Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop + Tentvakantie, raad?

Pagina: 1
Acties:

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:47
Hallo,

Ik ga binnenkort op vakantie met de tent (Zuid-Frankrijk). Van mijn ouders MOET mijn laptop mee, ze willen mail kunnen checken, aangezien WiFi op de camping gratis is. Maar ik zou niet weten hoe ik het ding op moet bergen. In de auto word het denk ik te heet. Ik heb het volgende bedacht:

De laptop doe ik in de auto, en de batterij leg ik op een koele plaats in de tent neer.

Of hebben jullie beter advies? Natuurlijk, ik neem de laptop liever niet mee, maar het moet.

Sef

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Meeste campings hebben wel kluisjes.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Hoezo zou het 'te heet' worden in een afgesloten auto als hij gewoon in de kofferbak ligt met een doek eromheen? De temperatuur van de laptop zit dan waarschijnlijk nog steeds onder de gemiddelde temperatuur als de laptop een kwartiertje aan staat

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Zolang ie maar niet in de zon ligt komt het wel goed. Een frontje van een oude Nokia is bij mij wel is serieus gesmolten! :X Overigens, een koele plaats in een tent? Daar wordt ik altijd rond een uur of 11 uit weggejaagd omdat een tent meer een oven is overdag (in de zon) :+

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hollanders :') Er is gratis WiFi dús er moet gebruik van gemaakt worden. Hoe lang kunnen je ouders nou niet zonder mail?

En kijk even in de handleiding van de laptop, volgens mij kan 'ie, wanneer 'ie niet in gebruik is, wel zo'n 60 graden Celcius verdragen. Het lijkt me niet dat het zo heet wordt in je kofferbak.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 14:40
Hebben ze op de camping geen opslag voor dure dingen zoals een laptop? En anders, internetcafé werkt ook wel lijkt mij (op de meeste campings is ook wel een pc aanwezig waar je je email ed op kunt controleren).

Maarja, ik neem echt geen laptop mee op vakantie, zal m'n email niet eens ophalen. Vakantie is vakantie, en als het echt heeeeel dringend is dan bellen/sms-en ze maar. Telefoon staat niet veel meer dan twee uur per dag aan, dus meestal is sms het snelst ;).

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 19:09

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Warmte in de auto is onzin natuurlijk zoals al is aangegeven hierboven.

Ik zou de laptop meenemen in de tent als je gaat slapen, kan die ook niet uit de auto worden gestolen s'nachts. Mensen hebben vrij snel door als je iedere avond netjes de laptop in de auto legt ;)

Hoef je ook geen kussen mee te nemen, scheelt weer ;)

// ohhw - gaat enkel over warmte, ik krijg ook al last van de warmte merk ik al wel ;)

Zolang je'm niet in de volle zon laat liggen geen probleem lijkt me toch !!!

[ Voor 20% gewijzigd door ocdaan op 02-07-2008 14:05 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb diverse malen een laptop meegehad op kampeervakantie. Houd echter niet van extreme warmte ;)

De kofferbak van een auto wordt typisch niet heet i.t.t. de rest van de auto dus dat is geen enkel probleem. Ik ben nog geen campings tegengekomen waar (indien al aanwezig) kluisjes groot genoeg zijn voor een laptop.

Oplossing voor TS: als ouders hem meewillen dan moeten ze ook akkoord zijn met eventuele defecten of diefstal

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Houd rekening met vocht. En dan niet zozeer het spul wat meestal precies tijdens vakanties uit de lucht komt vallen, maar met condens. 's Nachts koelt het lekker af, en condenseert er een heleboel vocht aan de binnen- en buitenkant van de tent. Zelf zweet je ook nog eens wat, dus dat moet je erbij optellen. Ventileren is van redelijk belang dus.

Hier staat tekst

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:42

NoTimeRemains

I know

ja of je moet kijken voor een koeltas / koelbox die je kan afsluiten.
maar ook dit wordt warm....

en natuurlijk geen koelelementen in doen. maar die dingen werken wel goed als isolatie.

