Ik heb het PMG beleid gelezen, maar kon me niet voorstellen dat dit "tegen de regels was" gezien de andere topics die nog open stonden
Tijdens het samenstellen van een nieuw systeempje stuitte ik op een probleem waar ik naar een aantal uren nog niet precies uit ben. Ik heb namelijk een moederbord op het oog, maar weet niet of dit wel een ideale combinatie vormt met mijn andere onderdelen.
Ik had namelijk de volgende onderdelen op het oog:
Mobo : Asus P5K Premium/WiFi-AP
CPU : Intel Q6600
Geheugen : Kingston KVR800D2N5K2/4G ( 4 GB, Kit of 2, PC6400, 800 mhz )
GPU : Sapphire Radeon HD4850,512MB, GDDR3, PCI
Dit moederbord lijkt mij opzich een goede keuze, maar rond-googlen levert een aantal "slechte" reviews op, waar ik toch liever niet op uit ben
. Ik heb vernomen dat de P35-chipset goed is als het aankomt op een Q6600, en met een HD4850 kan ik ook gewoon Crossfire draaien mocht dat nodig zijn later. Het geheugen sluit ook goed aan op de snelheid van de CPU, en het moederbord vult dit allemaal ook goed aan. Dit moederbord kost bij Azerty €134 , maar ik heb het idee dat voor ditzelfde bedrag ( of íets meer ) betere moederborden te krijgen zijn dan deze. Hier ben ik nu ook naar op zoek, maar hopelijk dat jullie mij een klein beetje in de goede richting kunnen sturen, want het loopt tot nu eigenlijk op niets uit.
Overige opmerkingen hierbij zijn dat ik toch graag een Asus moederbord heb door de extra features en stabiliteit ( al betwijfel ik of tegenwoordig daar nog verschil in zit tussen verschillende merken ). Gigabyte en MSI blijken ook heel goed te zijn tegenwoordig, maar ik ben daar nog een beetje een leek in
.
Als jullie me hierbij kunnen helpen, ontzettend bedankt.
[EDIT] Zie nu dat blijkbaar de SATA-controller op dit moederbord behoorlijk brak is. Aangezien ik mijn systeem graag stabiel wil hebben ( logisch
), lijkt me dit meteen een afvaller..
Tijdens het samenstellen van een nieuw systeempje stuitte ik op een probleem waar ik naar een aantal uren nog niet precies uit ben. Ik heb namelijk een moederbord op het oog, maar weet niet of dit wel een ideale combinatie vormt met mijn andere onderdelen.
Ik had namelijk de volgende onderdelen op het oog:
Mobo : Asus P5K Premium/WiFi-AP
CPU : Intel Q6600
Geheugen : Kingston KVR800D2N5K2/4G ( 4 GB, Kit of 2, PC6400, 800 mhz )
GPU : Sapphire Radeon HD4850,512MB, GDDR3, PCI
Dit moederbord lijkt mij opzich een goede keuze, maar rond-googlen levert een aantal "slechte" reviews op, waar ik toch liever niet op uit ben
Overige opmerkingen hierbij zijn dat ik toch graag een Asus moederbord heb door de extra features en stabiliteit ( al betwijfel ik of tegenwoordig daar nog verschil in zit tussen verschillende merken ). Gigabyte en MSI blijken ook heel goed te zijn tegenwoordig, maar ik ben daar nog een beetje een leek in
Als jullie me hierbij kunnen helpen, ontzettend bedankt.
[EDIT] Zie nu dat blijkbaar de SATA-controller op dit moederbord behoorlijk brak is. Aangezien ik mijn systeem graag stabiel wil hebben ( logisch
[ Voor 5% gewijzigd door Gydeon op 06-07-2008 22:44 ]