[telfort/adsl] opzeggen KPN telefoonlijn?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb nu al een paar jaar Telfort (voorheen Tiscali) ADSL. Bevalt prima. Destijds moest ik nog wel een abonnementje van KPN (ik heb nog steeds BelBudget). Maar nu lees ik op de site dat je geen KPN lijntje nodig hebt. Maar hoe werkt dat? Kan ik nu alsnog KPN opzeggen? Ik neem aan dat je dan wel "via Telfort" die 10E gaat lappen voor het KPN-gedeelte van de verbinding? Die koperdraad IS toch van KPN?

Gaat het niet mis als ik nu doodleuk KPN vraag mij af te sluiten? Doet mijn ADSL het dan nog? :?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 09:33

KhaZ

Alfa Romeo

Goede vraag, zit in dezelfde situatie.

/me Bookmarked

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
ik heb nadat ik telfort had kpn opgezegd.

je moet er wel duidelijk bijvermelden dat er adsl op de lijn aanwezig is en dat dat uiteraard zo moet blijven. Was voor kpn geen probleem.

10 euro ben ik niet via telfort gaan betalen, de 19,95 is all in zeg maar

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je adsl blijft het altijd doen. als je je KPN lijn opzegt, zeg je alleen de dienst op, niet het kaal koper.

het is wel zo dat KPN dat door zal berekenen aan (dochteronderneming) telfort.
heb je zo'n nieuw 19,95 telfort-abo, dan rekent telfort de lijnhuur niet aan je door.
heb je nog een oud doorgelopen tiscali-abo, dan kan telfort de lijnhuur doorrekenen. of ze dat ook doen hangt af van de stand van de zon, de maan en de sterren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:29:
je adsl blijft het altijd doen. als je je KPN lijn opzegt, zeg je alleen de dienst op, niet het kaal koper.

het is wel zo dat KPN dat door zal berekenen aan (dochteronderneming) telfort.
heb je zo'n nieuw 19,95 telfort-abo, dan rekent telfort de lijnhuur niet aan je door.
heb je nog een oud doorgelopen tiscali-abo, dan kan telfort de lijnhuur doorrekenen. of ze dat ook doen hangt af van de stand van de zon, de maan en de sterren :P
Thanks (ook de anderen). Helemaal duidelijk. Ik wacht even de volgende volle maan af. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij geven ze de melding dat de verbinding helemaal ophoud, ik geef aan alleen het belabonnement op te willen zeggen, en de adsl lijn niet.
Dat willen ze niet begrijpen, nogmaals bellen en hopen dat er iemand met verstand aan de lijn zit?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Je kan je KPN telefonie gewoon opzeggen altijd, mits je geen aansluiting bij KPN hebt via 'ADSL van KPN' (voormalig mxstream). Je herkent dat als je ook voor je ADSL verbinding op je KPN telefoon nota een deel betaalt.

In het geval van Telfort is dat nooit het geval, dus kan je je altijd KPN telfonie opzeggen en je Telfort ADSL verbinding blijft gewoon werken op de lijn.

Als je een 'oud Tiscali abonnement' hebt wat nu Telfort is betaal je volgens je oude contract nog wel dat extra tientje voor de lijn.

Zet eerst je abonnement om naar het volledige Telfort 20Mb abonnement en zeg daarna je KPN abonnement op. Dan betaal je geen tientje voor de lijnhuur meer. Als je dat nog niet gedaan hebt kun je dat hier doen.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 21-07-2008 07:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand die het daadwerkelijk heeft uitgevoerd?

Mijn ADSL van Telfort is vorige week geleverd, zonder problemen. Nu wil ik echt mijn vaste telefonie van KPN opzeggen en wil uiteraard mijn ADSL houden.

Simpel alleen telefonisch opzeggen is genoeg of moet er echt duidelijk bij worden gezegd dat er ADSL van een andere provider op de lijn zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:15:
Al iemand die het daadwerkelijk heeft uitgevoerd?

Mijn ADSL van Telfort is vorige week geleverd, zonder problemen. Nu wil ik echt mijn vaste telefonie van KPN opzeggen en wil uiteraard mijn ADSL houden.