[ Voor 46% gewijzigd door NoTimeRemains op 02-07-2008 14:08 ]

This is the Way.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Rukapul schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:04:
Ik heb diverse malen een laptop meegehad op kampeervakantie. Houd echter niet van extreme warmte ;)

De kofferbak van een auto wordt typisch niet heet i.t.t. de rest van de auto dus dat is geen enkel probleem. Ik ben nog geen campings tegengekomen waar (indien al aanwezig) kluisjes groot genoeg zijn voor een laptop.

Oplossing voor TS: als ouders hem meewillen dan moeten ze ook akkoord zijn met eventuele defecten of diefstal
Gestolen valt natuurlijk gewoon onder de reisverzekering, dus dat valt mee!

• Joseph
OK, hartstikke bedankt. Ik ga kijken of een van deze tips toe kan passen. Als iemand nog meer raad heeft, reply gerust.

Sef

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 19:11

pcprutser

No message

Als je ouders zo nodig een laptop mee willen, laat je ze toch zelf 1 kopen (of ben ik nou dwaas :s), het is jou laptop (als ik de openings post goed begrijp), en jij bent er zuinig op!
Oke, het is moeilijk zonder pc (ontwenningsverschijnselen :p), maar als je op vakantie bent hoef ik geen mail te lezen...

Maar weer terug: zorg ervoor dat je voeding niet volledig op geladen is.. Ik dacht tussen de 40 en 60 procent het beste is voor een voeding (correct me if I'm wrong...) ivm uitzetten en krimpen ofso...
Of gewoon de accu thuis laten, neem aan dat je wel stroom hebt op je plaats, kun je gwoon met de adaptor direct van het stroomnet je input halen... hoef je je alleen nog maar zorgen te maken over je laptop zelf....

[ Voor 6% gewijzigd door pcprutser op 02-07-2008 21:06 ]

Verwijderd

als het alleen maar om wifi+mail gaat moet je je gewone laptop helemaal niet meenemen.
scoor zo'n el cheapo gevalletje, een eee-pc ofzo.
bij de intertoys ligt nu zo'n gehandicapt linux-geval met wifi voor 199 euro :P

en na de zomervakantie kan het ding dienst doen als über-router met printer, wifi, harddisk eraan :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 21:17 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:48

SA007

Moderator Tweaking
zou sowieso je laptop in de auto gooien, zegmaar:

Veiligheid:
Huis > Auto > Tent

Iets met dat een auto een slot heeft en niet van tentdoek gemaakt is :P

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Hebben jullie niet toevallig een mobiel met wifi?

Something completely different: zorg voor versleutelde lijnen. Alleen een encrypted wifi-lijntje is niet voldoende, je weet niet wat erachter schuilgaat. Fatsoenlijke mailproviders bieden SSL of TLS voor zowel IMAP en SMTP. In de mailclients is het vaak enkel een vinkje dat je maar hoeft aan te zetten, en klaar ben je. Mocht je onverhoopt toch zijn aangewezen op webmailmeuk, zorg ook daar voor TLS, dus via HTTPS inloggen. Kan dat allemaal niet? Provider switchen.

Daarbij kan een thuisservertje waar je een VPN-service op hebt draaien ook geen kwaad (WinXP prof kan dat al, out of the box!), dan kun je ervoor zorgen dat al het verkeer encrypted is.

Meer ontopic: met een kensingtonslot kun je de laptop nog wat extra vastsnoeren, zowel in tent als auto.

[ Voor 14% gewijzigd door Fuzzillogic op 02-07-2008 21:50 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b heeft voor dit soort dingen een aftandse oude subnotebook uit 1997

Ding ooit gratis gekregen (W_N _/-\o_ ), ondanks dat het half uit elkaar valt werkt het nog en kan het zelfs een tijdje op accu. Indien gestolen/vernield/gesmolten/anderszins dood is er bijna niets verloren. Allicht een idee om zoiets voor EUR 50 op de kop te tikken (op kosten van ouders...) als je niemand weet die het gratis weg zou doen.

