welk geheugen upgraden?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

• brambo1982
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-04 18:24
via CPU-z zie ik dat het geheugen DDR 512 mb

DRAM FREQUENCY 199.0 mhz
FSB:DRAM: FSB+33mhz

in combinatie met een ASUS A7V600-X met AMD SEMPRON 2800+

welk geheugen kan ik het beste kopen om hem te upgraden?
ik wil er of 512 bij doen of 1 gb reep.

hoor het graag

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:56
Dit kan je perfect op google vinden. Als je een beetje zoekt dan zie je dat je (als het DDR is) PC3200 hebt. Dan moet je deze dus ook kopen...

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Eigen inzet? Wat heb je zelf al gevonden? Dit is in ieder geval niet de bedoeling, wij zijn hier geen helpdesk waar je zo even je vraag kan neerplempen. Begin eens in de Pricewatch.

• brambo1982
Hoi Bitage, ik heb zelf de hele zolder omgegooid om de doos van het moederbord te vinden.
Verder weet ik nu dat ik DDR PC3200 nodig heb. Tot mijn verbazing nog duurder dan de nieuwe geheugen modules. Tot zover deze update, bedankt voor jullie oprechte hulp aan een beginner. Zijn we niet allemaal beginners geweest?

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16
Ik zou niet upgraten maar gelijk die samenstelling van de Godbak nemen.(bestbuy guide)
En anders als je iets meer geld uit geeft een upgrade packet kopen(mobo+pro+mem).

[ Voor 4% gewijzigd door Calamor op 09-07-2008 10:34 ]

• brambo1982
bedankt Calamor ik ga eens kijken wat het budget is!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Calamor schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:33:
Ik zou niet upgraten maar gelijk die samenstelling van de Godbak nemen.(bestbuy guide)
En anders als je iets meer geld uit geeft een upgrade packet kopen(mobo+pro+mem).
Als je daarmee begint zal het waarschijnlijk niet enkel bij mobo+cpu+mem blijven. Hedendaagse moederborden hebben maar 1 IDE aansluiting meer, dus tenzij je slechts 1 HDD en 1 optisch station hebt, of je HDDs (of optische stations) een S-ATA aansluiting hebben zul je ook hier een upgrade moeten uitvoeren, of drives "wegsmijten".
Met wat pech heeft de TS ook nog een AGP videokaart. Ook deze kan niet meer in hedendaagse mobo's gepluged worden, dus dat wordt dan ook overstappen naar PCI-e.
Voordat je aan je upgrade begint toch nog even alles goed bekijken ;)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

@mbsaerens: dat is zeker waar, waarschijnljik kan de TS dan alleen de huidige computerkast behouden + een hardeschijf + optisch station :P

In dat geval kan je dus beter meteen een compleet nieuwe pc kopen. Opzich heb je dan voor 400 euro wel een pc die ongetwijfeld een stuk beter presteert dan het huidige systeem. Maar het is wel een stuk duurder dan alleen een geheugenupgrade..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
mbsaerens schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:41:
[...]

Als je daarmee begint zal het waarschijnlijk niet enkel bij mobo+cpu+mem blijven. Hedendaagse moederborden hebben maar 1 IDE aansluiting meer, dus tenzij je slechts 1 HDD en 1 optisch station hebt, of je HDDs (of optische stations) een S-ATA aansluiting hebben zul je ook hier een upgrade moeten uitvoeren, of drives "wegsmijten".
Met wat pech heeft de TS ook nog een AGP videokaart. Ook deze kan niet meer in hedendaagse mobo's gepluged worden, dus dat wordt dan ook overstappen naar PCI-e.
Voordat je aan je upgrade begint toch nog even alles goed bekijken ;)
Wat betreft dat IDE, je kan voor een appel en een ei een PCI IDE controllertje kopen bij de dichtsbijzijnde PC-toko.

Verder zijn er nog weldeglijk mobo's met AGP aan boord die moderne CPU's ondersteunen. Kijk maar eens naar bordjes van ASRock (AM2 | S775)

[ Voor 9% gewijzigd door Bitage op 09-07-2008 12:23 . Reden: PW linkjes ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:22

AndereKoekoek

Ping! Pong?

upgrade je eigen geheugen eerst even (je weet wel,, die grijze massa)

Met andere woorden.. Pak eens wat reviews en gebruikerservaringen erbij zou ik zeggen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Allereerst zijn "wat moet ik kopen/upgraden?"-topics op GoT niet gewenst - van een Tweaker verwachten we dat hij zelf in staat is zich in te lezen en te kiezen.

Ten tweede staat in de FAQ van dit subforum duidelijk uitlegelgd hoe je kunt achterhalen welk geheugen werkt op je bord (daar is geen doos voor nodig, een werkende internetverbinding is wel een pre, maar die heb je zo te zien wel ;) ).

En tenslotte meld je niets over *waarom* je RAM wilt upgraden :o

Misschien een beter idee om eerst eens goed te kijken naar welke bottlenecks je nu tegenaan loopt en pas op basis daarvan te kijken wat de zinnigste upgrade zou zijn, of dat je met een andere PC beter uit bent.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.