Computer loopt vast zodra ik Speedtouch 121g in usb doe

Pagina: 1
Acties:
  • 866 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djflue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
hallo allemaal ik heb een vraagje:
ik heb een Speedtouch 121g (ST) gekregen en ik ben er heel blij mee, het is een geweldig USB Wlan stickie en op mijn leptop doet hij het super, alleen nu heb ik het probleem dat ik wanneer ik hem in mijn voorste usb poort prik die word uitgeschakeld waardoor ik de 2e niet meer kan gebruiken en mijn ST niet werkt.

wanneer ik hem achterin prik (op een externe usb 2 kaart) loopt mijn pc vast (screenshot) en wanneer ik hem eruit haal dan doet hij het in een keer weer goed.

weet iemand misschien wat dit is???

ik werk op windows xp 32 bit edition NL zowel op mijn laptop als op mijn desktop

verder kan het denk ik niet aan de hardware van mijn desktop liggen (zie mijn systeem) want alles is nieuw gekocht en meeste onderdelen zijn pas 2.5 maanden oud, en ik heb nooit problemen met mijn computer

alvast bedankt
vriendelijke groet
Bas Griep

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41

Onbekend

...

Ik mis nog de foto....

Werken de USB poorten aan de achterkant wel goed?
Juiste drivers geïnstalleerd?

Je PC is nog maar 2,5 maand oud... Heb je wel alle functionaliteit van je PC toen al getest?
Misschien heb je een defect onderdeel ontvangen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• djflue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
ja alles werkt goed en ik heb overals de nieuwste drivers van geinstaleerd, ik gebruik ook deze usb kaart namelijk ookvoor mijn tv kaart

Verwijderd

Hoi Bas (en de rest)

Ik heb sinds gisteravond het zelfde, of een soort gelijk probleem.
Zat rustig te e-mailen en opeens ging de PC uit (reboot).
Opstarten tot het inlogscherm en weer uit....
In veilige modus kon ik wel opstarten...
Na een paar keer van alles geprobeerd te hebben (services uit e.d.) heb ik alle USB apperatuur los getrokken en vervolgens de PC weer opgestart.
De PC bleef lopen, toen 1 voor 1 alle USB's er weer in.. en ja hoor bij de Speedtouch 121g ging hij weer uit...
Na even testen: achterin de PC is prik weg, voorin is vastlopen (blauwscherm met geheugendump)

Mijn PC draait al 4 jaar (verder) probleemloos, de Speedtouch zit (zat) er sinds april vorig jaar in.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit probleem opeens hebben.

Peter

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 16:25
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:43:
Hoi Bas (en de rest)

Ik heb sinds gisteravond het zelfde, of een soort gelijk probleem.
Zat rustig te e-mailen en opeens ging de PC uit (reboot).
Opstarten tot het inlogscherm en weer uit....
In veilige modus kon ik wel opstarten...
Na een paar keer van alles geprobeerd te hebben (services uit e.d.) heb ik alle USB apperatuur los getrokken en vervolgens de PC weer opgestart.
De PC bleef lopen, toen 1 voor 1 alle USB's er weer in.. en ja hoor bij de Speedtouch 121g ging hij weer uit...
Na even testen: achterin de PC is prik weg, voorin is vastlopen (blauwscherm met geheugendump)

Mijn PC draait al 4 jaar (verder) probleemloos, de Speedtouch zit (zat) er sinds april vorig jaar in.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit probleem opeens hebben.

Peter
zou best wel eens kunnen dat dit ook het probleem is bij een vriend van mij, krijgt ook spontane reboots, en nu ik er aan denk gebruikt hij ook USB lan van speedtouch!

you had me at EHLO

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem. Op een laptop waar het maanden goed heeft gewerkt krijg ik nu een blauw scherm bij het aansluiten van de 121g. Drivers op een andere computer geinstalleerd, 121g aangesloten en die crasht ook. De driver zal wel een conflict hebben met een of andere Windows update.

Edit: Ik heb zojuist op weer een andere PC een "verse" Windows XP met SP2 geinstalleerd en zelfs zonder ook maar één Windows update crasht de PC al bij het aansluiten van de 121g. Op een PC met Vista werkt 'ie wel dus het lijkt me uitgesloten dat 'ie stuk is. :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 16:19 ]

Verwijderd

Als dat het geval is komen er vast nog heel veel klachten bij...
Alemaal KPN bellen 0900 0244 Kies optie 4-2-1 (of je eigen provider natuurlijk) en laten die het maar oplossen!!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 17:01 ]

Pagina: 1