Toon posts:

Probelemen met splinternieuwe pc dringend hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van gisteren een nieuwe pc via alternate dat zij hebben samengesteld en dus gegarandeerd hebben dat alles werkt ...
Ik heb enkel windows er nog moeten opzetten,eerst bleek alles in orde tot ik in een game ging...mn cpu heeft abnormaal veel moeite met zelf de lichtste games zoals halflife1 te draaien eerst gaat het 100fps maar om de 5 seconden fzo gaat hij even naar 9fps...zelfde bij oblivion en andere games,
alles is onspeelbaar daardoor .

Ik heb via taakbeheer gezien dat mn cpu direct naar 90% gaat om de paar seconden, zonder aanleiding en bij alle games.
Kheb al vanalles geprobeerd om het op te lossen :alle drivers geinstaleerd van de amd site, ook reinstall van windows .... hitte problemen is het ook niet als ik speedfan mag geloven en ik heb 3 goeie casefans .
Het rare is dat mn pc verder stabiel loopt buiten gaming . dus rap opstarten etc, ook kloppen de cpu speeds.

Ik denk dat het iets is, die mis is ingesteld op mn bios want buiten games loopt mn pc stabiel ... maar toch raar dat dit kan aangezien de pc 'getest' geweest is bij alternate.

mn config is :
GeiL 2 GB DDR2-800 Kit,
Samsung SpinPoint T166 SATA,
Asus M3A78-EHM HDMI,
Enermax Chakra ECA3052,
LiteOn DH-20A4P-21C,
Cooler Master Real Power M520,
AMD Athlon 64 X2 6400+,
Club 3D HD4850,

Weet iemand soms wat er scheelt en een oplossing voor mijn probleem ?

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 19:15
Even in taakbeheer kijken welk proces je cpu gebruikt?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

Op het moment dat de CPU naar 90% gaat moet je eens kijken welk progje voor deze hoge cpu belasting zorgt, ander tabje taakbeheer processen en sorteren op cpu (gebruik). Hierdoor weet je gelijk de boosdoener. Suc6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Heb je uberhaupt wel chipsetdrivers en dergelijke geinstalleerd?

Edit,

ik weet niet hoe ze testen bij Alternate, maar zonder besturingssysteem valt er wel wat te testen natuurlijk maar niet veel. Zij zullen de compabiliteit van de onderdelen hebben getest maar niet of dat ding een beetje goed games kan draaien.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zie staan tijdens een halflife game
niet-actieve systeemprocessen gebruikersnaam SYSTEM
CPU : 95
geheugen 28 kb

ook gaat hl.exe wel heel hoog voor zon oude game.

Is mn cpu stuk ?

en ik heb alles geinstaleerd van mn asus moederbord cd, en alle updates van windows ...
dus denk niet dat het daaraan ligt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 16:29 ]

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Welk besturingsysteem heb je geinstalleerd?
niet-actieve systeemprocessen gebruikersnaam SYSTEM
Dat is dus normaal. Dat is de ruimte die je cpu op dat moment niet gebruikt.
95% betekend dat je je cpu maar voor 5% belast.
Bij vista staat er ook gewoon bij: "percentage tijd dat de processor niet actief is"
Het lijkt er meer op dat je geen drivers hebt voor je chipset of gpu.
en ik heb alles geinstaleerd van mn asus moederbord cd, en alle updates van windows ...
dus denk niet dat het daaraan ligt
Het is in iedergeval aan te raden (in de meeste gevallen) voor al je hardware de nieuwste drivers te installeren. En niet de release drivers die op cd staan.

Je hebt het over je moederbord drivers. Maar niet over de drivers van bijvoorbeeld je grafische kaart. Klik rechts op deze computer -> beheren -> apparaatbeheer.
Kijk of daar geen kruisjes, uitroeptekens of wat dan ook staan. Want dan heb je dus niet alle drivers geinstalleerd.

[ Voor 140% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 09-07-2008 16:36 ]

Verwijderd

Bij games gaat je videokaart ook aan het werk (iig veel meer dan bij Windows), check daar ook eens je instellingen

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:26
Kijk eens mbv processexplorer waar de belasting vanaf komt. Lijken mij hardware interrupts -> drivers. Neem dit: PMG FAQ ook even door ;)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips,ik heb windows xp32 sp2 geinstaleerd,en voor mn graka heb ik ze al allemaal geprobeerd 8.5,8.6 de nieuwe hotfix niets helpt. mss ligt het wel aan de chipsetdrivers vanop de asus cd idd, maar moet ik om dat te veranderen heel windows opnieuw installeren ?

en kzie ook niets van kruisjes of uitroeptekens bij apparaatbeheer,dus denk wel dat ik alles geinstaleerd heb dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 16:45 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 22:50
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:28:
ook gaat hl.exe wel heel hoog voor zon oude game.
Over het algemeen gaan games tot het gaatje, die slurpen net zoveel CPU en GPU power als ze kunnen vullen, dus waarschijnlijk draait HalfLife nu met 300fps oid.

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe drivers installed en bios update gedaan niets helpt :( ook es de ati 8.7 beta drivers geinstaleerd zonder resultaat...

als ik op de asus site kijk zie ik dat mobo cpu compatibiliteit tot amd 6000+ gaat, maar aangezien een 6400 + dezelfde specs heeft enkel hoger geklokt zou het dat niet kunnen zijn ? of toch wel ?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
opgelost met mn cpu te onderklokken,het was dus door het mobo die slechts 95 watt cpu ondersteunt :p ik zal later even kijken voorr een ander mobo die wel volledig mn proc ondersteund .

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Dat hadden ze bij alternate dus moeten zien, tijdens het assembleren van je pc. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

slechte bouwers daar bij alternate ;)
Pagina: 1