M3A78-EMH HDMI reboot na wireless USB installatie

Pagina: 1
Acties:

• supergrover
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 21:56
Hoi Ik heb een probleempje waar ik niet helemaal uit kom.

Ik heb al het een en ander gezocht (Asus site en tweakers), maar kan niet echt de oplossing vinden. Dus nu maar even zo, ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Systeem:
Moederbord: M3A78-EMH HDMI
Processor: AMD X2 4450E (boxed cooler)
geheugen: MDT 2x1GB 667-C4 (@ default setings)
kast en PSU: Antec new solutions NSK4480B (380W)
HDD: Samsung 250GB SATA2
Extra cooling fan front: Coolink 801 basic
DVD rewriter: Samsung SH-S223F

Windows XP SP3 geinstalleerd.

Systeem loopt prima. memtest 24 uur zonder fouten en SP2004 ook geruime tijd zonder fouten en de temperaturen van de processor en het moederbord komen niet boven de 40C uit volgens pc-probe.

Nu het probleem:
Ik installeer een Thomson 121G wireless adapter (USB). Eerst de software, op commando de USB dongle erin. Na enkele seconden reboot de pc automatisch. Reboot gaat prima, maar op ht moment dat contact wordt gelegd met de thomson weer een reboot. Als ik de Thomson eruit trek dan werkt de pc zonder problemen.

De Thomson werkt overigens al enige tijd zonder problemen op een andere pc.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

PSU? Moederbord defect? Of kan de thomson gewoon niet samen met het moederbord? ....??

Graag jullie ideeen.

Peter

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Koop alstublieft een andere WiFi adapter. De 121g van SpeedTouch werkt niet onder XP SP3 als je een schone installatie doet. Eerst Windows XP -> dan SP2 -> 121g USB Dongle installeren -> dan SP3 eroverheen.

Of om van alle gezeik af te zijn, koop een nieuwe USB WiFi adapter

Gr.

• supergrover
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 21:56
De ST121g deed het ook niet onder WinXP SP2.

Rare is natuurlijk dat hij wel werkt op een andere PC. Het kan niet het moederbord zijn? of verkeerde (incompatible) drivers? Ik wil gewoon weten wat de oorzaak is!

Een nieuwe wireless adapter kost bijna evenveel als een nieuw moederbord. Dus ik wil wel de juiste dingen vervangen en niet straks met een nieuwe adapter dezelfde problemen hebben.

edit: Na nog wat verder zoeken (ik zocht in de verkeerde categorie) kom ik tot de conclusie dat het inderdaad de ST121g moet zijn. Het was wel handig geweest als er even de juiste links bij waren gezet door Sircam, maar toch bedankt voor de reactie. Dit heeft me wel meer in de goede oplossingsrichting geduwd.

Voor de volledigheid de links naar enkele relevante posts over de SpeedTouch 121g:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1145741
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1220128

[ Voor 89% gewijzigd door supergrover op 07-07-2008 11:12 ]