Oslik blyat! Oslik!

• Joseph
Mijn ouders zeggen dat ze het financieel moeilijk hebben. Vreemd? Maarja, ik kan €300 aan een EEE PC uitgeven, maae ik kan ook €80 bijleggen, klik. Of is er een betere oplossing?

Sef

[ Voor 13% gewijzigd door Joseph op 03-07-2008 15:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben ik bot als ik dat vooral als hun probleem zie? Zij kiezen voor een vakantie met een bepaald budget, maar laten doodleuk een onderdeel van wat zij willen (hardware voor internettoegang) daarbuiten. Vervolgens verwachten zij dat jij dat voor hen oplost zonder dat zij voor de risico's en gevolgen opdraaien... als je dat makkelijk kunt, vooral doen, maar als jij er ook grof geld voor zou moeten neertellen zou ik ze de pot op sturen.

Mbt die E71 - ik heb een E61i met zelfde 320x240 reso scherm, en kan je melden dat webbrowsen daarop pijnlijk te noemen is.

Oslik blyat! Oslik!

• Joseph
Ik was geld aan het sparen: Of voor een nieuwe PC of voor een nieuwe mobiel (had de X1 in gedachten). Maar als ik het risico heb mijn laptop kwijt te raken kies ik eieren voor mijn geld. Ik ga zelf ook iets bedenken, want als ik vanuit mijn hart mocht kiezen zoeken mijn ouders het zelf maar uit met internet, laat ik de laptop thuis, en koop ik een nieuwe PC voor mijn geld (heb ik meer aan dan een luxe mobieltje)...

Sef

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Gewoon allemaal leuk ja knikken als je ouders het over die laptop hebben, en voordat je weg ga dat ding ergens in de kamer verstoppen.
Ala, "Sorry vergeten".

Kom op, die laptop is mischien wel duurder dan de vakantie zelf, en het risico dat hij permanente schade oploopt of gestolen word is aardig groot. Voor onzin als mail checken moet je geen laptop meenemen, dan geven ze maar ~2 euro voor een (half) uurtje uit bij een internetcafe.

Pentaxiaan

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik raad het ook af. Het levert meer ongemak op dan gemak, op een tentvakantie. Zit je in een hotel/huisje dan is het al een ander verhaal.

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Neem zon thermo tas mee. Zon koelboxtas.

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-11 23:59
laptop kan perfect in een kofferbak
mijne heeft er ook vaak ingezeten in een klien tasje
(wij gaan met de caravan en is wel een makkelijk ding voor een filmpje te kijken in de avond of als het regent )
werkt nog steeds heb nu wel een nieuwe die gaat deze zomer ook mee.(ibookje)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33
Koop gelijk een DC-DC adapter, kun je lekker film kijken op de achterbank onderweg naar Zuid-Frankrijk 8) d:)b

Ik neem m'n laptop al een paar jaar mee op vakantie (naar Frankrijk) nooit problemen gehad met warmte, kou, condens o.i.d.

Ik had hem gewoon in de auto liggen. Onderweg bij tankstations/Mac Donalds soms gratis internet dus ff MSNen, hyves, GoT e.d.

offtopic:
Ja, mijn ThinkPad en ik zijn onafscheidelijk :')

[ Voor 59% gewijzigd door ThinkPad op 05-07-2008 23:37 ]

Verwijderd

Ik neem ook altijd een laptop mee op vakantie, makkelijk om de foto,s tijdens de vakantie te bekijken en om de kaartjes leeg te maken.
RAW platjes nemen nl nog al veel ruimte in, en om nu een hele stapel CS kaartjes me te nemen.
Heb wel een kluisje gemonteerd achterin de auto, bij Gamma zijn speciale laptop kluisjes te koop.
Pagina: 1