Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalex
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik zit momenteel ook te kijken naar een LED Cinema Display voor mijn MacBook.

Maar als ik kijk op de website van Apple krijg ik licht het gevoel belazerd te worden.

In de NL-store kost de 24 inch EUR 849,00 terwijl hij in de US-store USD 899,00 kost. Met de huidige koers is dat in EUR 632,80.

Kortom de jongens aan de andere kant van het water krijgen een korting van 34%(!!!). Nu snap ik dat de 'law of one price' niet helemaal opgaat en dat koersen sterk fluctueren, maar dit vind ik wel erg extreem.

In de UK-store zijn ze GBP 635,00 wat een EUR prijs van 743,31. Dus ongeveer de helft van het verschil met de US-store.

Zijn er mogelijkheden in de US-store te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

breinonline

Are you afraid to be known?

Er zit nog geen BTW overheen in de US-store he... die verschilt namelijk per staat.

Importeren zou natuurlijk kunnen maar dan mag je invoerrechten betalen en kom je waarschijnlijk op hetzelfde bedrag zo niet duurder uit...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Je bedoeld dat die in NL 762 kost? Zie ook link

Als je hem ergens van een UK webshop weet te bestellen is die waarschijnlijk nog goedkoper. In ieder geval niet in de NL apple store bestellen. In de US bestellen zit je nog met belasting daar, invoerrechten en belasting hier. Dat is niet aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 17:50
Dat voordeel in de US Store is al gauw verdwenen, zie mijn onderstaande berekening.

De meeste staten in de US hebben een BTW-tarief van 6%, dus € 632,80 x 1,06 = € 670,77.
Bij invoer van je LED Cinema Display zul je 19% importbelasting moeten afdragen, dus € 670,77 x 1,19 = € 797,30.
De douane is tevens zo vriendelijk om bij elke invoer € 18 administratiekosten in rekening te brengen, dus € 797,30 + € 18 = € 815,30.

Zoals je kunt zien, bedraagt je voordeel geen € 216,20, maar slechts € 33,70. Je kunt de LED Cinema Display dan nog beter uit de UK halen of gewoon bij Komplett.nl (€ 755,00) bestellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Ik zat dit topic weer eens door te spitten en ook talloze andere forums, reviews en dergelijke. Ik heb namelijk besloten dat ik mijn iMac en Macbook Pro 15 glossy ( :X ;( ) de deur uit ga doen en een 17 matte ( :9 ) macbook pro er voor wil gaan kopen samen met een extern scherm.

De meeste mensen zouden dan voor een 24 led display gaan, vanwege het gemak, design etc. Maar ik heb me altijd geërgerd aan de superglossy schermen. Ziet er mooi uit, maar ik kan er echt niet mee werken. Op de iMac wil het nog, het bureau zo verplaatst dat het wil, maar op de MacBook Pro...? :+ En aangezien ik die toch al langer wou verkopen, gaat de iMac er ook gelijk uit, en in 1 keer goed! Wou eerst eigenlijk een Mac Pro halen, maar dat kon ik toch niet in mijn budget proppen. Wordt dus een MacBook Pro met extern scherm.

Aangezien ik dus geen Apple Led display wil, ben ik eens naar de alternatieven gaan loeren. De oude apple displays zijn gewoon te oud. Zou op zich nog wel gaan, maar 23 is te klein, minimaal 24 en 30 inch wordt te duur. Waar ik naar op zoek ben is een 24, 26 of 27 inch scherm, ips paneel, (liever geen pva paneel, en zeker geen TN paneel). Het budget ligt rond de 700 a 800 euro met een max van 1000.

Ik heb een paar opties gevonden, maar ik wil graag jullie mening hier over weten. Gaat vooral om beeldbewerking.

HP LP2475w - Ips scherm, 27 inch, design niet het allermooist maar zou wel voldoen.

NEC 2490WUXi - Heeft op dit moment mijn voorkeur, 24 inch, ips paneel, goede reviews, design 'voldoet' ( :+ ), prijs gaat ook nog wel.

NEC 2690WUXi - Valt eigenlijk buiten het budget, maar heeft eigenlijk meer mijn voorkeur dan vorig genoemde. Tja het budget...

LG W3000H - Hangt op het randje van het budget. Goed design, ips paneel, maar de reviews zijn niet altijd even goed...

DEll 2709W - PVA paneel, wel mooi design. Jammer dat dell alleen 30 panelen met ips heeft. Goed design. Voor hetzelfde geld haal je wel een 24 ips paneel...

Keuzes, keuzes. Ik vroeg me dus zo af wat jullie voorkeur zou hebben en of er nog meer panelen zijn die ik zo vergeten ben.
Pagina: 1 2 Laatste