Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heeft iemand ervaring met iPay?

Zoja, hoe is het je bevallen als je binnen 10 maanden terug betaald (geen rente dus)?

- NiekR 8)

Verwijderd

Zo te zien gaat dit via primeline. Dit is gewoon een lening die je eigenlijk afsluit, en binnen 10 maanden terugbetaald. Ga er overigens maar vanuit dat er wel een flinke rente berekend wordt. Voor niets gaat de zon op! Verder heeft dit weinig met Apple te maken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 15:58 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:40
Als jij graag geld wilt lenen om een Apple Computer of uberhoubt een stuk electronica te kopen. Moet je het doen. Anders gewoon je gezonde verstand aanzetten en elke maand wat geld op zij zetten.

Geld lenen voor een huis. Oke,
Een auto randgevaletje maar om stuk electronica te kopen. :?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zolang je die 10 maanden je lukt dan verdienen ze geen drol aan je, maar zodra je dit niet lukt dan ben je de ***. 8 tot 11% rente.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:00

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:57:
Zo te zien gaat dit via primeline. Dit is gewoon een lening die je eigenlijk afsluit, en binnen 10 maanden terugbetaald. Ga er overigens maar vanuit dat er wel een flinke rente berekend wordt. Voor niets gaat de zon op! Verder heeft dit weinig met Apple te maken :)
Je betaald alleen administratie kosten. Als je gewoon binnen die 10 maanden aflost betaal je geen rente, maar de periode erbuiten betaal je best veel rente.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Verwijderd

Ik heb ook bij een reseller gewerkt en daar gebruikten we ook iPay/primeline.
Je betaald gewoon 1 keer een vast bedrag aan administratiekosten en voor de rest geen rente oid.
Je mag zeg bepalen hoevaak en hoeveel je afbetaald, als je maar binnen 10 maanden klaar bent.
Als je slim bent spaar je dus alles op een spaarrekening en betaal je alles in 1 keer uit in de 10e maand.
Je krijgt ook nog een creditcard van Primeline maar die zou ik maar gelijk doorknippen en weggooien, daar betaal je namelijk wel enorm veel rente voor. :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar het gaat me lukken, want bij AH verdien ik genoeg om dat elke maand te betalen. ;)

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 17:01
Don't! Ik ben er nu hopelijk bijna van af. Ze laten je nooit iets weten, geen duidelijkheid over wat nog betaald moet worden etc. Maar reken er maar op dat ze je na die 10 maanden weten te vinden. Ook krijg je een verrotte creditcard toegestuurd van primeline, en om bij je gegevens te kunnen om te zien wat er nog openstaat moet je de creditcard activeren. (hebben we dus mooi niet gedaan) Een met creditcards weet je het wel, achterlijke rente's. :(

Verwijderd

Topicstarter
Er begint al wat meer duidelijkheid te komen, je krijgt dus niet te horen wat je resterende tegoed is?

• Loderunner
  • Laatst online: 23-01 17:01
Niet als je die creditcard niet activeert.. Maar wil jij met een creditcard opgescheept zitten?

• To_Tall
Foutje :+

[ Voor 95% gewijzigd door To_Tall op 07-07-2008 16:13 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik zou het niet doen, er kan van alles gebeuren waardoor je het niet meer kan betalen zeker op jouw leeftijd ;) Je krijgt pfeiffer/minder uren bij de AH/minder zin om te werken en dan zit je daar met je verkapte lening. Ik zou zeggen, spaar lekker, geeft ook een beter gevoel bij jezelf :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus het klinkt allemaal mooier dan het is. Ik heb niet de leeftijd zo'n 'lening' af te sluiten, en ik denk ook niet dat ik eraan begin. Dan moet ik toch nog maar een paar maanden door sparen.

Kan dit topic wel geopend blijven/verplaatst worden, aangezien ik de ervaringen wel interessant vind. ;)

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-01 20:51
Ipv zoiets te doen, zou je ook eens je tante/oom/opa/oma/moeder/vader/verzorger e.d. om een lening kunnen vragen die jij dan gewoon netjes terugbetaald. Hiermee heb je geen rentekosten, en je hebt je geld. Stuk makkelijker!

