Hallo,
Onlangs is vista in de prak gelopen.
Ik heb de Acronis live cd geboot > recovery.
Daarna kreeg bij het opstarten van vista de melding:
winload.exe missing, en ik kwam er gewoon niet in.
Ook al eens eerder deze melding gehad na recovery, destijds opnieuw vista geinstalleerd.
Dit keer wil ik eens proberen of er iets aan te doen is
, alles opnieuw installeren kost veel tijd
Ik heb al veel geprobeerd:
- geprobeerd om in de herstelconsole van xp te komen, en daar de MBR vervangen. Lukt niet omdat het wachtwoord van de administrator "niet klopt" volgens xp.
- boot CD's om admin ww te veranderen werken niet: ze zeggen dat het register is beschadigd
- hardeschijf geformatteerd en opnieuw recovered
- back-up laten "valideren" door acronis, zonder resultaat
- Op ander GoT topic gekeken. Dit lukt bij mij niet, ik kan de herstelconsole niet in.
Spects:
Asus F3Tc AP070C
AMD Turion 64 X2
2GB @667Mhz
160GB intern
Geforce 7300GO
Win.Vista Premium 32bits
500GB wd externe hdd met back-ups erop (usb).
Help, als het niet lukt installeer ik vista opnieuw en zet ik de bestanden uit de back-up terug. Ik doe dit liever niet omdat dat zo enorm veel tijd kost om alles te installeren ect.
Onlangs is vista in de prak gelopen.
Ik heb de Acronis live cd geboot > recovery.
Daarna kreeg bij het opstarten van vista de melding:
winload.exe missing, en ik kwam er gewoon niet in.
Ook al eens eerder deze melding gehad na recovery, destijds opnieuw vista geinstalleerd.
Dit keer wil ik eens proberen of er iets aan te doen is
Ik heb al veel geprobeerd:
- geprobeerd om in de herstelconsole van xp te komen, en daar de MBR vervangen. Lukt niet omdat het wachtwoord van de administrator "niet klopt" volgens xp.
- boot CD's om admin ww te veranderen werken niet: ze zeggen dat het register is beschadigd
- hardeschijf geformatteerd en opnieuw recovered
- back-up laten "valideren" door acronis, zonder resultaat
- Op ander GoT topic gekeken. Dit lukt bij mij niet, ik kan de herstelconsole niet in.
Spects:
Asus F3Tc AP070C
AMD Turion 64 X2
2GB @667Mhz
160GB intern
Geforce 7300GO
Win.Vista Premium 32bits
500GB wd externe hdd met back-ups erop (usb).
Help, als het niet lukt installeer ik vista opnieuw en zet ik de bestanden uit de back-up terug. Ik doe dit liever niet omdat dat zo enorm veel tijd kost om alles te installeren ect.
[ Voor 6% gewijzigd door Eim op 06-07-2008 16:31 . Reden: spects erbij ]