Verwijderd

Topicstarter
Hi ,

Misschien zag ik het al aankomen , maar vraag het toch maar even.

Ik heb een ASUS P5K moederbord aangeschaft + Quad core , ik was dolblij en begon alles in te bouwen, toen ik hem aan wilde zetten draaide de CPU fan heel even en daarna niet meer, het lampje op het mobo brand groen, dus zou de stroom toevoer OK moeten zijn, toch?
Maar verder gebeurt er niets, geen ander fannetje of zelfs de schijven spinnen niet op.

Ik heb wel nog een oude voeding 350 wat 20 pins + P4 pin.
Volgens de verkoper zou dit geen probleem moeten zijn, mits ik niet te veel hardware zou aansluiten anders moest ik toch een zwaardere voeding aanschaffen.

Ik kijk in het boekje van het MoBo , en daar staat dat minimaal ATX 2.0 400 watt 24 pins gebruikt moet worden.

Heeft iemand hier een idee over, als het lampje op het mobo groen brand lijkt alles toch OK?

Hoe weet ik of mijn voeding ok is en of deze ATX 2.0 (zegt me verder weinig) compiant is.
Mijn vorige Mobo ASRock 945-DVI deed het feilloos.

alvast bedant

cock

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
PMG FAQ
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik neem aan dat je bovenstaande topics al hebt doorgelezen?

Er ontbreekt nog wel wat informatie in je verhaal. Welke hardware heb je nog meer aangesloten zitten op dit moment? Geheugen, harde schijven, videokaart, enz? Die quadcore is samen met geheugen, moederbord, paar harde schijven, dikke videokaart en wat andere hardware gemakkelijk in staat om die oude (merkloze?) voeding het zweet te laten uitbreken. Als het boekje van het moederbord al aangeeft dat minimaal 400W vereist is, dan kan die 350W dat zeker al niet trekken.

Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen? Andere voeding geprobeerd? Andere cpu? Alle geheugenreepjes er uit behalve eentje, enz?

Verwijderd

het lampje op het mobo brand groen, dus zou de stroom toevoer OK moeten zijn, toch?
Nee dat zegt alleen dat dat LEDje spanning krijgt.
De voeding zou wel kapot kunnen zijn, maar het mobo ook. ;)
Maar verder gebeurt er niets, geen ander fannetje of zelfs de schijven spinnen niet op.
Dan denk ik toch aan de voeding aangezien HD's altijd moeten opspinnen als de molex connector is aangesloten en er spanning wordt geleverd.
Ik heb wel nog een oude voeding 350 wat 20 pins + P4 pin.
Die kun je er gewoon op aansluiten inplaats van 24 pins + 4 pins die de andere voeding heeft sluit je nu de 20 + 4 pins aan. De 4 pins die tegen de andere 20 aan zitten hoef je niet beslist aan te sluiten. ;)
Hoe weet ik of mijn voeding ok is en of deze ATX 2.0 (zegt me verder weinig) compiant is.
Mijn vorige Mobo ASRock 945-DVI deed het feilloos.
Meten is weten. :)

Welkom op GoT btw. :w
Als het boekje van het moederbord al aangeeft dat minimaal 400W vereist is, dan kan die 350W dat zeker al niet trekken.
Dat is natuurlijk een beetje onzin een mobo + cpu + geheugen en eventueel een videokaart hebben natuurlijk nooit een 400 Watt voeding nodig het zou zelf met een 250 Watt voeding moeten werken als die voeding van een beetje kwaliteit is. Waar zij van uitgegaan zijn is meer Qtec, Sweex 400 Watt. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 19:44 ]