Verwijderd

Topicstarter
XaeroNL schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:20:
Ipv zoiets te doen, zou je ook eens je tante/oom/opa/oma/moeder/vader/verzorger e.d. om een lening kunnen vragen die jij dan gewoon netjes terugbetaald. Hiermee heb je geen rentekosten, en je hebt je geld. Stuk makkelijker!
Ik zou niet durven! :+

• To_Tall
LoL waarom niet?
Je geeft gewoon aan dat je graag een laptop wilt kopen.
Je legt uit waarvoor je hem wilt gebruiken. Werk/school e.d.

Kijk als je gaat zeggen ik wil de laptop hebben om te patsen dan moet je idd niet doen. doe je het om dat je voor school erg handig is. Dan kan je zoe iets wel gaan doen. Maar niet bij een instelling zoiets gaan vragen. das niet handig,.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
voorkom alles wat met primline te maken heeft. serieus waar wat een mafiide organisatie is dat .
voorkomen is beter dan genezen. met woeker rentes van 50% per maand.
en nee ik vertel hier geen bullshit. :(

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je alles prima en netjes op tijd aflost, en die creditcard gelijk door knipt is er niets aan de hand en kan je het prima doen. Maar als je ook maar 1x niet op tijd betaald ben je zwaar de lul met alle kosten die er dan bij komen.

Persoonlijk zou ik het nooit doen. Als er ook maar iets fout gaan gaat het je gewoon veel geld kosten.

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Dutchzilla schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:59:
voorkom alles wat met primline te maken heeft. serieus waar wat een mafiide organisatie is dat .
Hier in nederlands mogen zulke rente's helemaal niet. Daar is de cunsument tegen beschermt. Dus het lijkt me wel ''bullshit''

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Mystikal

It never hurts to help!

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=47459

Lijkt me duidelijk! Niet doen. Zoals eerder gezegd, wees gewoon slim (en geduldig) en spaar eerst voor iets, voordat je het koopt (uitzondering huis). Geloof me, ik weet waar ik het over heb.

vb (zie ook bovenstaande link).
Ik ben ook gedupeerd door primeline

Toen ik 17 was ben nu 29 heb ik een radio gekocht via primeline bij SF alles mooi en aardig kreeg dus ook een pas thuis gestuurd waar ik als jongen van 17 gebruik van maakte de schuld was opgelopen naar 5000 gulden.

Ik betaal nu dus van mijn 17de tot nu 29ste jaar elke maand €60 waar €45 aan rente als ik 1 maand te laat betaal gaan ze drijgen met incasso als je hier niet op reageerd krijg je nog 3 brieven waar in staat (voorkomen incasoprocedure) dan lijkt het mij of dat zij zelf dit proberen te verkomen zodat je blijft aflossen bij laserservice en niet via een incasso.

Is het dan niet beter want ze zeggen dat ze je toetsen bij bkr maar dat sta je al door primeline omdit dan uit handen te laten geven naar een incasso volgens mij ben je er dan wel eerder af en betaal je er nietelke maand €45 rente over heen??

Ik wil iedreen waarschuwen voor deze oplichters want 60 euro aflossen en 45 euro rentevan de 60 euro is toch oplichterij!!!

Ik ben nu meer dan 10 jaar aan het aflossen voor een bedrag van €5000!!!!

[ Voor 69% gewijzigd door Mystikal op 07-07-2008 20:09 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Topicstarter
Maar bij het voorgaande voorbeeld was de schuld opgelopen tot €5000,-!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:12:
Maar bij het voorgaande voorbeeld was de schuld opgelopen tot €5000,-!
Ik citeer, ik ga het niet aanpassen :)

Basement Bios ---- Exo-S

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

franssie

Save the albatross

Dutchzilla schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:59:
zolang je geen bron geeft/onderbouwing vind ik het wel bullshit (nfi).
50% per maand is volgens mij niet toegestaan in NL (ik dacht dat er een max rente was danwel komt - dat is 700% per jaar en niet meer af te lossen) maar 50% op jaarbasis zou ook nog heel veel zijn.
De meeste creditcards zitten zo rond de 13 tot 25+ procent; dus ik graag je onderbouwing, omdat ik er echt benieuwd naar ben mocht het wel zo zijn.