Simpel alleen telefonisch opzeggen is genoeg of moet er echt duidelijk bij worden gezegd dat er ADSL van een andere provider op de lijn zit?
I just did it. Werd bij mij keurig geregeld (door Telfort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:32
Ik heb ook later de KPN onder mijn ADSL lijn laten weghalen. Het werkt nog super! Als service voor mijn vrienden en kennisen heb ik mijn kpn nummer laten porteren naar Budget Phone prepaid abo voor 10 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

spaceboy schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 07:51:
[...]

I just did it. Werd bij mij keurig geregeld (door Telfort).
Dus je hebt bij Telfort aangegeven dat je KPN nummer moet komen te vervallen?

M.a.w.: wat heb je precies tegen Telfort gezegd. En KPN? Dan ga ik dit ook doen namelijk..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
KhaZ schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:34:
[...]

M.a.w.: wat heb je precies tegen Telfort gezegd. En KPN? Dan ga ik dit ook doen namelijk..
Zelfde geval hier. Ik heb Telfort gebeld en die zeiden dat ik zelf KPN moest opzeggen.

Nu Tele2 + KPN Belbudget.

Tele2 loopt af op 1/10.
Telfort neemt lijn over op 1/10.
KPN opgezegd per 10/10, bijverteld dat ADSL moest blijven werken, maar volgens mij maakt dat niks uit...

Benieuwd of het allemaal gaat werken...

Update: in mijn geval hoef ik geen vaste lijn meer. Ik heb bij aanvraag Telfort dus aangegeven dat ik alleen internet wil en geen bellen.

[ Voor 17% gewijzigd door kavorka op 12-08-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
KhaZ schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:34:
[...]

Tegen KPN heb ik niets gezegd. Alleen bij Telfort dat ik mijn nummer wil behouden. Ik neem aan dat het bij KPN ook goed is gegaan, maar dat zal blijken uit de komende nota's. Ik zal 't hier laten weten. Heb tot nu toe alle vertrouwen dat het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:09:
[...]

Tegen KPN heb ik niets gezegd. Alleen bij Telfort dat ik mijn nummer wil behouden. Ik neem aan dat het bij KPN ook goed is gegaan, maar dat zal blijken uit de komende nota's. Ik zal 't hier laten weten. Heb tot nu toe alle vertrouwen dat het gaat lukken.
Nee ik heb ook geen vast bellen bij Telfort, ik wil er helemaal vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Driek schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:11:
ik heb nadat ik telfort had kpn opgezegd.

je moet er wel duidelijk bijvermelden dat er adsl op de lijn aanwezig is en dat dat uiteraard zo moet blijven. Was voor kpn geen probleem.
Heb gisteren KPN gebeld. De dame vertelde mij doodleuk dat ik KPN niet kon opzeggen, omdat er ADSL van Telfort op de lijn staat. Ik denk dat ik nog maar eens ga proberen. Het ziet er naaruit dat het met een andere KPN medewerker wel gaat lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

gurbo schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:01:
[...]

Heb gisteren KPN gebeld. De dame vertelde mij doodleuk dat ik KPN niet kon opzeggen, omdat er ADSL van Telfort op de lijn staat. Ik denk dat ik nog maar eens ga proberen. Het ziet er naaruit dat het met een andere KPN medewerker wel gaat lukken ;)
Laat even weten hoe het gaat.. ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik wil mijn kpn belbudget abonnement opzeggen maar ik heb een adres nodig. Als iemand een adres weet, kan je even plaatsen alstublieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Faris schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:14:
Ik wil mijn kpn belbudget abonnement opzeggen maar ik heb een adres nodig. Als iemand een adres weet, kan je even plaatsen alstublieft.
Je hebt toch een adres waar dat abonnement op afgesloten is? :?
Of zoek je een telefoonummer van KPN?

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 27-08-2008 13:19 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
Faris schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:14:
je kan gewoon telefonisch opzeggen

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Hoort dit niet thuis in Telfort topic.

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 01-09-2008 10:36 ]

Pagina: 1