Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 00:32
Ik ben nog steeds op zoek naar een ander scherm voor m'n Mac Pro. Waar ik graag mee speel zijn Motion en Final Cut Pro. Beide applicaties die wel wat schermruimte kunnen gebruiken. Soms speel ik een snel spelletje en dat moet gewoon goed lopen, dus input lag wil ik niet. Nou kom ik er alleen echt niet uit welk scherm ik er aan moet knopen. Ik heb echt heel veel reviews van verschillende Eizo's (vooral op prad.de) en de cinema displays gelezen. Mijn conclusie : het perfecte scherm bestaat niet. Ik zie hier op GoT zoveel cinema displays voorbijkomen, maar niet veel klachten over die dingen. Wat ik begrepen heb van al die reviews:

ACD 20" - weinig klachten over gelezen, wel dat er soms donkere verticale strepen op komen.
ACD 23" - die wordt na een jaartje roze waar het wit moet zijn en brandt enorm snel in, lichte vensters blijven lang zichtbaar in bv een foto
ACD 30" - te duur voor mij :)
Eizo S2031W (20") - bijna geen reviews over te vinden. Ik kan hem helaas nergens in het echt zien, wat toch wel een vereiste is voor ik hem koop.
Eizo S2231W (22") - het merendeel van dit type heeft een rode gloed aan de linkerkant van het scherm en een blauwe gloed aan de rechterkant (ze noemen het al rainbow white), onacceptabel mijns inziens
Eizo S2431W (24") - die is bijna helemaal perfect, maar die heeft weer een input lag die sommigen al zien als ze de muis over de desktop slepen

Ik wil perse geen TN scherm, de Dells vind ik absoluut niet mooi met hun grijze randen aan de boven- en onderkant.

Voor de cinema displays gebruikers, hoe is jullie ervaring nou met die dingen. Als ik de forums lees komen bovenstaande klachten nogal eens naar voren, maar hier op GoT lees ik er niet zo veel over.
Went het kijken naar die schermen ivm die toplaag, die niet helemaal glad is? Als ik in de winkel naar een cinema display kijk en ik zit er iets te dicht op krijg ik echt van die rare kriebels/strepen voor m'n ogen te zien door die rare coating. De 22 en 24" Eizo schijnen dit ook te hebben, de 20" weet ik niet.

Graag jullie ervaringen, ik kom er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ga ik even met een alternatief komen: pricewatch: LG L245WP-BN :) Komt voor zover ik snel zie positief uit reviews. Enigste wat ik niet snap is:
Dancing_Animal schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:15:
de Dells vind ik absoluut niet mooi met hun grijze randen aan de boven- en onderkant.
Een Dell lijkt voor zover ik zie heel veel op een Eizo? Die LG lijkt ook op beide, ik vind ze iig er wel strak uit zien, gewoon een dunne rand om je scherm, meer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 07:41

ratz

Gadgetgeek

Hier al ruim 3 jaar (mei 2005) een 20" ACD zonder problemen. Het beeld kijkt perfect weg. Ik gebruik hem vooral voor fotobewerking; de kleurweergave is wat mij betreft goed (na hardware-calibratie met i1Display2), zeker in vergelijking met een "doorsnee" monitor. Die matte toplaag werkt juist erg rustgevend, als je tegen een witte achtergrond kijkt zie je de structuur van de toplaag (imo niet storend) maar bij een gekleurde of donkere achtergrond zie je het niet. En het rare is... ik mis soms die toplaag structuur als ik op andere beeldschermen werk: Ik ben er inmiddels zo aan gewend en het geeft zo'n heerlijk mat effect. Nooit problemen gehad met striping of andere zaken.
Ik zou zo weer een ACD nemen, ondanks dat ze wat duurder zijn. Alhoewel sommige monitoren wat praktischere features hebben, is het design bovendien imho ongeevenaard door andere merken.

[ Voor 23% gewijzigd door ratz op 09-07-2008 01:56 . Reden: opmerking toegevoegd over toplaag ]

Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 21:31
Het design is natuurlijk schitterend, maar ik verbaas me een beetje dat Apple al een tijd niet meer met een update voor de ADC's is gekomen. Er is in de tft wereld toch genoeg ontwikkeling? Op zich zijn de monitoren nog steeds prima, maar vergeleken met prijs en snelheid van concurrenten (vooral Dell) zou ik toch eerder voor een ander merk gaan...
Ik verwacht elke keer dat er ook een update van de schermen verkondigd word. Met bv ook iSight ingebouwd, ent als in de MacBooks.
Maar goed, als het design het je waard is, de verdere specs zijn zeker niet slecht en de kwaliteit is vaak toch prima in orde natuurlijk bij Apple!

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 17:50
Savantas schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:43:
maar ik verbaas me een beetje dat Apple al een tijd niet meer met een update voor de ADC's is gekomen. ... Ik verwacht elke keer dat er ook een update van de schermen verkondigd word. Met bv ook iSight ingebouwd, ent als in de MacBooks.
Ik loop ook al tijden op een goede update van de ACD's te wachten. Een iSight zoals in de MacBook Pro (dus zonder dat irritante groene lampje zoals in de iMac en de MacBook) zie ik wel zitten en daarnaast nog een HDMI-poort voor de 23" en 30" (beide herbergen immers een HD-resolutie in zich) en wellicht nog ingebouwde speakers (als ze in de dunne iMac passen, passen ze ook in een ACD).

Naar mijn mening kan ik dan ook alleen design als doorslaggevende factor beschouwen als je ze vergelijkt met andere schermen.

[ Voor 8% gewijzigd door iRaptor op 08-07-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

iRaptor schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:27:
[...]

Een iSight zoals in de MacBook Pro (dus zonder dat irritante groene lampje zoals in de iMac en de MacBook)
De MBP heeft ook een groen lampje als ie aanstaat, alleen zie je die niet als ie uitstaat. Geen idee hoe dat gedaan is maar erg strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179521

Tom schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:39:
[...]

De MBP heeft ook een groen lampje als ie aanstaat, alleen zie je die niet als ie uitstaat. Geen idee hoe dat gedaan is maar erg strak :)
Volgens mij is het metaal flinterdun op de plek waar dat ledje zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 179521 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:58:
[...]

Volgens mij is het metaal flinterdun op de plek waar dat ledje zit...
Ook flinterdun metaal schijnt zelden door. Dit is gedaan met hele kleine gaatjes.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
Ik heb een ACD 23" en kan inderdaad bevestigen dat soms lichte vensters blijven staan. Lang is het niet en keer met een ander venster er overheen slepen en het is weg. Vaak komt het trouwens ook niet voor. Ik heb het nu in 2 jaar (??) 10 keer gezien gok ik. Vreemd blijft het wel natuurlijk ;)

Ik heb hem gekocht toen ie nog 1500 euro kostte (slik). Denk eerlijk gezegd niet dat ik hem nu nog zou kopen. Het design is simpel en daardoor tijdloos maar als ik bv het zwart vergelijk met mijn (plasma) tv is het wel een beetje bedroevend. Denk dat het onderhand ook wel wat dunner kan (de imac is zelfs dunner nu) de losse adapter is ook niet meer nodig en inderdaad een HDMI aansluiting samen met HDCP zou ook niet miststaan.

Dat gezegd. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Zeker als ik sommige andere lcd schermen zie. Maar ondertussen is er dus ook beter voor minder geld te krijgen. Alleen vloekt het design zo vaak met al het andere apple spul wat je hebt staan hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik ben ook nog steeds erg tevreden over mijn 23" ACD. Maar ik ben het eens met lowfi: op dit moment zou mijn keus anders zijn om reden van prijs/feature verhouding.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
En hoe kijken jullie nu, letterlijk, tegen het 'gestructureerde' oppervlak aan. Als ik in de winkel een cinema display zie en er is een egale achtergrond, of de finder (kolommen, lijst - of symbolenweergave, dus niet coverflow) en ik ga er een beetje naar toe dan valt de structuur mij zo op, als ik er nog iets dichter naar toe ga krijg ik zelfs rare strepen enzo voor m'n ogen. De ene persoon moet er echt tegenaan gaan zitten wil hij het zien, ik zie het iets eerder. Ik betrap mezelf er nogal eens op dicht op het scherm te zitten (geen zin altijd m'n lenzen in te doen he) en die lettertjes / icoontjes op die schermen zijn nogal eens klein.

