Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik twijfel tussen een Canon HG10 en een HF10. De laatste is beter getest, heeft een betere sensor, etc. Wat me niet duidelijk is of je dat kwaliteitsverschil echt merkt als je de opnames op een Full HD scherm afspeelt.
Zijn er in dit forum mensen die de kwaliteit van beide camara's in real life hebben kunnen vergelijken?
De harde schijf van de HG10 vind ik erg aantrekkelijk. De HF10 met extra geheugenkaart van 16Gb is aanmerkelijk duurder, dan de HG10.

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 22:26
Heb je beide reviews al bekeken op camcorder.info?

http://www.camcorderinfo....amcorder-Review-33146.htm

http://www.camcorderinfo....amcorder-Review-34711.htm

De HF100 zonder ingebouwd geheugen is misschien een betere optie als je de hf10 te duur vindt. Losse SD kaartjes van 16gb worden al wat beter betaalbaar.

Als de geheugenprijzen je niet aanstaan kan ik je aanraden om op ebay te kijken, scheelt al gauw tientallen euro's. Zie ook: Betaalbare HD Videocameras - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
JottemJ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:27:
Heb je beide reviews al bekeken op camcorder.info? .....
Ja die heb ik inderdaad gelezen, vandaar mijn opmerking dat de HF10 beter getest is. Wat ik uit de review niet goed kan opmaken of dat in real life een betekenisvol verschil is. Het zou mooi zijn als iemand ervaring heeft met beide camera's en kan aangeven of hij het ook een merkbaar kwaliteitsverschil vindt.

Overigens had ik per ongeluk een nieuw topic aangemaakt. Ik kon dat echter niet herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Ik kan deze camera via marktplaats kopen voor 150 euro. Nou vraag ik me af, wat is qua kwaliteit beter? En tweedehands HF10 of een nieuwe Canon van rond de 200 euro?