Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RDP client geeft: 'Met welk gebruikersaccount"

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkschets: Win server 2003, Clients Win XP, maken gebruik van Roaming Profile (met Exchange)

Als ik via het startmenu 'verbinding met extern bureaublad' start, krijg ik de melding: "Met welk gebruikersaccount wilt u dit programma uitvoeren?"

Als ik dan mijn eigen account selecteer (of een ander invoer), de volgende melding: "Kan de map mijn documenten niet maken of kan er geen toegang tot krijgen (**-user-map-**) De verbindingsinstellingen worden bij het afsluiten niet automatisch opgeslagen"

De drivemapping waar naar verwezen wordt is wel bereikbaar, de map ook, de redirection van favorieten/documenten/etcetera werkt prima.

Maar (logisch . . . ) ik kan geen voorkeuren opslaan.

Als ik mstsc 'handmatig' uitvoer, werkt het wel prima.

Iemand??? O-)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RDP probeert waarschijnlijk een default rdp save op te slaan op de desbetreffende profiel maar kan/mag dit niet ... probeer het eens naar de c: te mappen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt mij gerelateerd aan je Win Server 2003 AD Roaming Profile topic, dus ik denk dat je er verstandig aan doet dat probleem dan ook daarbij te scharen :)

Aangezien je daar nog niet eens de moeite hebt genomen om op de vragen en opmerkingen te reageren lijkt me dat verstandiger dan nu wéér een helpdesk topic te openen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.