Mystikal schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:06:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=47459
<snip>
Ik ben nu meer dan 10 jaar aan het aflossen voor een bedrag van €5000!!!! [/i]
tja - je kan altijd extra aflossen maar als je steeds het minimum aflost ben je wel de klos. Maar dat ligt meer aan de financiele huishouding van diegene op tros radar die je aanhaalde.

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 07-07-2008 20:21 . Reden: leesbaareid ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Haha, no offence, maar over het algemeen waren het ook niet echt de meest slimme mensen die zo'n Primeline contract afsloten. :D
Echt de meest vage gasten kwamen langs, die wilden dan perse een iMac kopen terwijl ze d'r geen geld voor hadden. Dan sloten ze met hun WW-uitkering een Primeline contractje af, en een paar weken later kwamen ze dan met die Primeline creditcard weer allemaal zooi kopen. :+

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien iPay niet Apple-specifiek is en het meer over een uitgesteld betaling gaat, past dit topic beter in SF :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Iemand hier nog iets aan toe te voegen? Want het klinkt heel interessant! :')

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:41
sekeroglan schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:02:
[...]

Je betaald alleen administratie kosten. Als je gewoon binnen die 10 maanden aflost betaal je geen rente, maar de periode erbuiten betaal je best veel rente.
Precies. En juist aan dat laatste verdient Primeline. Zorg je dat je binnen 10 maanden betaalt, is er niks aan de hand. En dan zijn de hierboven genoemde voorbeelden ook overbodig. Kwestie van kleine lettertjes lezen en niet 'verbaasd' zijn als je na die tien maanden ineens rente moet betalen.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 21:30

WeirdEye

Eindbaas

Wij bieden in een winkel waar ik werk dezelfde mogelijkheid aan klanten, ook via primeline.
Je betaald alleen 25 euro administratie kosten, mits je binnen 10 maanden alles hebt afbetaald.
Je krijgt elke maand een lege acceptgiro waarmee je een deel al kunt aflossen. Is na 10 maanden nog niet alles afgelost dan betaal je over het nog openstaande bedrag 18 % rente.

Zelf merk ik wel dat de mensen die het willen al een BKR registratie hebben en dus meteen word afgewezen.

Verwijderd

Ik zou sowieso niet voor een Mac gaan...voor rond de 600 euro heb je al een normale Windows laptop met vergelijkbare specs.

Of je moet natuurlijk perse een Mac / OSx willen :).

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:09:
Ik zou sowieso niet voor een Mac gaan...voor rond de 600 euro heb je al een normale Windows laptop met vergelijkbare specs.

Of je moet natuurlijk perse een Mac / OSx willen :).
Gelukkig is dat een heel ander punt en totaal niet relevant voor dit topic. Overigens is het nog eens een keer totaal niet onderbouwd en kan je d'r dus geen pijl op trekken.

Ontopic: Ik zou het ook niet doen, en inderdaad (zoals gezegd) in je omgeving kijken naar mensen die het wel voor je voor kunnen schieten. Heb ik ook gedaan voor mijn eigen laptop en op die manier is het allemaal een stuk relaxter en ben je niet de klos zodra het je een maandje niet lukt (door ziekte niet kunnen werken bijv.).

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 08:26
Ik heb vandaag gemerkt dat je als student zijnde weinig kans maakt om in 10 termijnen te betalen via iPay(leek mij de doelgroep maargoed). Ik heb het geprobeerd bij A-Mac maar zoals de verkoper vantevoren al vermoedde, mislukte de aanvraag. Ik verdien als student echt genoeg bij maar het systeem dat de berekening maakt besloot toch dat het te weinig was.. Dan maar nog 3 weken wachten op salaris en stufi!

Voor gemiddelde studenten houdt het iPay verhaal dus op/
Pagina: 1