Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Acronis] Image terug zetten, MBR corrupt?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik wilde gister voor het eerst een image teruggooien gemaakt door Acronis van mijn OS (Vista)
Ik booten met de Acronis cd, en ik kies recover.

Vervolgens kan ik hier tussen kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://greenbeauty.sytes.net/Hosting/Vista/DSC04178-640.jpg

Ik kan ze niet beide selecteren, het is of de bovenste of de onderste.
Ik kies de bovenste, en klik overal next verder (tevens kies ik active bij partitie keuze).
Wanneer de restore klaar is, en ik reboot mijn pc dan komt er een melding dat het OS niet gestart kan worden, winload kan niet gevonden worden.

Ik had zo'n vermoeden dat dit komt omdat de MBR ook gerestored moet worden,
ik dus weer de vanaf de Acronis cd booten, en nu kies ik de 2e optie (MBR) terugzetten.
Helaas na deze actie, kan hij nog steeds geen Windows starten.

Nu niets meer werkte, pakte ik de Windows Vista cd en ik koos voor Windows repareren.
Hij gaf meteen aan dat er een fout was in het opstart bestand.
Zie deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://greenbeauty.sytes.net/Hosting/Vista/DSC04176-640.jpg

Na 3 seconden herstart hij mijn pc, en alles werkt weer.
Wat heb ik nu fout gedaan in Acronis?
Hoe kan ik voortaan via alleen Acronis een juiste restore uitvoeren?

Bedankt

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb zelf nog geen restore gedaan onder Vista dus daar houdt mijn hulp gelijk op.

Wel heb ik prima ervaring met de helpdesk van EasyComputing die de software importeert. Ik zou er eens een e-mail aan wagen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan inderdaad altijd nog.
Daarom heb ik een mooie topic gemaakt om hier eerst om hulp te vragen :)
We wachten rustig even af op iemand die hopelijk het verlossende antwoord geeft :*)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Een topic openen is soms te makkelijk.

Ik heb zojuist eens gekeken, maar waarom probeer je, zoals Acronis adviseert, niet eerst de optie systeemherstel van Vista en/of daarna een restore met Acronis onder Vista?

ARME AOW’er

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

De foutmelding op je 2e foto valt overigens ontzettend slecht (lees: niet) te lezen, dus daarop gebaseerd kan ik je geen hulp geven. :)

Ik gok overigens, gebaseerd op de informatie die je geeft, dat er een fout is opgetreden in de backup van je MBR, of dat je MBR + Track 0 eerst gerestored moet worden voor je Vista gaat terugzetten. :)

Signature

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 19:41
Zelf heb ik ook al het nodige 'gedoe' gehad met het terugzetten van partities op mijn Vista machien. Conclusie was dat de enige software die echt zonder problemen werkt, de ingebouwde imaging tool van Vista (ultima) zelf is.Nadeel is de wat grotere omvang van het backup bestand. Dit nadeel weegt echter niet op tegen het feit dat het gewoon goed werkt.

overigens, heb je wel een vista compatibele acronis versie gebruikt?

In jouw geval zou ik ook de stappen volgen die je gedaan hebt; Vista's ingebouwde reparatie gereedschap heeft me tot nu toe nooit in de steek gelaten.

Homo sapiens non urinat in ventum

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:04:
De foutmelding op je 2e foto valt overigens ontzettend slecht (lees: niet) te lezen, dus daarop gebaseerd kan ik je geen hulp geven. :)

Ik gok overigens, gebaseerd op de informatie die je geeft, dat er een fout is opgetreden in de backup van je MBR, of dat je MBR + Track 0 eerst gerestored moet worden voor je Vista gaat terugzetten. :)
Haha excuus,
er staat er zijn problemen gevonden met het opstartbestand van Windows.
Wilt u dat windows deze repareert? blabla...

Bedankt voor jullie info verder.
De Acronis is WEL compitable met Vista.
Wat ik me nog afvraag verder... ik moet dus op een gegeven moment selecteren of ik de MBR of de Vista partitie wil recoveren.
Waarom moet ik hier tussen kiezen?
Waarom kan ik ze niet gewoon beide kiezen?

Met Ghost maak je toch ook een IMAGE, die zet je terug, en dan ben je klaar.
Ook geen gezeur met een MBR die nog terugmoet.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Welke versie heb je dan van Acronis?

ARME AOW’er

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

En de opties die ik eerder postte, heb je daar iets mee gedaan? ( Guardian Angel in "[Acronis] Image terug zetten, MBR corrup..." )

ARME AOW’er

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:43
Een hele oude topic, maar omdat mij iets dergelijks overkwam wil ik toch even reageren en daarmee het onderwerp weer actueel maken.

Het is geen Vista probleem, ik had dit nl met XP. En het waarom is me ook totaal onduidelijk: image terug zetten van Acronis (dat gaat op zichzelf goed) en je kunt inderdaad niet kiezen om tegelijk MBR terug te zette, je moet kiezen.

Voor ik XP opnieuw ging installeren, heb ik een image van het oude systeem gemaakt en terug gezet en deed dit probleem zich niet voor.

Daarna heb ik XP schoon geinstalleerd met alle drivers SP3 en de laatste updates en een image gemaakt. Toen de meeste software, image. Rest software, image etc.
Alleen de eerste image heb ik gemaakt met boot cd Acronis, de latere allemaal "onder" Windows omdat Acronis toen geinstalleerd was.

Bij terugzetten van een image, start XP niet meer op. Zet ik de MBR die bij dat image hoort terug, idem, start niet op. Echter, zet ik de MBR terug van de allereerste image, start de boel wel weer op... en dan zie ik dat het terugzetten van de image op zichzelf wel gelukt is.

Waarom echter alleen de MBR van de eerste image goed is?? Omdat die niet onder Windows is gemaakt maar met opstartCD? Omdat toen alleen windows er nog (schoon) op stond en niets anders? Geen idee.

In elk geval, nu ik het truukje weet is het geen probleem, maar raar is het wel. Ook gezien het feit dat uit screenshots op de Acronissite blijkt dat je wel degelijk zowel een partitie restoren als MBR tegelijk zou moeten kunnen aanvinken.

Dit alles met TI versie 11, de nieuwste dus.
Pagina: 1