Toon posts:

Nieuw geassembleerde PC doet het niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles volgens de boekjes aangesloten, stekker in het stopcontact geduwd en de computer aangezet. Voor 1/4 van een seconde gaat alles aan, daarna slaat hij af.

Kortsluiting? Iets niet goed aangesloten?

Moederbord: Asus P5E
Processor: Intel Core2Duo E8400
Geheugen: 4x1GB Team Xtreem - PC6400
Videokaart: MSI R4850
Harde schijf: Samsung SpinPoint 640GB
DVD-brander: LG

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:26

Sebazzz

3dp

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen. Het kan werkelijk vanalles zijn namelijk. Loop die eens door en post de resultaten.

Doorlopen = testen, resultaten posten. Het is een probleemoplosser, dat betekent dat je zelf dingen moet proberen en testen. Het is geen antwoord in hapklare brokken, dat hebben wij niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
8) m'n glazen bol is kapot

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:54

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Neem eerst de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap-voor-stap door.

Geef volledige specs. Check compatibiliteit tussen moederbord en geheugen. Check afstandsbusjes tussen moederbord en kast. Check al je kabels (dubbel-, triple-check)!

Rail Away!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Wat heb je zelf al geprobeerd :? Neem in ieder geval de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en doe wat daar in staat. Haal sowieso het mobo uit de kast en bouw het zo minimaal mogelijk op (één reep RAM, eventueel graka, CPU en voeding).

In ieder geval mag je zelf ook wel wat meer doen voordat je een topic opent (of zet dit dan iig in je TS). GoT is geen helpdesk...
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:26:
Ik zat te denken aan kortsluiting...
Waarom? Is wel een érg snelle conclusie. Het kan net zo goed zijn dat er gewoon een onderdeel kapot geleverd is.

[ Voor 27% gewijzigd door Bitage op 04-07-2008 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:54

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:26:
Niet denken, testen! (onder het motto: assumption is the mother of all fuck-ups) Neem nu eerst de H&OPT eens door.

@hieronder: het heeft geen zin om te posten als je niet meer informatie hebt en zelf niets getest hebt, dan kunnen wij je ook niet helpen namelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Mad Marty op 04-07-2008 15:31 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, rustig maar hoor...

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jij vraagt hulp, wij wijzen je ergens op, je blijft bij je standpunt, dus wijzen we je er nog een keer op ;)

Verwijderd

Dit lijkt me op een temperatuur fout... is je cpu wel goed aangesloten? is de cooler hierop goed bevestigd?

tests die je kan doen:

je geheugenlatjes één voor één testen
andere psu aanhangen
cmos resetten
booten met minimum config: (1gb ram + hd + cpu)
Grafische kaart verwijderen en booten
Fans vervangen (of geel draadje loskoppelen !!! behalve van cpu)

...

Good luck, en shout wanneer je het antwoord hebt

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 20:15 ]

Verwijderd

dood mobo, dode voeding, of dode cpu. Probeer sowieso eens zo kaal mogelijk te booten. En je moet wat vervangende onderdelen regelelen, de enige manier om een pc te testen is vaak gewoon onderdelen te vervangen door vergelijkbare componenten.

Verwijderd

Heb je dit probleem niet al eens eerder gehad? Nieuw geassembleerde PC start niet?
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:33:
Ik scoor trouwens een dikke 15.000 3DMarks '06. :)
Lijkt dezelfde bak

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 13:17
haha ja.. Misschien zo enthousiast over het systeem van/voor zijn maat dat 'ie zelf ook gekocht heeft...
Pagina: 1