Verwijderd

Topicstarter
Als een complete nieuweling op het gebied van tv's kom ik jullie om hulp vragen. Als je even de winkel inloopt kom je duizenden tv's tegen die allemaal zeggen goed te zijn, werkelijk ik zie door de tv's de winkel niet meer. ;_;
Ik kan over twee weken een tv gaan kopen die geschikt is om de PC op aan te sluiten, om m'n 360 aan te sluiten en gewoon TV te kijken, dus via een antenne in (of hoe dat ook heet ^^). Mijn budget ligt rond de 500 euro en ik ben benieuwd wat voor televisie jullie mij aan kunnen raden.

Heb werkelijk geen idee of deze van een redelijke kwaliteit zijn:
http://www.samsung.com/nl...cd&model_cd=LS20PMASF/EDC Samsung 2032 MW
http://www.komplett.nl/k/...view=detailed#ProductTabs Samsung 22" LCD-TV LE22S81B

Vooral die laatste spreekt mij aan door de prijs en de mogelijkheden die hij heeft. Is dit dan ook een toffe tv? Ook die 2032MW vind ik wel tof, maar misschien net iets te klein. Maar zoiets lijkt mij dus wel tof.

Mijn voorkeur gaat uit naar Samsung omdat vorige producten ook altijd fijn zijn geweest en ik ze er mooi uit vind zien. Hopelijk genoeg vermeld. :)
Hulp zou heel erg geliefd zijn en alvast bedankt. O+

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom lees je niet gewoon een review als je oog op een bepaald type gevallen is?

En verder zou ik je budget met €150-200 verhogen en een 42" plasma scherm kopen. 22" is leuk als je het gebruikt als pc monitor en er heel dicht bij zit, maar voor een tv is het natuurlijk pijnlijk klein.

Prijzen plasma's

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 06-07-2008 12:50 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je zal toch echt zelf moeten kiezen...
Welke TV moet ik kopen?

Edit:
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:44:
...
en gewoon TV te kijken, dus via een antenne in (of hoe dat ook heet ^^).
Je doet erover alsof het een onbelangrijk detail is, en je zal wel gewoon analoge kabel televisie bedoelen maar wat jij schrijft kan op 4 manieren gelezen worden:
1. Ik kijk TV via een antenne van Digitenne (DVB-T)
2. Ik kijk TV via een schotel antenne (DVB-S)
3. Ik kijk analoog TV via kabel
4. Ik kijk digitaal TV via kabel (DVB-C)
.. en een gemiddelde verkoper die jouw een TV probeerd te verkopen interpreteerd het op de manier die hij wil .. Duidelijk zijn en weten waar je het over hebt is dus een must.

Maak voor jezelf eerst goed op wat je TV moet kunnen... Voordat je modellen opzoekt en advies inwint.

[ Voor 88% gewijzigd door remco_k op 06-07-2008 13:00 ]

Alles kan stuk.

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 17:05
22 inch? Haal dan maar een monitor en sluit er een computer met TV-kaart op aan. 22 inch is simpelweg gewoon nutteloos om TV op te kijken. Doorsparen zou ik zeggen.

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tharoy schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:01:
22 inch? Haal dan maar een monitor en sluit er een computer met TV-kaart op aan. 22 inch is simpelweg gewoon nutteloos om TV op te kijken. Doorsparen zou ik zeggen.
Hangt er toch echt vanaf wat hij wil gaan doen met deze tv. Ik heb op mijn buro als tweede beeldscherm een 19inch Philips lcd tv staan en die vind ik eigenlijk al veel te groot. Achteraf gezien had ik liever een 15" gehad.

Verwijderd

remco_k schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:51:
Je zal toch echt zelf moeten kiezen...
Welke TV moet ik kopen?

Edit:

[...]