@LG : ik zal de reviews er eens over lezen, maar ik een tijdje terug veel reviews gelezen over de, ik dacht, 245 WFP en daar was nogal eens wat mee en er werd nogal over LG geklaagd dat ze gerefurbishde produkten terugstuurden als vervanging, die vaak ook nog gebruikssporen bevatten, zoals vingervlekken op de schermen. Dat gaf mij niet zo'n vertrouwen in LG, ondanks dat het scherm misschien wel goed zou kunnen zijn.

@Dell : de grijze randen aan de boven- en de onderkant van het scherm, je ziet het op de foto's niet altijd, vind ik niet mooi. Gevalletje smaak.

Ik heb nog wat zitten doorredeneren vandaag en dacht dat de 20" cinema wel goed zou zijn. Echter, als ik kijk wat ik nu doe, dan zit ik op 2 15" schermen tegelijk te werken. Op allebei de schermen staat een internetpagina open. Als ik in dit topic bv de link naar de LG zie staan, dan open ik op het andere scherm die link en houd zo de dingen lekker naast elkaar. Als ik 1 20" cinema zou nemen gaat dat niet eens passen, tenzij ik er een 15" naasthoudt. Ik ben een beetje bang voor de issues van de 23". Je leest ook heel vaak dat dat ding na een tijdje gaat verkleuren. Wit wordt dan roze, hebben jullie daar geen last van en hoe lang hebben jullie het scherm al? Lowfi 2 jaar dus, en breinonline, hoe lang heb jij 'm al?
De inputs die de ACD's niet hebben vind ik niet zo erg, ik ga er toch niets anders op aansluiten.
Ervaren jullie op de 23" nog ghosting of input lag?
De Eizo S2431, die ik ook zeker interessant vind, neem ik niet vanwege z'n input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 19:29

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb hier een Dell 2707WFP staan die een totaal ander design heeft :) Ik vind hem erg stijlvol -bijna net zo mooi als mijn 20" ACD- en het scherm bevalt me erg goed. Als ik de beeldkwaliteit vergelijk met het 23" Cinema Display dat mijn vader onlangs heeft aangeschaft (we hebben beide dezelfde MBP) dan hoeft de een niet onder te doen voor de ander (afgezien van het feit dat de Dell 3" groter is :P )

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb zelf net de LaCie 324 besteld omdat dit scherm qua kleurechtheid, grootte en design toch wel het beste voor mij een goede prijs had. De Apple schermen zijn mooi qua design maar zijn stiekem toch niet zo kleurecht als Apple je wilt doen geloven en de Eizo schermen zijn snel een stuk duurder (wel nog een tikkie beter als ik iedereen moet geloven). Ander bijkomend voordeel is, is dat dit scherm ook nog twee hdmi ingangen heeft wat misschien fijn is als je later een ander scherm neemt voor je Mac Pro en deze nog kan gebruiken als full hd tv in de slaapkamer ofzo. :)

ps: Ik gebruik ook voornamelijk Motion e.d. voor mijn beroep en dit scherm is dan als aanvulling op mijn MacBook Pro.

[ Voor 8% gewijzigd door Sage op 09-07-2008 12:32 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Prijs valt me nog mee voor een LaCie. Omdat ik af en toe een spelletje speel (vnl. snelle spelletjes) wil ik toch weten, ik weet dat het meer een fotoscherm is, hoe snel het apparaat is. Ondervind je input lag (muis komt achter je beweging aan)?

De Eizo S2431W is voor mij inmiddels afgevallen aangezien ik toch nog wat reviews tegenkwam waaruit bleek dat het ding toch last van input lag heeft.

Ik zit nu weer te twijfelen tussen de 20" en de 23" cinema display. Lees ik MacRumors, dan zie ik bij die 23" zoveel klachten over een soort van inbranden (zoals hierboven al stond) en verkleuringen. Daar durf ik me dan bijna niet aan te wagen.

Ik krijg bij de 20" alleen het idee dat ik er toch nog een van me oude 15"'s naast moet houden ofzo omdat ie misschien toch te klein is. En 2x20" nemen is ook weer zoiets. Hm... twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Eizo S2431W (24") - die is bijna helemaal perfect, maar die heeft weer een input lag die sommigen al zien als ze de muis over de desktop slepen

Helaas nog niet binnen maar ik heb toch voor dit scherm gekozen. Op basis van wat ik heb gelezen zeer goed (zoniet beter dan een ACD), voor een prijs lager dan een ACD.

Wat input lag betreft, dat heeft ondanks dat ik wel eens spelletje doe, maakt me dat niet zoveel uit, zolang het maar niet onwerkbaar is. Ik lees iets op het interweb over 2 frames lag. Ik game niet on-line dus dat zal wel.

Natuurlijk ben ik wel benieuwd wat de bron is van de lag: prad.de?

[ Voor 22% gewijzigd door Q op 09-07-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

ACD 23" - die wordt na een jaartje roze waar het wit moet zijn en brandt enorm snel in, lichte vensters blijven lang zichtbaar in bv een foto

Ik heb dit wel eens een paar maal op internet gelezen en ben er van overtuigd dat dit gewoon het zoveelste gepapegaai is. Heb zelf nu sinds september 2006 een 23" ACD (laatste model/upgrade zover ik weet) en niks geen roze en ook geen retentie van lichte vensters.

Qua prijs/prestatie zijn de ACD's zeker niet de beste aankopen. Instellingen moeten allemaal softwarematig en er zijn schermen met meer opties, zeker qua aansluitingen, maar ik ben nog steeds extreem tevreden (en ik ben best een pietlut op dit vlak). En het is natuurlijk gewoon het scherm wat qua looks het beste bij een Mac Pro past.

Kortom, als de looks niet zo van belang zijn zou je beter een ander scherm kunnen kopen. Tellen de looks wel flink mee dan doe je imo zeker geen slechte aankoop met de 23" ACD.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Q schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:34:
[...]
Natuurlijk ben ik wel benieuwd wat de bron is van de lag: prad.de?
Daar stond er inderdaad ook iets over, maar hier ook. Bv bij de post van kranwasser op 30 mei 2008, 9.48 : Stukje Duits
Ein Bekannter hat sich letzte Woche auch eines von den Messegeräten bestellt und im Gegensatz zu mir ist ihm der Input Lag schon auf dem Desktop aufgefallen. Ganz extrem war es bei ihm bei Counterstrike und Unreal Tournament 3 (schon im Menu). Auch hier verstärkt aktiviertes Vsync den Effekt immens.
En ook gebruiker OLK, ook 30 mei, 18:19 : bei manchen spielen ist die maus einfach schwammig

Ik had mijn vraag over de ACD ook op MacRumors neergezet en daar zijn gelukkig ook meer mensen die geen last hebben van de verschijnselen waarvan ik dacht dat ze zo'n beetje standaard bij de 23" ACD horen. Ik twijfel alleen toch nog een beetje tussen de 20", eventueel later een 2e als hij goed bevalt, en de 23".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

Mijn mening: beter 1 groot scherm dan 2 kleine schermen. Heb je veel meer aan. Meer geld in 1x uitgeven, maar ik zie het als een investering.

Op mijn werk heb ik 2x 17" maar ik zou het zo omruilen voor 1x 23 of 24".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Q schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:48:
Mijn mening: beter 1 groot scherm dan 2 kleine schermen. Heb je veel meer aan. Meer geld in 1x uitgeven, maar ik zie het als een investering.

Op mijn werk heb ik 2x 17" maar ik zou het zo omruilen voor 1x 23 of 24".
hangt ook af van wat je doet. Op mijn werk heb ik veel beheerdingen en dan zijn 2 schermen een stuk fijner dan 1 groot scherm (dingen fullscreen naast elkaar zetten tegen fullscreen op eigen scherm).

