Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Win Server 2003 AD Roaming Profile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het kan niet anders dan dat dit heel simpel is, maar misschien kunnen jullie me op weg helpen . . . .

Als ik een nieuwe gebruiker binnen AD aanmaak, heb ik daar een template voor (afhankelijk van de afdeling en bijbehorende rechten), verfijn ik het 'member of'-gedeelte, voeg ik e-mail toe (exchange tasks) en test ik het even door in te loggen.

Nou zijn er twee gebruikers (een 'oude', al jaren in gebruik + een nieuwe) waarbij het Roaming Profile niet helemaal werkt zoals het zou moeten.

Zij hebben, zodra zij op een ander werkstation inloggen, alleen mail + documenten, maar krijgen bijv. niet (zoals alle andere gebruikers) de pictogrammen van programma's die op het werkstation zijn geinstalleerd en zichtbaar zijn voor 'iedereen' (eigenschappen, beveiliging). . . .

Wat zie ik over het hoofd? Ik hoef helemaal geen kant-en-klaar antwoord, maar zou het ontzettend waarderen als jullie me even op weg kunnen helpen . . .

Thnx,

Dane

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als eerste zou ik natuurlijk kijken naar foutmeldingen aan de clientside. Je zou daar iets moeten zien in de trant van dat hij het zwervend profiel niet kan laden.

In dat geval zou je de rechten op het profielpad eens opnieuw kunnen proberen in te stellen (vergelijken met een werkende account)

Vicariously I live while the whole world dies

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 16:59
Controleer de ownership rechten eens:

Afbeeldingslocatie: http://www.csscomputers.nl/images/profile.JPG

Maak de desbetreffende user eigenaar, als hij dit al is even het vinkje aanzetten de user selecteren en dan apply om hem ook eigenaar te maken van de onderliggende bestanden/mappen, mocht dit nog niet het geval zijn.

En dan even opnieuw af en aanmelden.

[ Voor 36% gewijzigd door pennenlikker op 25-06-2008 14:42 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

pennenlikker schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:55:
Controleer de ownership rechten eens:

[afbeelding]

Maak de desbetreffende user eigenaar, als hij dit al is even het vinkje aanzetten de user selecteren en dan apply om hem ook eigenaar te maken van de onderliggende bestanden/mappen, mocht dit nog niet het geval zijn.

En dan even opnieuw af en aanmelden.
Op zich hoeft de gebruiker geen owner rechten te hebben op die map, maar als de Share EN NTFS rechten maar geen conflict met elkaar hebben en de gebruiker in beide gevallen maar voldoende rechten heeft, dan mag dat geen probleem zijn.

Ik zou eerst de profiel map hernoemen en kijken of er uberhaupt een nieuwe profiel aangemaakt wordt. Is dit wel het geval dan zit er misschien iets in je profiel settings.

Kijk anders even naar deze link: http://www.windowsnetwork...ggingRoamingProfiles.html

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 16:59
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:41:
[...]

Op zich hoeft de gebruiker geen owner rechten te hebben op die map, maar als de Share EN NTFS rechten maar geen conflict met elkaar hebben en de gebruiker in beide gevallen maar voldoende rechten heeft, dan mag dat geen probleem zijn.

Ik zou eerst de profiel map hernoemen en kijken of er uberhaupt een nieuwe profiel aangemaakt wordt. Is dit wel het geval dan zit er misschien iets in je profiel settings.

Kijk anders even naar deze link: http://www.windowsnetwork...ggingRoamingProfiles.html
Kan iemand dit bevestigen??

Ik heb het net even getest, en heb administrator owner van mijn profiel map gemaakt.
Zelf heb ik full control(ntfs rechten) op de map, de share met profiles staat op everyone full controle, deze is niet meer in staat mijn profiel te laden nu ik niet meer owner ben.

Mij is altijd geleerd dat de user owner moet zijn van zijn eigen profiel map, op school en ook bij al mijn stages.

[ Voor 5% gewijzigd door pennenlikker op 26-06-2008 13:35 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

pennenlikker schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:37:
[...]

Kan iemand dit bevestigen??

Ik heb het net even getest, en heb administrator owner van mijn profiel map gemaakt.
Zelf heb ik full control(ntfs rechten) op de map, de share met profiles staat op everyone full controle, deze is niet meer in staat mijn profiel te laden nu ik niet meer owner ben.

Mij is altijd geleerd dat de user owner moet zijn van zijn eigen profiel map, op school en ook bij al mijn stages.
Het is voor mij een tijdje geleden dat ik Roaming Profiles gebruikt hebt.
Maar ik weet 100% zeker dat ik sommige roaming profiles moest benaderen voor wat dingen aan te passen in application data en dat ik als Administrator de owner was.

Zie hier verschillende documenten waar nergens wordt vermeld dat de gebruiker Owner moet zijn.

http://technet2.microsoft...af776551033.mspx?mfr=true
http://computertips.toups.info/roaming/RoamingXPPro.htm
[Windows200X] Howto:Roaming profiles, redirection & policies

Het is dat ik te weinig tijd heb om het in mijn test situatie in te stellen, wegens examens.
Misschien als ik morgen avond tijd over heb dat ik het wel opzet en hier een video post.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 17:16 ]

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
GPO setting: "De beveiligingsgroep Administrators aan zwervende gebruikersprofielen toevoegen".
Kijk daar eens naar. Je kan m vinden onder Computerconfiguratie - Beheerssjablonen - Systeem - Gebruikersprofielen.
(klant waar ik nu zit heeft NL DC |:( )

Als ik jou was zou ik even met een Resultant Set of Policy (RSoP) loggen of alle group policies wel correct worden uitgevoerd.

Verwijderd

Topicstarter
@ Vicarious . . Dat is het gekke. In de eventviewer aan de clientside waren helemaal geen foutmeldingen te vinden.

@pennenlikker . . . De ownership rechten waren al gecontroleerd.

@Door: wappie1980: Deze GPO setting stond aan en een gpresult gaf geen bijzonderheden.

Ik heb de gebruiker maar helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd, dit heeft de uitkomst geboden.

@Door: alt-92 (Moderator WOS)
RDP client geeft: 'Met welk gebruikersaccount" --> Was geen helpdesk topic in de zin dat ik echt al van ALLES had geprobeerd, services herstarten, boodt dat geen uitkomst via regkeys, client opnieuw lid maken van domein, rechten gecontroleerd, etcetera. Uiteindelijk bood reboot de uitkomst.
Ik begrijp dat ik wel even had mogen toelichten wat ik al wel en niet had geprobeerd. Mijn excuses. Overigens ben ik van mening dat ik de laatste tijd meer zelf uitzoek en meer aanvullende info, geef.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 11:03 ]

Pagina: 1