Je doet erover alsof het een onbelangrijk detail is, en je zal wel gewoon analoge kabel televisie bedoelen maar wat jij schrijft kan op 4 manieren gelezen worden:
1. Ik kijk TV via een antenne van Digitenne (DVB-T)
2. Ik kijk TV via een schotel antenne (DVB-S)
3. Ik kijk analoog TV via kabel
4. Ik kijk digitaal TV via kabel (DVB-C)
.. en een gemiddelde verkoper die jouw een TV probeerd te verkopen interpreteerd het op de manier die hij wil .. Duidelijk zijn en weten waar je het over hebt is dus een must.

Maak voor jezelf eerst goed op wat je TV moet kunnen... Voordat je modellen opzoekt en advies inwint.
1,2,4 worden zover ik weet allemaal via scart aangesloten. Als iemand dus om een antenne aansluiting vraagt is het vrijwel altijd 3 en ook al zijn er uitzonderingen is de aanname dat dit het meest waarschijnlijk is dan ook de meest logische gezien deze nog steeds het meest voorkomt in nederland. En ja.. we wonen in nederland..

De gemiddelde verkoper had deze vraag niet gesteld maar dit hierboven zoals ik al stel zelf ook bedacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 19:30 ]

Verwijderd

Nou, waarom ga je niet gewoon in de winkel kijken welke jij het mooiste beeld vindt geven?

Verwijderd

Mijns inziens kan je voor (analoge) TV de toestellen die gebaseerd zijn op een computerscherm beter achterwege laten. Wat ik hiervan tot nu toe gezien heb, vind ik dramatisch. Zal wel iets in de aansturing van het scherm zijn, maar ik zou gewoon voor een HD-ready TV gaan (vaak te herkennen aan de resolutie van 1366x768)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:27:
[...]
1,2,4 worden zover ik weet allemaal via scart aangesloten. Als iemand dus om een antenne aansluiting vraagt is het vrijwel altijd 3 en ook al zijn er uitzonderingen is de aanname dat dit het meest waarschijnlijk is dan ook de meest logische gezien deze nog steeds het meest voorkomt in nederland. En ja.. we wonen in nederland..

De gemiddelde verkoper had deze vraag niet gesteld maar dit hierboven zoals ik al stel zelf ook bedacht.
Je hebt gelijk, en ik meldde dat ook al.
Maar de TS typt:
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:44:
dus via een antenne in (of hoe dat ook heet ^^)
Misschien heeft ie het wel over een scart plug... :+

Alles kan stuk.

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:35:
Mijns inziens kan je voor (analoge) TV de toestellen die gebaseerd zijn op een computerscherm beter achterwege laten. Wat ik hiervan tot nu toe gezien heb, vind ik dramatisch. Zal wel iets in de aansturing van het scherm zijn, maar ik zou gewoon voor een HD-ready TV gaan (vaak te herkennen aan de resolutie van 1366x768)
is niet helemaal waar! HD ready is bij minimaal 720 beeldlijnen, er zijn ook voldoende HD ready plasma's met 1024x768 als resolutie

Interpolis, glashelder!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
TheIbex schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:00:
[...]

is niet helemaal waar! HD ready is bij minimaal 720 beeldlijnen, er zijn ook voldoende HD ready plasma's met 1024x768 als resolutie
HD ready is volgens mij toch 1280x720 :? 1024x768 is zelfs een 4:3 formaat en full HD is volgens mij toch 16:9 :|

[ Voor 22% gewijzigd door Death1ord op 08-07-2008 21:09 ]

Verwijderd

TheIbex schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:00:
[...]

Ik bedoel alleen maar aan te geven dat computerschermen met tuner vaak een andere resolutie hebben. Voor HD-ready LCD-tv's, met een echt tv-scherm en tv-scherm aansturing (dus niet een veredelde computermonitor) hebben vaak een resolutie van 1366x768. Computerschermen met een tv-tuner hebben vaak een resolutie van 1440x900 of 1680x1050 of iets in die trant.
Pagina: 1