Voor foto's ed. te doen vind ik een zo groot mogelijk scherm dan weer prettiger ^^

Wil de topicstarter btw geen TN-scherm vanwege de looks van die Dell of vanwege het TN-panel ?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

Ik heb mijn 24" Eizo binnen en ik ben zelf erg tevreden over dit scherm. Ik kan er niets anders van maken.

Input lag: http://tft.vanity.dk/inputlag.html

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/img/eizo-S2431W-input-lag.jpg

Lijkt me wel acceptabel, behalve voor de die-hard gamer.

[ Voor 11% gewijzigd door Q op 15-07-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:10:
@LG : ik zal de reviews er eens over lezen, maar ik een tijdje terug veel reviews gelezen over de, ik dacht, 245 WFP en daar was nogal eens wat mee en er werd nogal over LG geklaagd dat ze gerefurbishde produkten terugstuurden als vervanging, die vaak ook nog gebruikssporen bevatten, zoals vingervlekken op de schermen. Dat gaf mij niet zo'n vertrouwen in LG, ondanks dat het scherm misschien wel goed zou kunnen zijn.

@Dell : de grijze randen aan de boven- en de onderkant van het scherm, je ziet het op de foto's niet altijd, vind ik niet mooi. Gevalletje smaak.
Dell flikt exact hetzelfde kunstje kan ik je uit ervaring vertellen... Dat je geen nieuw scherm krijgt bij een garantiegeval kan ik me goed voorstellen (hoewel ik nieuw inleverde, dan verwacht ik nieuw terug), maar dat ze bekraste monitoren met zelfs koffievlekken uit durven te leveren.... Dat is gelijk de reden dat ik Dell niet heel serieus meer overweeg.

Zelf sta ik ook voor de keuze om een goede monitor aan te schaffen. De shortlist:
  • Nec 2690 (26" wide gamut, met Colorcomp wat een homogener beeld oplevert)
  • Lacie 324 (24" wide gamut)
  • Samsung 245T (24" wide gamut)
De Apple displays heb ik van de lijst gehaald vanwege de prijsstelling en het feit dat ze toch wel behoorlijk op leeftijd zijn :)

@Q welke Eizo heb je gekocht als ik vragen mag?
Sage schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:31:
Ik heb zelf net de LaCie 324 besteld omdat dit scherm qua kleurechtheid, grootte en design toch wel het beste voor mij een goede prijs had. De Apple schermen zijn mooi qua design maar zijn stiekem toch niet zo kleurecht als Apple je wilt doen geloven en de Eizo schermen zijn snel een stuk duurder (wel nog een tikkie beter als ik iedereen moet geloven). Ander bijkomend voordeel is, is dat dit scherm ook nog twee hdmi ingangen heeft wat misschien fijn is als je later een ander scherm neemt voor je Mac Pro en deze nog kan gebruiken als full hd tv in de slaapkamer ofzo. :)
Held, eindelijk iemand met dit scherm! Hoe bevalt het? Heb je negatieve punten gevonden? Zou je misschien wat foto's van het scherm kunnen plaatsen, ik ben benieuwd hoe homogeen het panel is :) Ik kan maar weinig reviews vinden, vandaar :)

[ Voor 24% gewijzigd door neographikal op 16-07-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Q schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:57:
Ik heb mijn 24" Eizo binnen en ik ben zelf erg tevreden over dit scherm. Ik kan er niets anders van maken.

Input lag: http://tft.vanity.dk/inputlag.html

[afbeelding]

Lijkt me wel acceptabel, behalve voor de die-hard gamer.
Dank voor je review Q. Het scherm waar jij jouw nieuwe scherm mee vergelijkt is neem ik aan wel een CRT? Anders zou de eventuele input lag van je oude TFT er nog eens bij opgeteld moeten worden. Heb je trouwens ook ergens het scherm in het echt kunnen bewonderen voordat je het kocht? Ik wil het scherm wel eens ergens zien, ook omdat mijn voorkeur uitgaat naar de grijze (het meeste op mijn buro is hier wit/grijs en die kast van de Eizo schijnt echt grijs te zijn en niet het oude beige dat we van 'vroeger' kennen). Zo te zien heb je dus geen last van input lag als je met je muiscursor over het scherm beweegt, dat vind ik dan wel weer een meevaller (uitgaande van die persoon op prad die het wel had). Bij welke zaak heb je hem trouwens besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

Dancing_Animal schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:45:
[...]

Dank voor je review Q. Het scherm waar jij jouw nieuwe scherm mee vergelijkt is neem ik aan wel een CRT? Anders zou de eventuele input lag van je oude TFT er nog eens bij opgeteld moeten worden.
Dan moet je de inputlag van het Macbook scherm er nog bij rekenen. Ik weet niet hoe groot die is. Volgens mij heeft de macbook een tn paneel en ik meen dat die meestal wel vlot zijn.
Heb je trouwens ook ergens het scherm in het echt kunnen bewonderen voordat je het kocht? Ik wil het scherm wel eens ergens zien, ook omdat mijn voorkeur uitgaat naar de grijze (het meeste op mijn buro is hier wit/grijs en die kast van de Eizo schijnt echt grijs te zijn en niet het oude beige dat we van 'vroeger' kennen).
Nee, ik heb het scherm niet in het echt ergens bekeken. Ik zou ook eigenlijk niet eens weten waar ik dat kan doen zonder half nederland door te moeten reizen. Het is puur gebaseerd op info afkomstig van het internet.

Ik heb de gok genomen op basis van de informatie die ik vond en een beetje op de naam van Eizo.

De monitor die ik heb is zwart dus ik kan niets over de grijze/beige/witte variant zeggen.
Zo te zien heb je dus geen last van input lag als je met je muiscursor over het scherm beweegt, dat vind ik dan wel weer een meevaller (uitgaande van die persoon op prad die het wel had).
Hier wil ik toch even een pas op de plaats nemen. Ik zie qua input lag geen verschil met mijn Macbook of de 1e generatie 20" imac die hier staat. Maar ik ben jou niet.

Mijn persoonlijke indruk is dat het hele input lag verhaal geen probleem is, maar als je veel on-line gamed dan kan het scherm misschien toch geen goede keuze zijn.
Bij welke zaak heb je hem trouwens besteld?
Disc Planet, zie ook mijn shopreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

neographikal schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:20:

Flexscan S2431W.

Edit: een mooie feature van deze monitor is het feit dat hij de brightness aanpast aan de hand van het omgevingslicht. Als het donkerder wordt past hij dus de brightness aan naar beneden. Wordt het lichter gaat de brightness omhoog.

[ Voor 39% gewijzigd door Q op 19-07-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Laatst online: 11:16
...
Eizo S2231W (22") - het merendeel van dit type heeft een rode gloed aan de linkerkant van het scherm en een blauwe gloed aan de rechterkant (ze noemen het al rainbow white), onacceptabel mijns inziens
...
Ik heb dit scherm nu een paar maanden en heb nergens last van; ik ben er erg tevreden over. Bij het lezen van reviews heb ik wat je beschrijft nog nooit gelezen. Zie ook mijn productreview: http://tweakers.net/produ...-flexscan-s2231wh-bk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Muthas schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:25:
Ga ik even met een alternatief komen: pricewatch: LG L245WP-BN :) Komt voor zover ik snel zie positief uit reviews. Enigste wat ik niet snap is:
[...]

Een Dell lijkt voor zover ik zie heel veel op een Eizo? Die LG lijkt ook op beide, ik vind ze iig er wel strak uit zien, gewoon een dunne rand om je scherm, meer niet :)
Ik heb zelfde L245WP, let wel op het exacte typenummer en niet alleen de L245, er is een TN versie, de WP is de P-MVA versie ;)

Draait verder als een zonnetje hier, fantastische kijkhoek, mooie kleuren, en de responsetijd heb ik geen last van gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik ben ook op zoek naar een Cinema Display (17" TFT is zo rot als koek.) maar ik wil 'm dus graag via Ebay.com kopen, dat scheelt 'n hoop. maar hoe zit 't bij beeldschermen met invoerrechten, btw enzo? De douane site vind ik een beetje onduidelijk.

