• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 21:57
Kan iemand mij adviseren wat voor moederboard en/of overige hardware ik het beste kan aanschaffen.

Het doel is een PC samen te stellen die geoptimaliseerd is voor rekenkracht en veel grafische bewerkingen.

Het gaat hierbij om zware 3D reconstructies van image data.

Johan

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat kun je zelf prima uitzoeken lijkt me zo :)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Beetje een helpdeskvraagje. Heb je deze al eens gelezen?

HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ligt aan de software die je gebruikt.. als die gpu support gebruikt, dan is het zinnig om een systeem met veel gpu power te kopen, als die alleen op de cpu draait is n goede quad aan te bevelen (of als je een groot budget hebt, een dual socket board, met 2 processoren dus)
en als het een pakket is wat maar 1 thread ondersteund, kun je beter eerst andere software zoeken, multithreading, of gpu rendering support zijn echt n must.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Zie ook de Best Buy Guides, waar elke 2 maanden de producten met de beste prijs/kwaliteits verhoudingen al voorgekauwd worden.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 21:57
Bedankt zover voor de reakties.

De toepassing waarvoor de PC zal worden gebruikt is toevallig het voorbeeld dat in de link van Bitage wordt getoond. Het gaat om 3D recontructies, vanuit 2D beelden van medical image data. In dit geval tomo reconstructies van CT (Computer Tomography) en SPECT (Single Photon Emission Computer Tomography) data.

Ik ga ermee aan de gang.

Johan

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

GoT is er voor vragen waar je met eigen inzet niet uit komt, niet om je handje vast te houden. Sowieso zijn vragen als dit door simpele logica te beantwoorden:

1) zoek op (evt bij collega's of op dedicate sites/fora) waar de bottlenecks bij de genoemde software gaat zitten
2) zoek op hoe gangbare apparatuur presteert op juist die bottlenecks
3) leg die prestaties naast je budget en kies zelf.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.