• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10-2025

Prozac[NL]

zucht.......

Topicstarter
''Ik had deze vraag ook al gesteld in het oc-775 topic maar geen reacties en besloten er dan een gewoon topic van te maken.''
-------------------------------------------

Even een vraagje over oc van een asus p5k.

P5k(bios1006), e6600 4gb ddr2 800 geil ultra(4-4-4-12@2.2v).
HD's: 2x s-ata + 2s p-ata op de jmicron.
Vista 64 sp1 en XP sp3

Ok wat gebeurd er, ik overclock door de fsb te verhogen naar bijvoorbeeld 300mhz. Testen die ik doe zijn allemaal zonder probs, TAT, ORTHOS etc. Temps blijven goed. Pciex is gelocked op 100mhz.

Wat gaat er wel mis. Ik krijg problemen met copieren tussen en naar en vanaf mijn 2 ide schijven. Transfers stoppen plots en pc hangt stil(geen bsod), reset is enige wat ik kan doen.
Onder XP had ik ook dat de 2 ide schijven plots maar 1.3mb/sec meer wilde doen.Verwijder van de ide controllers via device manager en opnieuw door xp laten detecteren was enige uitweg.
Vandaag gebeurde het weer onder Vista 64 nadat ik een overclock ingesteld had, probleem is er 2 weken zonder oc niet geweest.

Haal ik de overclock eraf is probleem ook weg.
Wat ik niet begrijp is dat de jmicron controller toch gelocked word door de pciex instelling in mijn bios? Dus ik oc de jmicron niet.

Misschien herkend iemand dit probleem.Kan iemand me dit duidelijk uitleggen. Ik doe vlgns mij op zich niets verkeerd nml gezien de rest gewoon stabiel is.

bvd

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Topicstarter
bump

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kun je de PCI ook locken op 33MHz? Of wordt dit afgeleid van de PCI-e bij jouw mobo.
Al eens memtest gedraaid?

offtopic:
@ Hieronder hij deed dat pas na een week. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 13-07-2008 23:12 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

[Offtopic]Als iemand een antwoord heeft voor je dan post de persoon in kwestie wel, het is geen verkoop topic. Jezelf binnen een dag omhoog schoppen helpt echt niet[/offtopic]

Kijk of post hier anders eens, misschien leverd dat wat op:
Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklokresultaten-topic

offtopic:
Neem me letters terug en ga morgen wel naar Hans Anders

[ Voor 20% gewijzigd door UgotHeinzzd op 14-07-2008 08:35 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Topicstarter
Pci locken is geen optie voor.
Memtest, waarom? Probleem doet zich alleen voor bij de harddisken die op de jmicron controller zijn aangesloten, bij een overclock kan ik prima copieren tussen de 2 s-ata schijven. Had ik beter wat duidelijker in me start post kunnen zetten.

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Topicstarter
@ UgotHeinzzd
Je verwijst naar dat topic over ddr, mag ik vragen wat je bedoeling daar nu precies van was?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

PCI locken is wel een optie, je HD controller draait op de PCI bus als het goed is. Die gewoon locken dus ;).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:10

Lemmy18

H2O-cooling addict

tiens eigenaardig probje dat je daar hebt ...

op mijn P5K DLX heb ik dat probleem niet, en op mijn voormalige P5K ook niet en op de andere P5K DLX die ik had ook al niet, alles staat goed geconfigureerd in je bios? kabels zitten zeker goed vast?

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Topicstarter
@ de 2 hierboven.

pci locken is geen optie voor in me bios, of heeeel erg goed verstopt.
alle kabels zitten goed(en meerdere getest) en bios staat ook goed, heb gespeeld met ahci ook maakte geen verschil.

Ik heb sinds topic start nog meer getest en probleem blijft gewoon bestaan oc derop en ik kan al geen iso meer copieren van de ene ide naar de andere. S-ata gaat allemaal gewoon zoals et hoort, ook met oc.

Ik heb de moed maar opgegeven eigenlijk onderhand. Maar als iemand een briljant idee heeft hoor ik het graag.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07-2025

iNFiNiTY-

pro

ik heb een soortgelijk probleem met 2x dvdrom & 1 hd op ide erbij naast een s-ata hoofdschijf dat ie niet wilde booten met oc, ook p5k .. Nu heb ik alle ide even losgekoppeld en werkt het weer perfect..maar het moet toch gewoon kunnen draaien samen :/

[ Voor 9% gewijzigd door iNFiNiTY- op 29-07-2008 23:28 ]

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Topicstarter
@infinity

ide dvdrom op de jmicron icm een harddisk is een bekend euvel, kijk maar op de asus forums voor de workaround
http://vip.asus.com/forum...n-us&model=P5K&board_id=1

Succes.

Ik heb dus alleen 2 harddisken op de jmicron draaien.
Pagina: 1