't Wordt een 20" ACD of een 24" samsung, maar ik vind die ACD nu eenmaal zo mooi :+. (Of dan misschien een tweedehands 23" ACD uit US.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
NickvdB schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:37:
maar hoe zit 't bij beeldschermen met invoerrechten, btw enzo? De douane site vind ik een beetje onduidelijk.
Waarschijnlijk zit het bij het importeren van een beeldscherm qua invoerrechten precies hetzelfde als bij het importeren van een PS3, dus géén invoerrechten. Ik heb vorige week namelijk een PS3 uit de VS geïmporteerd en ik hoefde alleen 19% BTW + € 16,75 administratiekosten te dokken. Ook aan de telefoon (je kan voor alle zekerheid nog de BelastingTelefoon Douane, 0800 - 0143, bellen) werd me verteld dat invoerrechten op dit soort apparatuur niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Terugkomend op de input lag, die hebben de ACD's toch helemaal niet? Ik heb er in ieder geval nergens iets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

Q schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:27:
[...]

Flexscan S2431W.

Edit: een mooie feature van deze monitor is het feit dat hij de brightness aanpast aan de hand van het omgevingslicht. Als het donkerder wordt past hij dus de brightness aan naar beneden. Wordt het lichter gaat de brightness omhoog.
Ik heb ook een kleine productreview geplaatst van dit scherm in de productreview van tweakers. Misschien dat iemand er nog wat aan heeft.

productreview: Eizo Flexscan S2431W-BK review door Q

[ Voor 10% gewijzigd door Q op 19-07-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Mooie uitgebreide review Q.
Ik twijfel nog even lekker verder tussen de ACD 23" en de Eizo S2431W.

Over de Eizo
Wat ik prettig vind aan 24" is dat het net iets lekkerder te lezen en te zien is allemaal dan op 23". Wat me echt niet lekker zit is toch die input lag waar sommigen het over hebben. Als ik race/schiet wil ik zien wat er op dat moment gebeurt en niet wat er heel kort daarvoor gebeurd is.
Prijs is iets gunstiger dan de 23" ACD.

Over de 23" ACD
Iets kleiner met hetzelfde aantal puntjes als de 24" Eizo, dus alles is net ietsje kleiner. Ik weet niet of ik de vergelijking helemaal door kan trekken, maar ik vind een 17" TFT (0.264 mm voor een pixel) dus niet lekker kijken en een 19" TFT (0.294 mm) wel.
Bij een 23" is dat 0.258 mm dat is dus nog kleiner dan bij een 17" TFT, bij de 24" 0.270 mm.
Wat bij dit scherm dus nog weleens voorkomt is het verkleuren en het ghosting effect.

Ik weet dat de bovenstaande negatieve dingen die ik genoemd heb niet altijd merkbaar zijn, zoals jullie ook zeiden, maar ik blijf er toch steeds aan denken, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

Thanx! Het is toch even een investering dus ik snap het dilemma.

Uiteindelijk zit er maar 1 ding voor je op: een scherm testen of anders geen risico nemen en een ander (kleiner?) scherm zoeken met een acceptabele lag.

Persoonlijk denk ik dat het een issue is dat vooral op papier speelt maar in de praktijk niet merkbaar is of alleen voor de die-hard online gamer. Volgens mij hebben we het over enkele honderdsten seconden.

Wat dot-pitch betreft: hoe kleiner hoe scherper het scherm wordt ervaren, de iPhone heeft bijv een relatief kleine dotpich, dus een hoge dpi. Aan de andere kant kan dat ook wat vermoeiender kijken bij langdurig gebruik, alhoewel dat bij het cinema display niet echt een issue zal zijn denk ik. Ghosting lijkt me nog veel vervelender dan de input lag omdat je daar veel meer van merkt.

Het cinema display viel voor mij ook af vanwege het feit dat er maar 1 aansluiting op zit voor een computer. De eizo heeft ook nog een vga-aansluiting, waar ik de mini en een pc op heb aangesloten met een kvm switch.

Voor de prijs van een ACD koop je de eizo + een wat eenvoudiger maar sneller scherm voor de games....

[ Voor 22% gewijzigd door Q op 19-07-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb hier 2 23" ACD's staan, en heb nog geen klachten gehad m.b.t. de verkleuring en ghosting waar je het over hebt.
De schermen staan naast elkaar dus dat zou wel moeten opvallen als het voorkomt.

De ACD's zijn wel stevig geprijst maar het zijn zeker goede schermen. Ze kijken erg fijn (kijk er zo'n 12 uur per dag naar), goede kijkhoek en de kleuren zien er uit zoals het hoort.

Ik heb wel 2 nadelen ondervonden:
- Niet in hoogte verstelbaar, de poot is vrij laag
- De aan/uit knop zit rechts van elkaar. Omdat ik de schermen naast elkaar heb staan moet het linker scherm verschoven worden om die uit te doen

Deze nadelen (voor mij) hebben geen invloed op de beeldkwaliteit, dus speelde ook geen rol bij de aanschaf ervan. Wellicht iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
blackjack21 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:36:
- De aan/uit knop zit rechts van elkaar. Omdat ik de schermen naast elkaar heb staan moet het linker scherm verschoven worden om die uit te doen
Tip: gebruik een stekkerblok met schakelaar en gooi daar je computer, monitoren en randapparatuur op. Kun je alles in 1x uitzetten, lekker makkelijk en het scheelt je een pak stroom (standbyverbruik van al die spullen bij elkaar is meestal niet grappig) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
neographikal schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:20:
[...]

Dell flikt exact hetzelfde kunstje kan ik je uit ervaring vertellen... Dat je geen nieuw scherm krijgt bij een garantiegeval kan ik me goed voorstellen (hoewel ik nieuw inleverde, dan verwacht ik nieuw terug), maar dat ze bekraste monitoren met zelfs koffievlekken uit durven te leveren.... Dat is gelijk de reden dat ik Dell niet heel serieus meer overweeg.

Zelf sta ik ook voor de keuze om een goede monitor aan te schaffen. De shortlist:
  • Nec 2690 (26" wide gamut, met Colorcomp wat een homogener beeld oplevert)
  • Lacie 324 (24" wide gamut)
  • Samsung 245T (24" wide gamut)
De Apple displays heb ik van de lijst gehaald vanwege de prijsstelling en het feit dat ze toch wel behoorlijk op leeftijd zijn :)

[...]

Held, eindelijk iemand met dit scherm! Hoe bevalt het? Heb je negatieve punten gevonden? Zou je misschien wat foto's van het scherm kunnen plaatsen, ik ben benieuwd hoe homogeen het panel is :) Ik kan maar weinig reviews vinden, vandaar :)
Beetje late reactie, sorry, maar het scherm is dan ook nog niet binnen. Ik heb vrijdag pas het mailtje gekregen dat het scherm bij de winkel verstuurd is. Morgen (hoop ik) staat 'ie bij de portier op kantoor. Ben net klaar met een groot project dus heb relatief weinig te doen (behalve de leuke factuurtjes sturen hehe), review komt er maandag aan! :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vet, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
En inderdaad vandaag binnen gekomen! Na een dagje er mee gespeeld te hebben moet ik zeggen dat of mijn MacBook Pro scherm erg kut is (grote kans) of dat het LaCie scherm te verzadigde kleuren heeft (minder grote kans). Wat ik wel zeker weet is dat ik het veel en veel lekkerder vind om naar het LaCie scherm te kijken dan naar die van mn lappie. Het is allemaal een stuk rustiger voor de ogen in ieder geval. Na het vergelijken van de schermen met een mooie kleuren foto (link) moet ik toch zeggen dat de MacBook Pro een stuk fletser is, wat natuurlijk zeker te verwachten is aangezien het een notebookscherm is. Het lijkt wel of er een grijze waas over ligt bij de laptop, zoiets.
Verder is dit scherm voor mij behoorlijk groot. Hij staat nu tussen mijn Powerbook en MacBook Pro in en het is echt even wennen kwa grote moet ik zeggen, het is wel echt een joekel van een scherm. Ik ben geen kleuren expert dus op dat vlak moet je niet teveel van me verwachten maar verder ben ik meer dan dik tevreden over dit scherm, zeker aangezien de prijs voor een LaCie scherm zeer scherp is! Mocht je nog vragen hebben, laat 't even weten!

