Toon posts:

systeem eisen voor CS2 suite op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik wil graag een nieuwe laptop aan gaan schaffen, waarop CS2 suite (photoshop, illustrator en indesign) kan draaien. Ik zoek me rot om er achter te komen waar dit apparaat aan zou moeten voldoen, ik ben niet ervaren in allerlei technische details.
Wat ik zou willen weten is onder andere het volgende:
- hoeveel is het minimale werkgeheugen (RAM ?)?
- hoe groot moet harddisk minimaal zijn (en hoe snel / rpm)?
- wat moet de snelheid van het systeem zijn ...GHz?
- moet er een video-kaart in en waaraan moet deze voldoen?
- moet er een grafische kaart in ?
- waar moet ik nog meer op letten...

Ik heb thuis een ADSL/netwerk internetverbinding, als ik die ook voor de laptop wil gebruiken, wat voor modem zou er dan in moeten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast enorm bedankt.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:20
Het ligt er helemaal aan wat je precies wilt doen, hoe groot je afbeeldingen zijn etc. Een snelle (7200rpm) schijf, moderne dual core en 2 tot 4 GB geheugen zijn aan te raden. Voor je internet verbinding zoek een op "router".

Je kunt ook een kijkje nemen in CSL, bij de NBBG's :)

Verder, heb je deze doorgenomen? OH Beleid

Edit: Officiele minimum eisen voor adobe cs 2 premium

Intel® Pentium® III or 4 processor
Microsoft® Windows 2000 with Service Pack 4, or Windows XP with Service Pack 1 or 2
384MB of RAM to run any one creative application with Adobe Bridge and Version Cue Workspace
Additional RAM required to run multiple applications simultaneously (512MB to 1GB recommended)
3GB of available hard-disk space to install all applications (installation of common files requires at least 1GB on primary hard disk)
1,024x768 monitor resolution with 16-bit video card (24-bit screen display recommended)
CD-ROM drive
For Adobe PostScript® printers: PostScript Level 2 or PostScript 3™
Internet or phone connection required for product activation
QuickTime 6.5 required for multimedia features
Display with at least 1024 x 768 pixel resolution
QuickTime 6.5.2 (included)
Broadband Internet connection required for Adobe Stock Photos and additional services

[ Voor 74% gewijzigd door asfaloth_arwen op 09-07-2008 10:56 ]

Specs

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Google doet wonderen
1e resultaat, even naar beneden scrollen voor system requirements en op "see more system requirements" klikken en dan krijg je dit:
System Requirements:
Intel® Pentium® III or 4 processor
Microsoft® Windows 2000 with Service Pack 4, or Windows XP with Service Pack 1 or 2
384MB of RAM to run any one creative application with Adobe Bridge and Version Cue Workspace
Additional RAM required to run multiple applications simultaneously (512MB to 1GB recommended)
3GB of available hard-disk space to install all applications (installation of common files requires at least 1GB on primary hard disk)
1,024x768 monitor resolution with 16-bit video card (24-bit screen display recommended)
CD-ROM drive
For Adobe PostScript® printers: PostScript Level 2 or PostScript 3™
Internet or phone connection required for product activation
QuickTime 6.5 required for multimedia features
Display with at least 1024 x 768 pixel resolution
QuickTime 6.5.2 (included)
Broadband Internet connection required for Adobe Stock Photos and additional services

Edit:
Dit kan je volgens mij ook vinden op de doos van je product en in de manual die meegeleverd wordt, al dan niet op de CD zelf in pdf

[ Voor 5% gewijzigd door Big Womly op 09-07-2008 10:59 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de info!
Ik ben inmiddels een klein beetje thuis in de termen door een fijn IT-vriendje (lees met nadruk op: een klein beetje...!)
CSL en NBBG's zeggen mij echt niets!
En inderdaad lang leve google, deze heeft mij in het leven al vaak erg goed geholpen! _/-\o_
maar bij een aanschaf een laptop wil ik graag toch even wat feedback van de kenners krijgen.
Vriendjelief zegt zoek het zelf maar uit, (maar volgens mij weet hij het zelf ook gewoon niet ;) )

Op de laptop wil ik onder andere cs2 gebruiken, maar ik hoef mijn brood er niet mee te verdienen...

Zelf had ik de volgende laptops op het oog:
Dell Studio 15
http://configure2.euro.de...753512&rbc=N0753512&s=dhs
of 17
http://configure2.euro.de...773502&rbc=N0773502&s=dhs
Dell Inspiron 1520
http://configure2.euro.de...752513&rbc=N0752513&s=dhs

Dell Inspiron 1720
http://configure2.euro.de...772009&rbc=N0772009&s=dhs

alvast bedankt!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Die Dell Studio ziet er erg leuk uit en is meer dan voldoende voor je wensen. Zelf Photoshop ik -soms overigens- op een Intel T5200 en 2GB ram, wat meer dan voldoende is.

Over Dell ben ik altijd wel tevreden geweest overigens.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:46:
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik wil graag een nieuwe laptop aan gaan schaffen, waarop CS2 suite (photoshop, illustrator en indesign) kan draaien. Ik zoek me rot om er achter te komen waar dit apparaat aan zou moeten voldoen, ik ben niet ervaren in allerlei technische details.
Wat ik zou willen weten is onder andere het volgende:
- hoeveel is het minimale werkgeheugen (RAM ?)?
- hoe groot moet harddisk minimaal zijn (en hoe snel / rpm)?
- wat moet de snelheid van het systeem zijn ...GHz?
- moet er een video-kaart in en waaraan moet deze voldoen?
- moet er een grafische kaart in ?
- waar moet ik nog meer op letten...

Ik heb thuis een ADSL/netwerk internetverbinding, als ik die ook voor de laptop wil gebruiken, wat voor modem zou er dan in moeten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast enorm bedankt.
1 dringend advies: draai geen Vista. Dat helpt je snelheid bij gebruik van CS2 (pro) dusdanig om zeep, dat je terugverlangt naar je oude PC met XP, zoals ik nu... :')

Ik zit nu bijv. te wachten (Windows 2003 serveromgeving overigens) op het openen van een Indesignbestand vanaf de server om te archiveren (met package), dat duurt nu al 5 min, en het is een bestand van nog geen 4MB.

Nog uit de tijd dat ik online werkte.

Werk er a.u.b. alleen offline mee. Dat scheelt een hoop ellende.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 09-07-2008 16:33 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
vista gaat inderdaad gelijk vervangen worden door xp!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd.

Vragen over complete systemen zijn hier in Overige Hardware off-forum, en sowieso zijn "Hoe is dit systeem?"-vragen nergens op GoT de bedoeling. Een Tweaker zoekt zelf systematisch info en kiest dan zelf.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.