Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vista , heeft het zin?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Halo,

Sinds een tijd doet men huidige windows xp mc instalatie het niet meer zo goed .
Nu heb ik hier een windows vista ultimade liggen. Maar ik vroeg me af :
heeft het wel zin om op mijn pc vista te instaleren.
Systeem:
-Amd athlon 64 3000+ s939 @3500+ (2.2Ghz)
-2x512 ocz ram( oc vriendelijk geheugen...)
1x1Gb kingston ( niet oc vriendelijk)
(ik gebruik 3 ram staafjes omdat 1 slot stuk is :p )
-asus a8v via k8t800pro
-80Gb hdd ( Ruim voldoende voor mij .)
-pov geforce 7800gs @453/1303

Nu, ik game cod2 en bf2 op mijn pc.
Nu vroeg ik me af biedt vista prestatie verschil (vooral in gaming).
En kan ik dx10 gewoon laten staan. Of moet ik best dx9.0c instaleren (omdat men videokaart dx10 niet ondersteunt..)
Hier werdt ik ook niet veel wijzer van.
Windows Clients - Vista FAQ
Naar mij meening zou ik er het best met een gewone windows xp instalatie vanaf komen. :)
Maar als ik ( vooral in gaming) geen prestatie's verlies wil ik wel overstappen :) .
Het cd'tje ligt hier toch maar :z .

Dit is enkel voor de vakantie door te komen . Ik koop een nieuwe pc na de vakantie :9~ .
Dank bij voorbaadt.

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Edit.. :)

[ Voor 93% gewijzigd door Maarten L op 08-07-2008 03:08 ]

www.maartenlangelo.nl

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:24

L0g0ff

omg

Mijn advies; lekker xp aanhouden en een schone xp install erop fietsen. Qua gaming prestaties (FPS) is XP gewoon sneller.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik zou lekker bij XP blijven, hoewel mijn voorkeur zeker bij Vista ligt. Je systeem voldoet in mijn ogen niet aan de minimum specs die nodig zijn om hem fatsoenlijk te draaien, vandaar dat ik het afraad!

[ Voor 7% gewijzigd door Sydney08 op 08-07-2008 03:34 ]

Tomorrow is not today!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Ik zat in het zelfde dilemma en heb toen een dual boot met Vista/XP gemaakt. Uiteindelijk ben ik weer terug gegaan naar XP omdat het qua fps niks uitmaakte maar ik vind XP gewoon fijner(wss omdat ik er aan gewend ben).

• hFresh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-03 20:38
Ik zou ook voor XP gaan.
Zelfs met een nieuw systeem.
Maar volgens staat je geheugen met 3 stripjes ook niet op dualchannel.
Als je dan toch voor vista gaat.
Zou ik t ook met alleen die ozc reepjes doen ,of een setje van 2x 1gb.
Er vanuitgaand dat je mobo dualchannel ondersteund.

[ Voor 7% gewijzigd door hFresh op 08-07-2008 06:12 ]

Verwijderd

OhMyGod schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 03:26:
Mijn advies; lekker xp aanhouden en een schone xp install erop fietsen. Qua gaming prestaties (FPS) is XP gewoon sneller.
Mja. Dat heb ik ook lang geloofd, totdat je Vista erop gezet hebt en met SP1 werkt. Dan valt het allemaal best mee. En er zijn wel meer voordelen waarom vista 'beter' is.

Een nieuw OS komt nu eenmaal wat logger, zwaarder, maar in the end werkt het eigenlijk best lekker. Vista veel geheugengebruik? Niets van waar. Je geheugen wordt gebruikt zoals het hoort, voor bijv caching en snellere verloop van al je applicaties. Disk-activiteit? Doe jij maar een search nadat de boel geindexeerd is, razendsnel. Performance in games? Scheelt maar een paar %. Op een langzamer systeem merk je dat wel, maar met een vrij vlotte bak heb je er niet zoveel last van.

Er zit gewoon functionaliteit in die tov XP gewoon handiger is, en daarom draai ik nu Vista Ultimate. En niet om DX10 hoor. De meeste hebben ondertussen wel gezien dat het verschil tussen DX9 & DX10 niet zo groot is, maar wel aantrekkelijk wordt als je kaart DX10.1 aankan. Er komen namelijk games die er wel gebruik van maken.

@Ts, waarom wil je uberhaubt vista doen met die specs? Je merkt er pas wat van met een Dualcore.... Vista + een singlecore gaat alleen maar langzamer omdat er veel meer threads te verwerken zijn. DX10 is ook niet van toepassing omdat jouw kaart dat ook niet kan.

@hieronder, die grafische schil kan je uitzetten. Compleet terug naar Windows 2000 'looks'. Werkt het vlotse voor mij. En meer hoef ik ook niet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 06:20 ]

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:30

Aapje

Opel-beun
Met het systeem in de startpost zou ik gaan voor XP.
Als je alle gadgets etc wilt gebruiken in Vista heb je gewoon stomweg een zwaar systeem nodig...
Gezien de AMD64 redelijk sterk is zou deze nog wel aardig z'n ding doen, maar als het performance is wat je zoekt in je systeem zit je dan op 't verkeerde adres ;)

Zelf gebruik ik op elk systeem nu Vista, inc. HTPC. Waarbij Vista als eerste op m'n HTPC ivm. de grafische schil.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb nu Vista SP1 een tijdje geinstalleerd op een AMD 3500+ en 2GB ram en kan eigelijk niet meer zeggen dat het trager loopt. De eerste dagen voelt het wat log aan door dat indexeren, maar daarna werkt het echt lekker. De meeste AMD 3000+ zijn goed over te klokken, dus die krijg je misschien nog wel op 2,4 of 2,5 Ghz.

Er zijn ook al heel wat tweakguides te vinden op het net voor Vista om heel wat overbodige meuk eruit te slopen.

Ik was eerst ook heel huiverig voor Vista en heb em tijdens de eerste release candidate er met ergernis weer af gegooid, maar er is op gebied van stabiliteit en performance al heel wat verbeterd.

Als je hem toch hebt liggen zou ik hem zeker ff uitproberen.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is een keuze die je met wat uitzoekwerk van jouw kant toch echt zelf moet maken.

Als je al bij jezelf afvraagt of het zin heeft voor zo'n korte periode, dan lijkt het me dat je onbewust al je eigen antwoord hebt gevonden, niet?

Daarmee wordt dit een beetje een overbodig topic - en dat zien we hier liever niet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.