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
't is een wide gamut scherm, waardoor kleuren verzadigder lijken dan ze werkelijk zijn. Koppel even het juiste monitorprofiel aan de monitor en installeer Firefox 3. Zet daarna in about:config het kleurenmangement aan (zoek even op color) en restart hem. Open daarna de IB-groep site in Safari en zet FF3 naast Safari met dezelfde site. FF3 doet het zoals het hoort en Safari doet het zoals de rest van de applicaties het grotendeels doet (Safari is slechts gedeeltelijk colormanaged, het meeste wordt niet gecolormanaged )

Je zult ermee moeten leven dat in niet gecolormanagte applicaties het kleurenmanagement niet werkt en dat daardoor de kleuren verzadigder zijn dan normaal :)

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 21-07-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Muthas schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:25:
[...]

Ik heb nog eens in de Apple winkels gekeken naar de ACD's, maar ik blijf de coating toch hnderlijk vinden. De Eizo, waarvan de ene wel zegt input lag te merken en de ander niet valt voor mij om die reden af.
De LG die jij noemt is wel interessant en ook niet zo heel erg duur, maar wel met een goed scherm. Ik denk dat ik die bij Misco (550 euro) ga bestellen. De gewone winkels hebben het apparaat helaas niet staan.
Dutch_Razor schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:39:
[...]

Ik heb zelfde L245WP, let wel op het exacte typenummer en niet alleen de L245, er is een TN versie, de WP is de P-MVA versie ;)

Draait verder als een zonnetje hier, fantastische kijkhoek, mooie kleuren, en de responsetijd heb ik geen last van gehad :D
Waar besteld en voor wat voor prijs? Hoe ziet het schermoppervlak er bij egaal wit uit? Mooi egaal wit of een beetje 'stoffig'? Hm... nou lees ik weer op prad dat er mensen zijn die het apparaat horen als ze aan de helderheid zitten....

[ Voor 25% gewijzigd door Dancing_Animal op 05-08-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man_in_a_shed
  • Laatst online: 24-02 11:43

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Ik wil gaerne even aanhaken in deze discussie. Ik ben ook op zoek naar een 24 incher met goede kleurweergave, en zit ondanks de prijs ook te kijken naar de Eizo. Wat me bij de LG toch wel tegenvalt, is dat hij geen DVI heeft (al is dat volgens mij via de HDMI met een verloopje nog wel te fixen?).

Is het ook zo dat de Eizo hetzelfde paneel gebruikt als de al veel besproken Dell 24" en de Samsung 245T? Bij zowel de Dell als de 245t van Samsung las ik berichten dat het linker deel van dit paneel nog wel eens wat lichter zou zijn dan de rest van het scherm. Bij de Eizo las ik juist dat het zo prachtig egaal belicht is. Is dit te danken aan de betere bouwkwaliteit van Eizo? Op macrumors heb ik overigens al vaak horen speculeren dat er nu eindelijk een update/prijsverlaging voor de Apple Cinema Displays aan zit te komen, maar ja... geruchten en Apple zijn zo ongeveer schering en inslag op al hun produkten.

[ Voor 17% gewijzigd door Man_in_a_shed op 15-08-2008 13:59 ]

What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Tom schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:39:
[...]

Het lampje van de iMac zie je ook niet als de iSight uitstaat, zit ook 'verstopt' zegmaar ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Ik heb de Eizo S2031W, gekocht bij Disc-Planet.nl

Ik ben erg tevreden over het scherm. Ik zal een aantal plus- en minpunten voor je op een rijtje zetten.

Pluspunten:
- super kleurdiepte
- absoluut geen ghosting merkbaar (ik kom van CRT)
- 1:1 pixel-mapping (wel scaling in drivers uitschakelen)
- lichtsensor
- ik kan geen input-lag bemerken

Minpunten:
- kijkhoek zeer matig vergeleken met CRT, wel zeer goed vergeleken met andere LCD's)
- zwart = donkergrijs, maar als je de reviews moet geloven is het een stuk donkerder dan andere LCD's, en ik moet je zeggen dat zwart er wel heel zwart uitziet in een normaal verlichte kamer
- de knoppen zijn lastig, allemaal even groot en heel klein, maar dit is niet zo een groot punt
- mijn muis (Razer Deathadder 1000Hz) loopt niet vloeiend, heeft hoogstwaarschijnlijk met de refresh-rate (max 60hz op native) te maken. Maar dit is mijn eerste TFT, dus kan het niet met zekerheid zeggen.
-rechterhelft is wat donkerder dan de linkerhelft, zichtbaar bij donkere/zwarte vlakken.

Wat je wel merkt bij grotere vlakken van 1 kleur, is het volgende:
"Das S-PVA Panel von Samsung zeigt zwar einen minimalen Kristalleffekt, was aber alle derzeit am Markt angebotenen S-PVA Panel betrifft und somit eine Produkteigenschaft darstellt."

De review van de S2231W: http://prad.de/new/monitore/test/2008/test-eizo-s2231w.html

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 170345 op 15-08-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Vielen dank voor de reactie. Ik zal die review eens even doorspitten, maar ik begrijp dus dat bijna alle panelen van dat type last hebben van het feit dat 1 kant iets lichter is als de andere. Is het in praktijk vervelend of merk je het bijna niet? Pff, soms zou je er toch gewoon een CRT monitor van gaan kopen. Apple Cinema Displays hebben trouwens toch allemaal S-IPS? Maar die zijn toch wel erg duur vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Man_in_a_shed schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:51:
Vielen dank voor de reactie. Ik zal die review eens even doorspitten, maar ik begrijp dus dat bijna alle panelen van dat type last hebben van het feit dat 1 kant iets lichter is als de andere. Is het in praktijk vervelend of merk je het bijna niet? Pff, soms zou je er toch gewoon een CRT monitor van gaan kopen. Apple Cinema Displays hebben trouwens toch allemaal S-IPS? Maar die zijn toch wel erg duur vind ik.
Op Prad.de kun je ook Engels kiezen als je dat liever hebt.

Dat 1 kant iets lichter is merk ik bijvoorbeeld op http://tweakers.net
De grijze achtergrond is links wat lichter dan rechts als ik recht voor mijn scherm zit. Als ik een film in 4:3 kijk merk ik het vrijwel niet (de zwarte balken links en rechts).

Het is natuurlijk mogelijk dat de 20", 22" en 24" van elkaar verschillen in eigenschappen/problemen. Ik heb de 20".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb ook de Eizo S2431W. Ik heb geen last van input lag, of ik zie het gewoon niet.. Ik heb persoonlijk voor de Eizo gegaan vanwege de kleurenreproductie.. Vind het gewoon schitterend, aan de andere kant ben ik mss wel een beetje biased, je moet tenslotte een scherm van deze "prijsklasse" enigzins rechtvaardigen :9

Tenzij je met die tools gaat testen zie je inderdaad dat het niet het perfecte scherm is, maar elk scherm heeft zo zijn voor- en nadelen uiteraard. Ik speel ook geregeld games en ik merk daar geen vertraging, ook al zeggen mensen dat ze er wel is. Ben niet zo'n hardcore gamer dat ik dat merk dat ik 2 frames lag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Okay, ik ben uiteindelijk voor de 2709 gegaan. Het was een gok gezien de eerdere ervaringen bij Dell, maar ik ben nu na een uur spelen tevreden met het ding. Ik zal hem vanavond in het donker even volledig door de mangel halen, maar tot nu toe is er niks te bespeuren Ik heb hem met wat praten en door samen met een maat te bestellen voor 420 euro incl btw/shipment.

