kaart in een oven voor een tijdje, maar het beste is laten reflowen (soldering opnieuw laten aanbrengen). Overigens ook geen 100% garantie.

Maar geeft de laptop nog wel beeld naar een externe monitor?

Videobios is net als een bios van een moederbord: de aansturing.
Thermal Grease is simpelweg koelpasta. Het prutje dat ervoor zorgt dat er goed contact is met het koelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Voor eenieder met een defecte mxm videokaart: kans is groot dat ik die kan repareren voor je met een goed uitgevoerde reflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonwe38
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-01-2019
John767 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:13:
Vaak helpt het bakken van de kaart in een oven voor een tijdje, maar het beste is laten reflowen (soldering opnieuw laten aanbrengen). Overigens ook geen 100% garantie.

Maar geeft de laptop nog wel beeld naar een externe monitor?

Videobios is net als een bios van een moederbord: de aansturing.
Thermal Grease is simpelweg koelpasta. Het prutje dat ervoor zorgt dat er goed contact is met het koelblok.
Bedankt voor je reactie. Hij geeft ook geen beeld meer naar een externe monitor.
Het is idd een losse kaart. De vraag alleen is als ik deze vervang door een andere krijg ik dan wel direct beeld i.c.m. de update van de bios. Dat verhaal is even iets wat ik niet helemaal begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
jonwe38 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:58:
[...]

Bedankt voor je reactie. Hij geeft ook geen beeld meer naar een externe monitor.
Het is idd een losse kaart. De vraag alleen is als ik deze vervang door een andere krijg ik dan wel direct beeld i.c.m. de update van de bios. Dat verhaal is even iets wat ik niet helemaal begrijp.
Ja hoor, bij de meeste courante grafische kaarten ga je direct beeld krijgen. Je hebt de keuze uit de volgende MXM-II grafische kaarten:
8600M GS
8600M GT
9500M GS
9650M GT
X1700
HD 3470
HD 3650
HD 4570
HD 4650
HD 4670
Enkel voor de 9600M GT is een bios mod nodig.
Dan zijn er nog een aantal zeldzame MXM-II combinaties. De GT 130M zou in principe ook direct moeten werken. Bij de GT 230M en GT 330M van Toshiba is het blijkbaar nodig de bios chip van de oude kaart over te zetten naar de nieuwe kaart.

Zelf heb ik de 8600M GT vervangen door een 9650M GT van Asus. De kaarten van Asus worden goed aanvaard door Acer laptops, tenminste als het geen gespiegelde Asus versie is.
De chip daarvan is echter dunnen dan die van de 8600M GT. Hierdoor moest ik een koperen plaatje tussen de heatsink en de GPU plakken. Na een paar keer proberen, en de pootjes van de heatsink een beetje korter te maken is het mij uiteindelijk gelukt om de koeling goed te krijgen. Ik moest ook langere schroeven gebruiken omdat de Asus kaarten voorzien zijn van een backplate. Acer heeft daarop bespaart.
De kaart kan bijna 30% overklockt worden en wordt niet te warm. Zelfs niet in combinatie met een Intel Core 2 Extreme processor.
Nu kan ik DiRT Showdown spelen met alle details op High, 4xAA en native resolutie aan +/- 35 FPS. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkieking
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:51
Ik ben in het bezit van een 5920G-602G25Mn, dus met de 8600GT. ivm samenwonen wil ik hem nu gaan gebruiken als mediacenter door hem via HDMI te verbinden met mijn ONKYO TX-SR309 receiver. Het beeld op mijn tv is prima voor elkaar, maar ik krijg slechts geluid op mijn 2 voorste luidsprekers (en niet op de center en rears).

Ik heb de laatste realtek en nvidia drivers van de acer website gehaald, en de instellingen van mijn onkyo kloppen.

Ik kan bij afspeelapparaten - hdmi - eigenschappen alleen kiezen uit stereo, dus niet uit 5.0 of 5.1.

Heeft dit te maken met dit specifieke model laptop, of mis ik ergens iets qua drivers/aansluitingen/instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
rikkieking schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:59:
Ik ben in het bezit van een 5920G-602G25Mn, dus met de 8600GT. ivm samenwonen wil ik hem nu gaan gebruiken als mediacenter door hem via HDMI te verbinden met mijn ONKYO TX-SR309 receiver. Het beeld op mijn tv is prima voor elkaar, maar ik krijg slechts geluid op mijn 2 voorste luidsprekers (en niet op de center en rears).

Ik heb de laatste realtek en nvidia drivers van de acer website gehaald, en de instellingen van mijn onkyo kloppen.

Ik kan bij afspeelapparaten - hdmi - eigenschappen alleen kiezen uit stereo, dus niet uit 5.0 of 5.1.

Heeft dit te maken met dit specifieke model laptop, of mis ik ergens iets qua drivers/aansluitingen/instellingen?
Probeer eens de driver van Realtek en nvidia zelf. Degene die Acer voorstelt zijn niet bepaald recent en zeker niet beter of 'optimaal afgestemd'. Deze laptop aanvaard gelukkig voor alle apparaten de standaard drivers.
De downloadpagina van Acer heb je enkel nodig voor het webcam programmaatje en een bios-update. Al de rest kun je beter bij de fabrikant zelf downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wl1975
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
Ondanks dat het al een heel oud bericht is hoop dat iemand mij toch verder kan helpen.

Mijn Gforce kaart heeft het al een paar jaar geleden begeven, maar wilde hem toch herstellen zodat het nog een leuke speel laptop kan zijn voor de kids.
Daarom heb ik pas geleden, obv eerder advies in dit forum, een ATI HD3650 gekocht en deze in de laptop geplaatst. Ik heb inmiddels weer beeld, zie het acer logo weer bij het opstarten, zie het windowsbalkje..... alleen blijft windows een zwart scherm houden zodra hij verder gaat.

Dit zal waarschijnlijk ermee te maken hebben dat de nieuwe videokaart geplaatst is en windows dus niet juist geconfigureerd is.
Ik dacht dit op te lossen door Windows Vista opnieuw te installeren. Helaas lukt dit niet via de cd-rom, hij pakt hem gewoon niet. Heb ook al windows 7 geprobeerd, maar het lijkt alsof het systeem aan alles voorbij gaat.

Heb ook geprobeerd om via f8 wat meer opties te krijgen, maar zodra ik het overzicht krijg en wat in wil toetsen gaat hij al snel automatisch verder. Ditzelfde probleem heb ik ook zodra ik in de Bios ben.
Ik krijg de kans niet om dingen te wijzigen, want dan sluit hij spontaan de Bios af en gaat verder met het opstarten.

Heb zelf onvoldoende kennis om te weten wat ik nu eigenlijk moet doen om de computer weer normaal aan de praat te krijgen. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Het liefst in eenvoudige taal... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 08:51
Is er iemand die met deze notebook een HDD caddy gebruikt? Ik heb nu een SSD op de SATA aansluiting en mijn HDD in een caddy ipv de optische drive. Bij kopiëren naar de HDD zakt de snelheid snel in en blijft hangen op zo'n 26MB/s.
HD Tune laat maar ATA/33 zien:
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/wu00eb.jpg

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
Hallo ik heb een acer aspire 5920g

alleen heb ik hem al misschien 6mnd of langer niet aangehad , maar nu gaat hij niet meer aan, power wel op adapter maar gebeurd verder niets.

wie kan me helpen?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste