Toon posts:

Macbook mee naar camping? (bescherming)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga met een dag op vakantie en wil graag me macbook meenemen,
er is wifi over de hele camping aanwezig en kan hem wel gebruiken.
Het is wel me laptop die ik veel gebruik en eigenlijk niet kwijt kan, neem liever een "eee pc" mee maar budget laat het niet toe.

Als ik hem meeneem is de enigste plek waar ik hem veilig kan bewaren is de auto (te warm denk ik)
of in de aanhangwagen.
We hebben een huge tent maar no way dat ik hem daar laat liggen natuurlijk, dus dat word in de wagen en alles daar blijft best cool.

Is het een idee om hem in een "cool tas" te doen om mee te nemen? heeft iemand anders ervaring met het meenemen van een laptop naar warme landen? (waar veel stof is bijvoorbeeld?)
Ik heb een (neopreen?) sleeve maar is dat genoeg?

Verwijderd

Als hij in de auto ligt en hij uit staat is het toch geen probleem?

Hoe warm word zo'n auto nu als er constant zon op staat? 40 graden? Denk niet dat het een probleem zal zijn (mits ie uit staat).

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
Laptop + Tentvakantie, raad?

met de search zijn er best veel onderwerpen

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-12 07:08

Romke

Dieselhead

Die sleeve is goed genoeg.

Cool spullen zijn niet aan te raden, want dan krijg je condens. Gaat je laptop stuk van. Er zit altijd een beetje vocht in de lucht, en als jij een warme laptop, bijv. als 'ie net uit staat, in een koude tas stopt zal dat vocht gaan condenseren, ook in je laptop, vanwege het temperatuurverschil. Kunnen laptops niet goed tegen, condensvocht. Ik spreek uit ervaring, maar dan met een compressor.

Mijn MacBook is ook mijn heiligdom, maar ik gebruik 'm rustig op de camping. Ik zorg er alleen voor dat 'ie meestal niet direct in het gras staat. Ook zorg ik er in zo'n geval voor dat ik 'm warm in z'n sleeve doe als ik 'm in sleep zet als ik 'm 's avonds gebruikt heb als het buiten al vochtig wordt.

Anti-XP in "Het grote "Show je Apple computer" topic..."

Zo kun je 'm ook prima gebruiken, gebeurt niks mee. Zo ook op de camping, maar daar heb ik zelf dan weer geen pics van.

[ Voor 8% gewijzigd door Romke op 09-07-2008 14:45 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 15:42
Misschien is een LaptopSafe een optie, alleen dan één voor in de auto.

Bijvoorbeeld ; zoiets of zoiets.
Maar... dat zijn wel de wat vrij prijzige oplossingen. (Misschien ook iets wat overdreven? :P)

Een goedkoper alternatief is misschien een Carsafe kluis voor in de auto.
Deze word via Marktplaats.nl nieuw aangeboden voor een prijs 69,-.
Te vinden onder de term : "Carsafe kluis voor in de auto"
Ik kan van dit product geen officiële verkoper vinden. vandaar verwijzing naar Marktplaats.nl.

:: Second Place Is First Place Loser ::

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11 21:22
Miss_Stranger schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:00:
Misschien is een LaptopSafe een optie, alleen dan één voor in de auto.

Bijvoorbeeld ; zoiets of zoiets.
Maar... dat zijn wel de wat vrij prijzige oplossingen. (Misschien ook iets wat overdreven? :P)

Een goedkoper alternatief is misschien een Carsafe kluis voor in de auto.
Deze word via Marktplaats.nl nieuw aangeboden voor een prijs 69,-.
Te vinden onder de term : "Carsafe kluis voor in de auto"
Ik kan van dit product geen officiële verkoper vinden. vandaar verwijzing naar Marktplaats.nl.
Als die eerste box los in de auto staat, snij ik die thuis zo open, bij die 2de zou ik de macbook beschadigen.
Denk daarom dat een gewoon laptop slot het beste is. Onder de zetels is er genoeg plaats voor een macbook en maak je hem vast aan een stuk metaal van de rails waar de stoel opstaat.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-12 22:26
nadeel van zo'n kensington slot is dat je met een beetje kracht, dat slot zo uit het (alu) frame van een macbook/mbp pro trekt... maar de topic starter heeft het niet over de beveiliging, maar is bang voor de temperatuur...
die zal geen probleem zijn wanneer hij uit staat. je kan hem gewoon in de schaduw leggen en dan wordt ie zeker niet heel warm (kofferbak/bij reserve wiel/etc etc etc). de neopreen sleeve is ruim voldoende bescherming.

ow, vergeet niet even een backup thuis te maken voordat je weggaat.. mocht er toch wat gebeuren (waterschade/valschade/diefstal) heb je een backup

[ Voor 14% gewijzigd door jpvk007 op 10-07-2008 05:11 ]

Pagina: 1