Positief:

+ Zwartweergave
+ Groot kleurenbereik (kan een probleem zijn voor sommigen)
+ Strak design zonder knoppen en niet zo krasgevoelig als de 2707
+ Geïntegreerde cardreader (retehandig als fotograaf) en usb-hub
+ Stroomverbruik (57 watt)
+ Optie voor de soundbar, ik vind het ideaal als achtergrondgeluid

Negatief
- Inputlag is wat merkbaar
- Banding is met name zichtbaar als je een gradiënt over het hele scherm weergeeft (Office 2K7 achtegrond bijv.)
- Marginaal brommende voeding. Dit was een zwak punt van de 2707 en het is significant verbeterd, zelfs zo dat het voor mij als zeurpiet aanvaardbaar is
- sRGB-instelling is niet helemaal jofel, maar ik gebruik hem toch als wide gamut scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Hoe zit het trouwens qua drivers/kleurprofielen voor Mac OS X? Ik wil mijn monitor zowel voor mijn Macbook als voor mijn Pc's gebruiken. Hoewel wel veel ervaring met Macs, weinig ervaring met randapparatuur wat niet van Apple is.

Ik vond trouwens al zoekende nog een bericht dat HP met S-IPS panelen van rond de 550 Euro komen. Ben heel benieuwd of die de concurrentie aankunnen met de schermen van Eizo die ik nu op het oog heb. Misschien toch nog even afwachten welke kant het opgaat. Of dat Apple toch ineens nog met een verrassing komt?
Anoniem: 170345 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:14:
[...]

Op Prad.de kun je ook Engels kiezen als je dat liever hebt.
Eerlijk gezegd was het ook wel lekker om eens even fijn wat heerlijke Duitse vaktermen om de oren te krijgen, na dagen van Engelse recensies en fora doorspitten :).

[ Voor 24% gewijzigd door Man_in_a_shed op 15-08-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat wil je precies weten? Kleurenmanagement werkt ook op OS X alleen goed met programmatuur die het ondersteunt. Als je een goede monitor haalt, scoor jezelf dan ook even een kalibratietool zoals de Spyder voor een euro of 120 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

neographikal schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:40:
Wat wil je precies weten? Kleurenmanagement werkt ook op OS X alleen goed met programmatuur die het ondersteunt. Als je een goede monitor haalt, scoor jezelf dan ook even een kalibratietool zoals de Spyder voor een euro of 120 :)
Of er drivers (nodig) zijn voor Mac OS X voor specifieke taken, zoals calibratie ed. Ik kwam in een aantal reviews bijvoorbeeld bijgeleverde software tegen, die niet altijd voor Mac OS X beschikbaar waren. Verder weet ik vanuit windows dat specifieke drivers voor beeldschermen wat meer instelmogelijkheden boden, dan wanneer je een 'algemene' driver installeerde. Was benieuwd hoe en/of dat voor een Mac gold.

In de beeldscherm opties van het systeemvoorkeuren kun je bijv. ook kleurprofielen inladen, als ik het goed gezien heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Man_in_a_shed op 15-08-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 14:31
Wat voor instelmogelijkheden? Je stelt je monitor in met de monitor... Kleurprofielen kun je 't beste met een kleurencalibrator doen.

[ Voor 31% gewijzigd door simon op 15-08-2008 19:29 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

simon schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:29:
Wat voor instelmogelijkheden? Je stelt je monitor in met de monitor... Kleurprofielen kun je 't beste met een kleurencalibrator doen.
Ik was even in de war. Ik weet wel dat ik qua instelling van hz met een bepaalde resolutie wat meer opties had, maar inderdaad heel veel maakt het inderdaad niet uit Excusez voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Man_in_a_shed schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:33:
...Of dat Apple toch ineens nog met een verrassing komt?...
Volgens de onderstaande bronnen staat die verrassing ons wellicht op 5 januari 2009 te wachten.

http://www.macrumors.com/...ays-finally-at-mwsf-2009/
http://www.appleinsider.c...s_ready_for_macworld.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Dutch_Razor schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:39:
[...]

Eindelijk de LG245WP-BN in de winkel (MediaMarkt Rijswijk) zien staan, konden ze er wegens verbouwing geen stroom op zetten. Ding was trouwens €599,- voor een demo-exemplaar 8)7
Dutch_Razor, hoe ervaar jij het schermoppervlak? Zijn egale, vooral witte, vlakken lekker egaal of een beetje 'stoffig/korrelig' zoals je bij sommige schermen ziet (Cinema's)?

Nog een vraag over over schermen in het algemeen. Om de LG die ik op het oog heb zit een zwarte rand. Nou las ik eens ergens dat dat vermoeiender zou zijn voor de ogen ivm het grote contrast met de doorgaans witte schermen van Windows/OSX. Klopt dat, of valt dat wel mee? De rand is niet echt superdun of dik ofzo, beetje gemiddeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Volgens mij maakt kleur van de rand niet zo veel uit. Denk eerder het scherm zelf (refresh rate).
Bij een oud CRT scherm merkte ik sneller dat ik ging staren dan bij een wat ander scherm. Weet niet of refresh rate hoger was van tweede scherm, maar tweede scherm was iig prettiger als je er langere tijd op werkte. Bij TFT schermen heb ik nooit echt last van vermoeide ogen, tenzij ik zelf wat moe ben.
Heb lange tijd full-time gewerkt op dual screen setup met zwarte rand en thuis dual screen met zilver/grijze rand, maar nooit verschil gemerkt vanwege de kleur. Op werk heb ik nu een breedbeeldscherm met zwarte rand, maar ook daarbij merk ik niet dat het vermoeiender is, omdat het een zwarte rand heeft. Wat mogelijk wel invloed heeft, is een scherm met glanzende rand, ipv matte rand, omdat dit weerspiegelt en kan afleiden.

Moet zeggen dat ik de ACD's erg mooi vind qua look, maar ik vind ze te prijzig, te beperkt qua aansluitingen en wat gedateerd. Apple stuff is niet goedkoop, maar toch lijkt het me niet dat een scherm jaren lang even goed blijft/is als recente schermen in dezelfde prijsklasse.
Denk ook niet dat ik snel een ACD aan zou schaffen, maar eerder een recenter scherm met meer aansluitmogelijkheden. Lijkt me toch ook een kleine moeite om een ACD te voorzien van diverse porten.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
@VincentG: Beter dan S-IPS is er niet, tenzij je H-IPS uit de iMac's meeneemt maar dat is ook IPS, dus veel meer valt er volgens mij met de ACD's niet te doen aangezien o.a. Dell is afgestapt van S-IPS voor hun nieuwe schermen om ze goedkoper te maken.

@TS: Ik vind grote witte oppervlakken vrij egaal, ik merk ook het grote verschil nu ik eventjes op n 15" TFT zit, schrecklich dat! Blokkerig t.o.v. de L245, maar dat kan dan ook de resolutie zijn.

Schermrand zou ik niet weten, ik heb altijd n lamp erachter als een soort one color ambilight, dat is imo veel belangrijker dan de kleur van de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
In plaats van beter zou ik anders zeggen, elk formaat heeft zijn eigen pré's. S-IPS kijkhoeken en de bijbehorende kleuren, *VA zwartweergave en zelfs TN heeft een voordeel: reactietijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Zo,gister eindelijk de LG L245WP-BN aan het werk kunnen zien. Het was een demo unit van Media Markt. Wat mij opviel waren wat horizontale donkere strepen die zowel bij egaal wit als egaal blauw zichtbaar waren, maar laten we het er op houden dat dat iets was van dit exemplaar. Verder viel me op dat je bij dit scherm enigszins 'de pixels ziet' of een soort structuur in het scherm, iets wat ik niet van andere schermen ken, zit hier achter een 6 jaar oude TN (Compaq TFT5015) waar wit egaal is zonder rare structuurtjes er in, maar misschien is dit wel een eigenschap van MVA?
Scherm leek me verder wel ok.

