Toon posts:

Geheugengebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraagje over mijn geheugen op de computer, ik heb een g15 gaming toetsenbord dat op het lcd schermpje aangeeft dat mijn geheugen voor +/- 50% in gebruik is al doe ik helemaal niks op de computer.. weet iemand mischien hoe dit kan of hoe ik dit kan verhelpen want denk niet dat het normaal is datje geheugen op 50% draait voor alsje niks doet :S
Even ter info ik heb een AMD athlon (64) 3500+ met twee pc 3200 DDR 512 corsair geheugen.

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2025

ToeingTheLine

Mask of sanity

Wat voor OS draai je, en op hoeveel seconde staat de refreshrate van de waardes op je lcd scherm?

Life is what you others make it.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32

MsG

Forumzwerver

Doe CTRL ALT DEL, sorteer op Geheugengebruik et voila een kijkje in de processen. Evt het betreffende proces nog eens door Google halen. Zo moeilijk is dat toch niet :? :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
Heel normaal hoor, helemaal als je maar 1GB geheugen hebt. Windows neemt gewoon veel in :)

Homey — Critics are those without skills to create.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je XP draait, zit je zo aan 500MB gebruik. Denk aan virusscanners; Norman/Norton eet al zo 100/150. Wat heb je nog meer draaien aan processen? Zie taakbeheer.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 11:48
Inderdaad, heel normaal. Alleen als je computer uitstaat is het geheugengebruik 0%. Een OS neemt al aardig wat geheugen in beslag.

Verwijderd

Topicstarter
jah als ik in taakbeheer kijk met niks draaiend, dan is de svchost.exe het grootste bestand dar draait van 26.560 kb en staat onder geheugen 606/2460MB jah ben niet zo'n computer deskundige hoor

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32

MsG

Forumzwerver

Als het goed is is de optelsom van dat lijstje hetzelfde als je actuele geheugengebruik. Vink "processen van alle gebruikers weergeven" eens aan. Zie je dan meer Ramvreters?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Welk Operating System draai je ?
XP of Vista ?

Maar het is wel normaal hoor dat geheugen gebruik. Zou je nergens zorgen om maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP, maar het viel me op toen ik company of heroes wilde spelen, de test kwam uit dat mijn computer 'great' was om het spel te spelen maar als ik dan online ga spelen ben ik altijd veel langzamer als die anderen klaar met loaden, als ik ondertussen dan op mijn lcd schermpje kijk dan zie ik dat mijn geheugen op 99% staat en mijn processer in pieken van 40 tot 99%..

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tjah, je hebt ook niet de snelste computer. Maar als jij tevreden bent is het toch goed? Upgrade anders naar een Core2Duo met 3GB. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
jah zat wel te denken aan een nieuwe computer maar heb dalijk voor me studie een laptop nodig dus heeft niet echt veel zin om nu mijn geld in een computer te stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Maarja okey, bedankt voor jullie hulp

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04 22:36
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:14:
jah als ik in taakbeheer kijk met niks draaiend, dan is de svchost.exe het grootste bestand dar draait van 26.560 kb en staat onder geheugen 606/2460MB jah ben niet zo'n computer deskundige hoor
Voila?

Fysiek geheugen is wat erin je PC zit, en wisselbestand is een mapje op je harde schijf.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 18:11
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:07:
Ik heb even een vraagje over mijn geheugen op de computer, ik heb een g15 gaming toetsenbord dat op het lcd schermpje aangeeft dat mijn geheugen voor +/- 50% in gebruik is al doe ik helemaal niks op de computer.. weet iemand mischien hoe dit kan of hoe ik dit kan verhelpen want denk niet dat het normaal is datje geheugen op 50% draait voor alsje niks doet :S
Even ter info ik heb een AMD athlon (64) 3500+ met twee pc 3200 DDR 512 corsair geheugen.
Ten eerste: geheugengebruik is de hoeveelheid geheugen gereserveerd voor de gestarte processen.
Zo wordt er ook wisselbestandsgeheugen (swapfile) gereserveerd. Dat kan zo de helft of meer van je geheugen (RAM) zijn. Dit is geen probleem zoals ieder zegt.
Ten tweede:Als je het hebt over 50% wat bedoel je daarmee?
In mijn vensters bij taakbeheer wordt alleen bij CPU-gebruik een percentage gebruikt, wat de reële processor gebruik aangeeft.
Als je CPU 50% aangeeft zonder dat een programma draait dan mag je gaan kijken naar de processen in taakbeheer waar dit van komt.

gewaarwordingshorizon

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

Dit is wel vrij basic :o. Op GoT verwachten we dat mensen eerst zelf even het e.e.a. uitzoeken alvorens een topic te openen. In dit geval zou dat het analyseren van de gegevens in Taakbeheer zijn. Goed kijken hoeveel geheugen er gebruikt wordt en hoeveel je dan uiteindelijk over houdt.

Zodra je een game gaat draaien is het uiteraard verstandig om even na te gaan hoe zwaar de game is. Company of Heroes is geen oude game en die game lust wel wat geheugen. Logischerwijs is 1024MB RAM dan ook al snel op. Zeker gezien Windows XP ook al snel zo'n 512MB lust om te draaien. Je houdt dan slechts 512MB over voor enkel Company of Heroes en laat nu dat net het minimum zijn voor die game :).

Overigens een aanvulling op het eerste: op GoT zien we ook graag dat je zoveel mogelijk aangeeft wat je precies gedaan hebt en waar het precies om draait. Korte specificaties zijn leuk maar als je het OS niet noemt dan houdt het al snel op. Zie ook onze FAQ voor meer informatie daarover.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.