Helaas ook een Cinema Display mogen bekijken waarbij het wit roze was, bij andere winkels was het wel goed, en nog eens goed naar de structuur van het scherm gekeken, maar ik denk dat ik me er toch aan ga zitten ergeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Dancing_Animal op 23-08-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Nou brengt Apple dus ineens een 24" glossy scherm op de markt. Wordt de keuze toch nog weer iets moeilijker. Moet nog even uitzoeken of dat eigenlijk wel kan, van dvi naar displayport.
De in dit topic besproken LG is trouwens nergens meer te verkrijgen, als ik in de pricewatch kijk is er ook niet 1 shop die hem op voorraad heeft en de verwachte leverdatum blijft opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Er zijn al wat verloopjes van Apple om naar Display Port te gaan. Weet alleen niet of je de juiste kan vinden (ivm male/female en mini-dvi/dvi/vga etc).
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reviews van dit scherm. Glossy scherm kan als groot minpunt worden gezien, maar mogelijk dat de LED techniek dit wel goed weet te maken. Nu moet je de helderheid aanpassen om reflectie tegen te gaan.
En wellicht komt er nog eens een update van de gewone ACDs. Hier en daar hoor je er vaag wat geruchtjes over, maar het zou best nog wel eens een tijd kunnen duren.
Daarnaast is het nieuwe scherm alleen in 24" versie verkrijgbaar, terwijl dit voor sommigen misschien toch nog iets te groot is.

[ Voor 10% gewijzigd door VincentG op 16-10-2008 09:25 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je hebt een DVI naar mini Displayport adapter nodig. Zeker omdat mini Displayport een Apple-eigen aansluiting is, kan het misschien even duren voordat dergelijke adapters beschikbaar zijn. Daar komt nog bij dat Displayport niet perse backwards compatible is met DVI. Displayport maakt gebruik van een compleet ander data transmission protocol dan DVI. In de standaard is wel opgenomen hoe Displayport een DVI signaal zou kunnen doorgeven, maar het is de vraag of Apple dit ook ondersteunt met de 24" LED Cinema Display.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

waar ik wel benieuwd naar ben is of de oude cinema schermen gewoon verkocht blijven worden, of dat het nieuwe cinema scherm een vervanger wordt voor de oude.
Er is namelijk enkel een 24" aangekondigd, what about de 20 en de 30"?

Ik denk dat de nieuwe gewoon naast de oude verkocht blijft worden, ook omdat je dan de keuze behoud tussen een mat of een glossy scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hij wordt er voorlopig in ieder geval gewoon naast verkocht. Dus niet in plaats van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109149

In mijn zoektocht naar een alternatief voor mijn 20" CD ben ik op de L220x van Lenovo uitgekomen. De monitor heeft de volgende specificaties:

- 22” (559 mm) S-PVA display panel
- WUXGA (1920x1200) resolution
- 325 cd/m^2 brightness
- 1200:1 contrast ratio
- 92% color gamut
- +/- 89° horizontal and vertical viewing
- 6 ms response time
- DVI-D and VGA inputs
- portrait/landscape pivot function

En de prijs ligt volgens ciao op zo'n 370 400 euro incl. transportkosten.

Nog een tweetal drietal reviews:
http://www.prad.de/en/mon.../review-lenovo-l220x.html
http://forums.lenovo.com/...d=Thinkvision&thread.id=2 (is dus wel het forum van Lenovo)
http://www.hardforum.com/...20&highlight=L220X+review

Wat vinden jullie van deze monitor als alternatief voor de Cinema Display?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 109149 op 17-10-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Veel lelijker.. verder is ie wel goed denk ik.. Hoge reso voor 22"..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe, die reactie verwachtte ik al. IBM (nu Lenovo) staat inderdaad bekend om het functionele ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Mja, maar das ook logisch, het zijn 2 totaal verschillende schermen met 2 totaal verschillende doelgroepen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:19
Hmmz wel een betaalbaar alternatief (voor welk scherm met dit type paneel erin) eerlijk gezegd.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-04 08:01

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

simon schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:20:
Veel lelijker.. verder is ie wel goed denk ik.. Hoge reso voor 22"..
das de eeuwige discussie; zeker refererend aan de Thinkpad laptops. Ik vind het heel erg mooi; functioneel en geen poespas, de ander foeilijk.

Op het werk werk ik met de ThinkVision L201P (dus 20.1") en vind het hele fijne schermen; rustig, goede kleuren en inkijkhoek is erg goed; beter dan mijn oude Samsung 203T die ik had met zijn TN paneel. Om een of andere reden komt zo'n Samsung erg aggresief en over-done over inkleuren en prestatie.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog eens rond zitten kijken en op één pagina wordt gerept over het ontbreken van officiële mac drivers vanuit Lenovo. Zal Leopard de monitor alsnog herkennen? Ik heb reeds een huidige Mac + L220x gebruiker aangeschreven maar wellicht weet iemand op dit forum hier meer over.

Het zou mooi zijn als het gewoon goed zou werken want dan heb je voor het bedrag van een 24" mac display 2x een Lenovo L220x met dezelfde resolutie en een S-PVA paneel.

Verder ben ik het met grasmat eens, de monitor is buiten de standaard erg mooi. Die standaard vervang ik wel door een newstar dual-monitor arm.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 109149 op 17-10-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Wat moet je met drivers? Kleurprofielen kun je beter zelf maken met calibratie..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je volledig gelijk in, maar heeft het ontbreken van dergelijke drivers verder totaal geen invloed op het functioneren van de monitor?

Mooie platen overigens op je website.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 109149 op 17-10-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Nope, helemaal niks. Resoluties instellen maybe? Maar vaak herkent OS X dat wel goed.

offtopic:
thnx

[ Voor 10% gewijzigd door simon op 17-10-2008 15:24 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, dan worden twee van deze dingen wel heel aantrekkelijk als aanvulling op mijn mac pro. Ik wacht nog heel even bericht af van de ervaringsdeskundige en dan bestel ik ze. Zodra ik ze heb zal ik een kleine review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen heb ik bericht gekregen van de ervaringsdeskundige:
The Lenovo works just fine. Didn't have any real problems with it. Still, I don't completely recommend the monitor. It has its flaws, like terrible default color settings (can be fixed manually, I recommend checking the review from PRAD for good settings), poor scaling to lower resolutions and since it's smaller than typical 1920x1200 screens text can be a bit small. For what it costs it's a good monitor though and I'm not getting rid of mine anytime soon. I've read that Lenovo is bringing out a 24" model soon, so you might want to wait for that.
De monitor waar hij over spreekt is de Lenovo L2440p/L2440x (de x is met led verlichting). De L2440p kost bij de meest voordelige aanbieder 406 euro incl. btw en is dus bijzonder aantrekkelijk. Helaas is de online informatie wat tegenstrijdig als het om het type paneel gaat. De Lenovo website geeft helemaal geen informatie en andere website spreken elkaar tegen. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hoe bevalt de ACD 23" bij het spelen van spellen? Ik denk dan aan ghosting en input lag.

Ik zat me trouwens af te vragen of je bij de Eizo S2431 geen last hebt van de input lag als je een dvd bekijkt, dat het beeld een beetje achter het geluid aankomt ofzo.

[ Voor 49% gewijzigd door Dancing_Animal op 27-10-2008 21:35 ]

• Dancing_Animal
Ik zie net dat de ACD 23" niet meer bij Apple te bestellen is.
Ik zie het ding nog wel bij Dixons (in ieder geval online), Dynabyte, MyCom, MediaMarkt etc... welk van deze winkels heeft een beetje goede doorloop in die dingen, dus dat ik zeker weet dat ik een zo recent mogelijk exemplaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Als ik bij Dixons.nl de ACD 23" bestel heb ik het model van januari 2008, is dit de meest recente?

[ Voor 5% gewijzigd door Dancing_Animal op 18-11-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Die dingen zijn echt al heel lang niet veranderd, echter, kan je op die pagina die ik link ook lezen dat je nu beter kan wachten op de updates in 2009 aangezien alles waarschijnlijk LED gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 22-04 18:33

Nitai

Live the life you love.

Ik vraag me af of ze de 23" gaan updaten. Vooral nu ze met een 24" zijn gekomen.
http://www.macrumors.com/...lay-with-built-in-isight/

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Muthas schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:05:
Die dingen zijn echt al heel lang niet veranderd, echter, kan je op die pagina die ik link ook lezen dat je nu beter kan wachten op de updates in 2009 aangezien alles waarschijnlijk LED gaat worden :)
Led :(
En glossy :(

[ Voor 8% gewijzigd door Dancing_Animal op 18-11-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:16

rammes

koekebakker 1e klas

voor jou dus een andere :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-04 12:18

Legoblokje

Stap niet op me!

De 24" is ook bedoeld voor de laptops (zie de mini-displayport) als er een desktop versie komt krijgt hij waarschijnlijk een normale display port en geen speakers en iSight aangezien de ACD's niet consument gericht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Laatst online: 08-04 22:30
Legoblokje schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:01:
De 24" is ook bedoeld voor de laptops (zie de mini-displayport) als er een desktop versie komt krijgt hij waarschijnlijk een normale display port en geen speakers en iSight aangezien de ACD's niet consument gericht zijn.
Isight niet? Grafisch bureau waar ik ben geweest hadden allemaal nog een isight op hun monitors om af en toe te video conferencen met hun partners etc, en aangezien ze al tijden geen losse isights meer verkopen denk ik wel dat ze hier iets aan gaan doen.

Maar laat de isight maar zitten, heb liever gewoon een mat scherm O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

ik heb sinds kort een HP LP2475w aangesloten op mijn macbook pro, bevalt enorm goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209140

Die HP LP2475W die hier veel genoemd wordt heeft tenminste een ips gebaseerd paneel (supert ips of h-ips maakt niet uit). Volgens mij snel genoeg voor de 25fps die je met videobewerking gebruikt. Zelf gebruik ik een eizo S2431W met een spva paneel. Een tijdje terug werd een viewsonic met een mva paneel als mooie betaalbare keus geroemd. Kortom genoeg redenen om niet voor een crappy TN paneel te gaan tenminste. They'll all perform fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
ACD inmiddels besteld bij Dixons voor 849. Moet een dezer dagen binnenkomen, jullie horen nog van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209140

Zal vast prima voldoen. 'K ben benieuwd naar je bevindingen.

• Dancing_Animal
Ding is binnen, doos is nog dicht :)
Op de doos zie ik een scherm met een blauwe desktop, geen Leopard dus en alleen maar verwijzingen naar Power Macs enzo. Verder staat er op de doos (C)2005.
Ik heb het idee dat het niet zo'n recent modelletje is, mede door de enorme stoflaag die er op ligt.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk 'ns naar het serienummer. De eerst twee letters is de fabriek, het derde cijfer het jaartal (8 = 2008) de vierde en vijfde cijfer is de productieweek.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Dancing_Animal
Apple gebeld. Is 'n week 50 van 2007. Volgens hen moet 'n product binnen 3 manden na fabricage verkocht zijn, anders zou de garantie al beginnen voor de klant 't product gekocht heeft. Apart verhaal weer, ik koop eindelijk eens wat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ok, kleine update!
Ding aangesloten, lijkt er op dat ie goed is.
Bij een egaal scherm zie je wel dat de randen een heel klein beetje donkerder zijn maar ik denk dat dat geen naam mag hebben.
Als ik de helderheid iets omlaag doe gaat ie wel een klein beetje brommen, is dat normaal?
Verder geen rare pixels gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat LED verhaal klinkt als iets wat een bezoekje aan de oogarts (misschien is de opticien al voldoende) waard is, zeker gezien de andere voorbeelden die je in dat topic geeft. Waarschijnlijk niet inherent aan LED maar aan je ogen. Blijft er niet minder irritant door though.

Dat glas is wel mooi maar die glinstering is irritant voor je ogen omdat het een onrustig beeld geeft (je ziet alle reflecties erin terug namelijk). Je kunt het nog wel aardig reduceren door een strategische plek te kiezen maar dan moet je die wel hebben en dat heeft niet iedereen :(
Legoblokje schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:01:
Mwoah, die mini displayport is gewoon nice qua grootte. Dat hoeft niet specifiek bedoeld te zijn voor een laptop, kan ook prima voor een desktopversie worden gebruikt. Zeker nu Apple die mini display port op alle producten uitvoert. Ik verwacht dat we die aansluiting ook op de rest gaan terug zien, dus dat het op alle Apple producten komt. Dat is eigenlijk ook iets wat ik hoop want 1 uniforme connector op al hun producten zou wel erg prettig zijn. Zeker nu je iets als een 30" scherm ook op een Macbook aan zou kunnen sluiten. Qua professionaliteit maakt dat ook allemaal niet uit. Op de Macbook Pro zit immers ook dat LED backlit TFT scherm met die glimmende glazen plaat. Gezien de doelgroep zou je dat niet verwachten (daarom was mat ook standaard en glossy de keuze bij de vorige generatie).

• gratis_vodka
  • Laatst online: 21-04 11:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

zo heeft Eizo nu haar nieuwe monitoren ook met mini displayport. Een Eizo op een Mac, da's toch wel heel verleidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-04 20:47

RoyK

Illustrator

Ik moet toch even wat kwijt over het beroemde cinema scherm. Ik werk dagelijks met een 23" versie als grafisch vormgever. Ik werk regelmatig in tekeningen. Mijn collega werkt op een 30" cinema scherm. We constateren allebei dat het verloop van een lichte kleur naar wit problematisch gaat. Dus licht grijs naar wit toe, of lichtblauw naar wit toe.. gaat op een gegeven moment niet geleidelijk, maar pats boem! Je kijkt dus ook tegen een soort van lijn aan, terwijl je een gradient hebt gegeven. Dit gebeurde op allebei de schermen waardoor ik ben gaan googlen. En blijkt dat dit een bekend effect is wat dit scherm kent. En dat vind ik toch een behoorlijke misser als je ziet wat je voor deze schermen betaal. Voor de rest is het een prachtig ding. Persoonlijk had ik liever een Eizo zien komen.

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 00:03
Heeft iemand de 23" al gespot voor een lagere prijs? Nu hij niet meer gevoerd wordt door Apple zelf en de nieuwe 24" op de markt is gekomen, kan ik me zo voorstellen dat verkooppunten van hun voorraad af willen.

• alienfruit
  • Laatst online: 10:14

alienfruit

the alien you never expected

Kan je het nieuwe scherm al op oude macs aan sluiten zoals de iMac van Mei'08 of de MBP van Nov'06?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waarschijnlijk gaat dat nooit gebeuren, tenzij het scherm ook DVI signalen ondersteunt. Als dat het geval is, dan had Apple ook direct een mini-Displayport naar (mini-)DVI adapter beschikbaar kunnen stellen, wat niet is gebeurd.

• alienfruit
  • Laatst online: 10:14

alienfruit

the alien you never expected

Wat flauw van Apple. Ze willen blijkbaar stiekem helemaal geen schermen verkopen. Ik had graag een paar schermen willen kopen voor mijn Macs. Alleen om nou hiervoor alles te moeten vervangen gaat mij wat ver. Maar ja, dan misschien maar van een ander merk Acer ofzo.

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 24-01 16:43
Ze willen juist erg graag dat je wel alles gaat vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24zeven
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-02 16:52
Ik wil eigenlijk ook dat nieuwe 24" scherm wel. het voordeel van een dockingstation voor de MP is erg prettig. Wat ik nog prettiger vindt is dat ik ook mijn huidige PC erop aan kan sluiten, helaas bestaat die mogenlijkheid nog niet. hopenlijk in de toekomst wel, tot die tijd wachten we even af hier.

Ik heb begrepen dat ivm kleuren echtheid je het beste zo'n een apple scherm kan hebben, zijn er meer mensen met die mening?

ik lees hier af en toe een reactie van iemand uit die sector. weet heeft iemand ervaring met andere schermen, in verband met kleuren echtheid. scherm mag uiteraard niet meer dan 800 euro kosten en moet tenminste 23 inch groot zijn.
Pagina: 1 2 Laatste